Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Ha még egyszer előfordulna...

Ha még egyszer előfordulna ilyen akkor mit csináljak másként?

Figyelt kérdés

Sziasztok!


7 hónapos jogosítványom van, szóval kezdő vagyok a vezetés terén.

Nagyapám halála után megörököltem egy BMW E30-ast, teljesen alapváltozat, semmi elektronikai segédberendezés nincs benne ami pl. az úton maradásomat segítené csúszós körülmények között.

Tanulóautónak viszont megfelelő, jól meg vagyok vele.

Az első hóban félelmetes volt, de túléltem.

Egyszer kora reggel munkába menet 90-es tempónál intenzíven kellett fékeznem nedves úton, és megcsúsztam.Őszintén szólva fogalmam sincs mit csináltam, de az úton maradtam, szerencsém volt.

Úgyhogy csak a gatya lett teli, a szívem is majd kiugrott, de ez volt 5 hónapja, azóta minden szuper, sokat fejlődök.

Viszont ez az intenzív fékezés nedves úton dolog félelmet kelt bennem a múltkori óta.Akkor én hibáztam minden szempontból, az előttem lévő lassított, és későn reagáltam.

Tanulva a hibámból, tisztességesebb távolságot tartok ha lehet, és megfontoltabban, vagy inkább nagyobb figyelemmel járok ha az útviszonyok olyanok.


Ma viszont kora reggel mentem munkába, lakott területen kívül egy kanyarhoz közelítettem, amikor a kanyarból egy nyerges Scaniaval találtam szembe magam.

Három autót előzött egyszerre, és bár már majdnem, de még nem tudott visszatérni.

Óvatosan kezdtem fékezni, mert arra gondoltam, hogyha satuzok és keresztbe állok akkor végem van mint a botnak, mert ha ez a nagy dög átmegy rajtam, akkor a legnagyobb BMW fanatikus sem tudta volna megmondani,hogy milyen autóm volt.Engem meg maximum személyi alapján azonosítanak majd.

Na mindegy, lassacskán fékeztem, de nagyon úgy éreztem,hogy nem elég.

Végül is itt vagyok, a kamionnak sikerült visszatérnie, de nagyon közel volt.

Nem álltam keresztbe, dudálni sem villogni nem volt lélekjelenlétem, bár mit sem segített volna rajtam.

Ha nem húzódok le amennyire csak tudok, akkor szerintem elkapott volna vagy a traktor, de ha az nem is a szerelvény vége biztosan.

Utána szúró forróság járta át az egész testem, és arra jutottam,hogy az első "majdnem" esetem a közelébe sem ért ennek.

Ez most rendesen beszaratott.Nyilván benne van,hogy tapasztalatlan vagyok, és nem egy önvezető autóm van, de abban biztos vagyok,hogy ettől még egy profi is összetojta volna magát.Csak ő valószínűleg túlteszi magát rajta, és nem gondolkozik azon,hogy mit csináljon legközelebb másként.-ellenben velem.


Ha bármi tanácsotok van számomra, hogy mit csináljak másként, vagy bármi amiből utólag tanulhatok az ilyen esetekre akkor megköszönném ha leírnátok.


2018. jan. 9. 15:48
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
Az ilyen esetek mindig felizgatják az embert, csak ha már nagy a rutin akkor hamar megnyugszol. Én egyszer úgy vezettem 250km-ert, hogy egyből az induláskor volt egy 4-es karambol a szembe sávban mellettem, megadta a hangulatot az úthoz. Én kitéréssel is szoktam menteni a rossz helyzeteket a Scaniánál ha nincs árok én kicsit le is húzódtam volna oldalra.
2018. jan. 9. 16:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:

Jól csináltad.

Énis jártam már hasonló helyzetbe, annyi volt a különbség hogy az nem scania volt, hanem volvo kamion.

Én akkor egy lépéssel előrébb voltam mert az árkot kezdtem figyeelni

2018. jan. 9. 16:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:

Elküldtem véletlenül....

Szóval az árkot kezdtem figyelni erőteljesen hogy majd hova tudom rántani.

Sok választás nincs ilyenkor 5-6 kereszt, meg ugyanennyi miatyánk.

Ha van rá idő...

2018. jan. 9. 16:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 A kérdező kommentje:

Ha satuztam volna, akkor talán nem lett volna ennyire közel.

