Ti becsatoljátok a biztonsági övet? Egyesek miért nem?
Mindig/általában/néha/soha?
Én enélkül nem is tudnék meglenni az autóban, de komolyan. Konkrétan nagyon rosszul érzem magam, ha nincs rajtam. A szüleim nagyon rá is szoktattak, hogy az mindig kell.
Egyszer autó balesetünk is volt, fejre álltunk a kocsival, és szerintem ez mentette meg az életünket, hogy mindannyian be voltunk kötve.
A buszon kicsit más a helyzet, ott nem érzem magam kényelmetlenül ha nem vagyok bekötve, de az utóbbi időben a biztonság kedvéért már ott is inkább becsatolom, ha van.
Mindenkinek ment a mínusz, aki nem szokta bekötni magát! :)
Kellemes ünnepeket! Búék!
Autóban mindig bekapcsolom az övet és az utasaimtól is elvárom.
Buszon csak akkor, ha utasként megyek és a távolsági buszon hátul közepén ülök, máshol nem. Ill amíg dolgoztam* munka közbe se kötöttem be az övet (buszsofőr vagyok) Férjem is buszos, munka közben ő se kapcsolja be, de kiskocsiba igen.
*perpill nem meló, babával vagyok itthon.(De ha vissza megyek meló buszon továbbra se fogom bekötni)
Üdv 27N
13-as
Mindig lehet ilyen videókkal dobálózni, én is linkelhetnék olyan videót, mikor a roncsok közül egy teljes órán át kell kiflexelni az embert, mert úgy beszorult, ahogy az öv leszorította. Halálát pedig az okozta, hogy a bordája átszúrta a tüdejét. A bordáját pedig pont az öv törte el...
Szerintem ez az öv olyan dolog, hogy mindenki eldönti saját maga, hogy használja vagy sem.
Én senkit sem pontoztam le.
Köszönöm a válaszokat. Jöhetnek még! :)
17.
Egyszer Görögországban láttam egy kúton - én marha nem vettem - volt egy rahedli fajta csat mindenféle márkához, típushoz.
Kedves 15-ös! A belinkelt videóval csak azt szerettem volna szemléltetni, hogy már egy viszonylag kis sebességű ütközésnél is milyen könnyen kirepülhet az ember ha nincs bekötve.
"Szerintem ez az öv olyan dolog, hogy mindenki eldönti saját maga, hogy használja vagy sem."
Pont ezen szemlélet miatt tették kötelezővé a használatát. Mindig voltak és lesznek is olyanok, akiket vérig sértenek az ilyen szabályozások, még akkor is, ha azokkal ő vagy mások életét védik.
"Mindig lehet ilyen videókkal dobálózni, én is linkelhetnék olyan videót, mikor a roncsok közül egy teljes órán át kell kiflexelni az embert, mert úgy beszorult, ahogy az öv leszorította. Halálát pedig az okozta, hogy a bordája átszúrta a tüdejét. A bordáját pedig pont az öv törte el... "
Ha flexelni kell a roncsok közül akkor ott már rendesen rátekeredett a kasztni.
Akkor most az okozta a halálát, hogy az öv leszorította és eltörte a bordáját vagy az hogy rátekeredett a kasztni és eltört a bordája? :D
Nemrég volt szerencsém egy balesetet és a mentést végignézni, egy szerencsétlent ki kellett vágni a kocsiból, a 3 bordája szúrta át a bal tüdejét kb a baleset után 1 órával került ki a kocsiból és köszöni szépen jól van.
Ilyen esetben felmerül egy kérdés: biztos hogy a megfelelő testhelyzetben ült az illető a balesetkor? Ha valaki elfekve, középen könyökölve vagy ablakon kihajolva vezet akkor a légzsák és az öv sem fogja meg megmenteni.
Ha olyan csattanás volt, hogy egy óra alatt vágták ki akkor ott tisztességes törés volt az autón, amit nagy erőhatások okoztak: "nagy" sebességről gyors lassulás. Nagyon sokan nagyon szerencsések, de amikor 50-60g-vel mellkassal felkenődsz a kormányra ott már vége mire kiérnek a tűzoltók.
Mindig hallani ellenpéldákat, hogy valaki ezért meg azért halt meg... ezek mind ki akarják csak dumálni a fizikát. Egy 50km/h-s ütközésnél is simán fellép 40-60g lassulás, dobj már ekkora "tempóban" egy hasast a betonra, tuti nem kelsz fel onnan pár napig :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!