A vidéki városokban miért bicikliznek az emberek a járdán?
Vidéki nagyvárosban lakom, ha nincs kijelölt bicikliút, és túl forgalmas az utca - pl párhuzamos közlekedés több kilométeren keresztül, bicikli sehol nincs kitiltva, de kijelölt bicikliút sincs, ahogy józan biciklis se, aki csúcsidőben arra az útra ki merne menni -, akkor a magam részéről vagy párhuzamos kis utcákon megyek, viszont ha nincs más választásom, akkor ez az út szerintem határozottan alkalmatlan kerékpáros közlekedésre, így a következő szabály lép életbe:
"Lakott területen csak ott szabad járdán kerékpárral közlekedni, ahol az úttest kerékpáros közlekedésre alkalmatlan, és akkor is csak a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel. "
2.: a döntésedet megértem, de a jogszabály leírja, hogy nem számít kerékpározásra alkalmatlannak az úttest pusztán azért, mert ott veszélyes közlekedni.
Kérdező, nem csak vidéken van egy így, hanem Budapesten is.
Pl. a Stefánia egyik oldalán van kerékpárút. A mások oldalán csaknem ugyanakkora a bringás forgalom, mint a kerékpárúton.
Nem tudom, miért.
Ahol dolgozom, az út egyirányú. A legtöbb bringás úgy gondolja, a járdán mehet fordítva is.
Szintén itt Pesten egy harmadik helyen egy bringás leordította a fejem a járdán, mert nem adtam neki utat.
Egy lépésnyire a kerékpársávtól.
Mert sokan azt hiszik, hogy az úttest az autósoké és a kerékpárosnak kevesebb joga van az úttesten közlekedni, mint annak, aki gépjárművet vezet.
Másik ok az, hogy sokan félnek a gépkocsiktól és azt képzelik, hogy a járdázás biztonságosabb.
És sokat tesznek ez ügyben a helyi forgalomszervezők is. Kerékpáros infrastruktúra fejlesztése gyanánt bringatilos táblákkal ültetik tele az úttestet, illetve némi tábla és sárga festék használatával gykputat csinálnak a járdából. Ezzel egyrészt a járdára szoktatják őket, másrészt az általában hirtelen véget érő kerékpárforgalmi létesítményről a rajta haladókat a hatályos előírások ellenére semmiféle módon nem integrálják vissza a közúti forgalomba, emiatt az esetek nagy részében azok simán továbbhaladnak -immár szabálytalanul, a járdán.
5-Ös első mondatát erősítendő: nézd meg itt mennyi tahó bejegyzés van a kerékpárosok ellen. Nem csak a szabálytalsnkodókat utálja sok autós, de egyáltalán nem ismerik el, mint közlekedési eszközt.
Vagy nézf meg, bogyan előzik a bringást a magyarok, s hogyan az osztrákok.
A vidéki városokban? Nézz körül egyszer Budapesten!
Az ellenpélda Békéscsaba, ahol igen sokan használják a kerékpárutakat.
"Másik ok az, hogy sokan félnek a gépkocsiktól és azt képzelik, hogy a járdázás biztonságosabb. "
Ez így is van, nemcsak azt hiszik.
@8: ha így lenneb akkor nem a járdán/gykpúton/szeparált kerékpárúton történne a kerékpáros balesetek 80%-a, hanem az úttesten, ahol ez jóval kevesebb.
És minél több kerékpáros van az úttesten, az annál biztonságosabb (safety in numbers).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!