Csak hát azt nem mertem, mint írtam.

2018. jan. 9. 16:23
 5/13 anonim ***** válasza:
0%
Jobb lett volna, ha a vezetésre figyelsz, nem a kamion márkájára...
2018. jan. 9. 16:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
Rendben csináltál mindent, te most próbálod arra kenni a történteket, hogy egy 30 éves hátsókerekes BMW-ben ültél, de itt nem az volt a baj egyik esetben sem. Jó, mondjuk a kamionnal szemben kanyarban bátrabban fékez az ember egy modernebb autóban, de a BMW-ben sem kéne annyira félni, az a baj, hogy soha nem próbáltad még ki az autó határait, nem tudod mi történik, ha megcsúszik, stb. Vezetési tréningeken is mindig elmondják, hogy a legtöbb baleset elkerülhető lenne, de mikor egy icipicit megcsúszik az autó, a sofőrök leblokkolnak, és nem tesznek semmit a mentés érdekében. Azt tudom javasolni neked, hogy próbálgasd az autó határait olyankor, mikor egyedül vagy az úton: vészfékezés, szándékos drift, ilyesmi.
2018. jan. 9. 16:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 A kérdező kommentje:

Egyáltalán nem az autóra akarom kenni, ezért is hangoztatom,hogy kezdő vagyok, és inkább ez a baj.Persze azért ennek ellenére sem illene ott maradnom, de tény,hogy fejlődnöm kell.

Köszönöm az eddigi válaszokat!

2018. jan. 9. 16:40
 8/13 anonim ***** válasza:

Ezek szerint nincs benne ABS?


Ezer meg ezernyi dolgot tudok mondani ami felesleges egy kocsiba, de az ABS az nem!!!

ABS nélkül nagyon de nagyon érezned kell az autót, azt meg 7 hónaposan nem fogod max. ha naponta 200km-ert vezetsz le.

2018. jan. 9. 16:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
Hát igen, kezdőként lehet ez ijesztőbb, de én 800 ezer km után is nagyon megijedek, mikor hirtelen a kamionnal szembe találom magam, úgyhogy ne izgulj emiatt. Jól cselekedtél, ez a lényeg, az autót sikerült csúszáshatáron megtartanod, sok "tapasztalt" sofőr nem reagál ilyen jól kisebb helyzeteknél sem.
2018. jan. 9. 16:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:

en csak azt tudom tanacsolni, ami nalam mukodott

Telen, rutinos sofor haverral, egy lefagyott focipalyara mentunk ahol kedvemre gyakorolhattam a csuszkalast, fekezest, satufek, kormany elrant, kezifek stb. Az elso 5-10 alkalommal allandoan lefullasztottam szegeny kocsit, de a vegere belejottem.

Nyaron pedig salakos/soderos/homokos uton ugyanezt.

A lenyeg, hogy a kezdeti 'teleagatyamertmegcsusztam' erzesen tanuld meg magad tultenni.

Ezek a 'jatekok" arra is jo alkalmak voltak, hogy megtapasztaltam hol a kocsi hatara, mekkora fekezesnel kezd el csuszni, mekkor kormany mozgatasokra kezd el reagalni es merre.

Szerintem amig tudatosan nem mesz at ezeken a veszhelyzeti gyakorlatokon, addig mindig felni fogsz toluk es ha a valosagban a helyzet bekovetkezik, akkor nem megfelelo modon fogsz reagalni, mert felsz.


A batyam egy kezifekes farolasnak koszonheti hogy egyszer a piroson atrongyolt teherautoval valo utkozest elkerulte. Igaz, hogy a kocsit megpadkazta es a felni rongyos lett, de meguszta minden karcolas nelkul (o is meg a kocsi is). Azert tudta olyan jol kezelni a kezifekes bravurt, mert tinikoraban vmi hulye film miatt allandoan azt gyakorolta. Ahol volt egy kis hely, barmilyen kocsija volt, mindig csinalta ezeket a kezifekes gyakorlatokat. Annyira belejott, hogy ez a mozdulat a tarsolyaban volt mikor arra kerult a sor, hogy hirtelen el kellett dontenie hogyan keruljon el egy balesetet.


Ne felj felderiteni az autod hatarait, kesobb az eleted mentheti, ha minel jobban ismered a vasat. ;)

2018. jan. 9. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!