Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » A vidéki városokban miért...

A vidéki városokban miért bicikliznek az emberek a járdán?

Figyelt kérdés
Ezt nem tudom megérteni, pedig sok városban látom. Félnek a forgalomtól? Pedig a járda gyalogos forgalomra való, ha nincs bicikliút, akkor az úttesten kell közlekedni biciklivel i,s a jobbra tartási kötelezettségnek eleget téve. Miért kerekeznek mégis a járdákon?
2017. júl. 23. 21:58
1 2 3
 1/28 anonim ***** válasza:
76%
Vidéken lehet, hogy tintásan cangázik, ezért fél az úton menni. Ettől függetlenül valóban félelmetes tud lenni az úton való cangázás városban is. Ezért lenne jó, ha mindenhol megfelelő kerékpárút lenne, akkor talán nem lenne cirkusz.
2017. júl. 23. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/28 anonim ***** válasza:
51%

Vidéki nagyvárosban lakom, ha nincs kijelölt bicikliút, és túl forgalmas az utca - pl párhuzamos közlekedés több kilométeren keresztül, bicikli sehol nincs kitiltva, de kijelölt bicikliút sincs, ahogy józan biciklis se, aki csúcsidőben arra az útra ki merne menni -, akkor a magam részéről vagy párhuzamos kis utcákon megyek, viszont ha nincs más választásom, akkor ez az út szerintem határozottan alkalmatlan kerékpáros közlekedésre, így a következő szabály lép életbe:


"Lakott területen csak ott szabad járdán kerékpárral közlekedni, ahol az úttest kerékpáros közlekedésre alkalmatlan, és akkor is csak a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel. "

2017. júl. 23. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/28 anonim ***** válasza:
100%

2.: a döntésedet megértem, de a jogszabály leírja, hogy nem számít kerékpározásra alkalmatlannak az úttest pusztán azért, mert ott veszélyes közlekedni.


Kérdező, nem csak vidéken van egy így, hanem Budapesten is.

Pl. a Stefánia egyik oldalán van kerékpárút. A mások oldalán csaknem ugyanakkora a bringás forgalom, mint a kerékpárúton.

Nem tudom, miért.

Ahol dolgozom, az út egyirányú. A legtöbb bringás úgy gondolja, a járdán mehet fordítva is.

Szintén itt Pesten egy harmadik helyen egy bringás leordította a fejem a járdán, mert nem adtam neki utat.

Egy lépésnyire a kerékpársávtól.

2017. júl. 23. 22:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/28 anonim ***** válasza:
5%
Mert parasztok
2017. júl. 24. 03:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/28 Alex Fly ***** válasza:
72%

Mert sokan azt hiszik, hogy az úttest az autósoké és a kerékpárosnak kevesebb joga van az úttesten közlekedni, mint annak, aki gépjárművet vezet.

Másik ok az, hogy sokan félnek a gépkocsiktól és azt képzelik, hogy a járdázás biztonságosabb.

És sokat tesznek ez ügyben a helyi forgalomszervezők is. Kerékpáros infrastruktúra fejlesztése gyanánt bringatilos táblákkal ültetik tele az úttestet, illetve némi tábla és sárga festék használatával gykputat csinálnak a járdából. Ezzel egyrészt a járdára szoktatják őket, másrészt az általában hirtelen véget érő kerékpárforgalmi létesítményről a rajta haladókat a hatályos előírások ellenére semmiféle módon nem integrálják vissza a közúti forgalomba, emiatt az esetek nagy részében azok simán továbbhaladnak -immár szabálytalanul, a járdán.

2017. júl. 24. 04:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/28 anonim ***** válasza:
61%

5-Ös első mondatát erősítendő: nézd meg itt mennyi tahó bejegyzés van a kerékpárosok ellen. Nem csak a szabálytalsnkodókat utálja sok autós, de egyáltalán nem ismerik el, mint közlekedési eszközt.

Vagy nézf meg, bogyan előzik a bringást a magyarok, s hogyan az osztrákok.

2017. júl. 24. 07:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/28 anonim ***** válasza:
100%

A vidéki városokban? Nézz körül egyszer Budapesten!

Az ellenpélda Békéscsaba, ahol igen sokan használják a kerékpárutakat.

2017. júl. 24. 07:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/28 anonim ***** válasza:
60%

"Másik ok az, hogy sokan félnek a gépkocsiktól és azt képzelik, hogy a járdázás biztonságosabb. "


Ez így is van, nemcsak azt hiszik.

2017. júl. 24. 10:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/28 Alex Fly ***** válasza:

@8: ha így lenneb akkor nem a járdán/gykpúton/szeparált kerékpárúton történne a kerékpáros balesetek 80%-a, hanem az úttesten, ahol ez jóval kevesebb.

És minél több kerékpáros van az úttesten, az annál biztonságosabb (safety in numbers).

2017. júl. 24. 11:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/28 anonim ***** válasza:
Honnan szedted ezt a 80%-ot?????
2017. júl. 24. 12:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!