A vidéki városokban miért bicikliznek az emberek a
járdán?
Figyelt kérdés
Ezt nem tudom megérteni, pedig sok városban látom. Félnek a forgalomtól? Pedig a járda gyalogos forgalomra való, ha nincs bicikliút, akkor az úttesten kell közlekedni biciklivel i,s a jobbra tartási kötelezettségnek eleget téve. Miért kerekeznek mégis a járdákon?
Egyébként a józan paraszti ész is ezt diktálja. Ha az ember megy az úton, akkor a gépjárművezető jól látja és igen ritka az, hogy direkt nekimenjen.
Ezzel szemben a járdán nincs a többi járművezető szeme előtt. Ezzel alapból nem lenne gond -egészen az első kereszteződésigb ahol sok esetben csak a csattanás után veszik észre...
Nem véletlen, hogy a leggyakoribb kerékpáros baleset az ilyen jobbhorog.
2017. júl. 24. 14:20
Hasznos számodra ez a válasz?
12/28 anonim válasza:
Persze, mert a járdáról leszállás nélkül akarnak átcsorogni a kereszteződéseknél. Akkor meg ne csodálkozzon, hogy elütik. Ha ezeket a balesetek mind leszámítod, akkor az jön ki, hogy igenis biztonságosabb elkülönített helyen kerékpározni, mint a sok esetben rosszul kivitelezett bicikliúton az autók mellett. Normálisabb helyeken egyébként direkt a járdából csípik le a kerékpárosoknak a sávot, mert ők is látják, hogy ott biztonságosabb nekik.
2017. júl. 24. 17:03
Hasznos számodra ez a válasz?
13/28 anonim válasza:
Az utolsó mondatommal arra akartam utalni, hogy csak végszükség esetén szokás az autók közé vinni a biciklisávot, pl. ha nincs olyan széles a járda, hogy le tudjanak csípni belőle a bicikliseknek.
2017. júl. 24. 17:04
Hasznos számodra ez a válasz?
14/28 anonim válasza:
Bécsben többször bringáztam már. A gyér forgalmú kertvárosi részeket nem számítva általában a járdából elvett kerékpárutakat lehet látni, vagy olyant, amelyik inkább tartozik a járdához, mint az úttesthez, de igen feltűnően elkülönítve.
Pl. piros színű.
Ha az úttesthez kötődik, akkor sem csak egy csík van, hanem fizikailag is elkülönül kissé, s nagyon jól látható.
Szintén piros, s más a borítása.
2017. júl. 24. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?
15/28 anonim válasza:
Kizárt, hogy a járda legyen a biztonságosabb. Ott láthatatlan a bringás: bokrok, fák, parkoló autók takarják ki a kereszteződéshez érkezés előtt, ráadásul kapualjakból, takarásból lépnek elé gyalogosok vagy gurulnak elé autók. Ezzel szemben az úttesten mindenkinek benne van a látóterében - szóval hacsak nincs az autós bekarmolva, jó esélye van kikerülni. Ezzel szemben ha hirtelen elékerül mondjuk a kanyarodó autós elé egy bokor mögül a szeparált bringaútról, akkor ott elég rosszak a baleset elkerülésének az esèlyei.
@13: pont fordítva. Jelenleg a legfejlettebb helyek közlekedésszervezése éppen arról szólb hogy nem szabad a kerékpáros forgalmat elválasztani a többi járműtől. Az általad favorizált gykputak csak a levégső esetben alkalmazható szükségmegoldások, amelyek egy régen elavult közlekedéspolitika szörnyszülöttei és ahol egy mód vanb a jelenlegieket is megszüntetik. Helyettük kerékpársávokat, forgalomcsillapított utakat, WOLt alakítanak ki.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!