Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Az autópálya miért 130 km/h-ra...

Az autópálya miért 130 km/h-ra van korlátozva?

Figyelt kérdés
Ha az autópályát 130 km/h-ra tervezték, akkor a rendőrök, mentősök, tűzoltók hogyan tudnak rajta 200-al száguldani? Ha elvi szinten nézzük a dolgot, balesetet kéne szenvedniük, hiszen a pályát nem ekkora sebességre tervezték meg.

2017. júl. 16. 22:21
1 2 3
 21/24 anonim ***** válasza:
40%

A 2x2 sávos autópálya leállósávval tervezési sebessége 140 km/h, a 3x3 sávos esetében pedig 160 km/h. Ha a magyarországi toleranciát beleveszed akkor 155 km/h-tól jön az első fizetős sebesség - amennyiben bemérnek - akkor most miről beszélgetünk? Gyakorlatilag hagynak menni, ugyanakkor ez már kényelmes sebesség és még kezelhető is. Én 140-nel, de leginkább 150-nel megyek (nagyon ritkán 160), amennyiben a forgalom és az időjárás engedi...

Nem a sebességgel van itt a probléma, hanem a sok hülyével aki rajta halad: az egyik a nagy értékű autóval, aki istent játszik, másik meg a nagy sebességű úton gyakorlatlan vezető.

A mentők bekapcsolt lámpákkal az esetek többségében 160 km/h-val haladnak plusz a kísérő kocsi is utána ezt tapasztalatból mondom, mivel sokat közlekedek pályán.

2017. júl. 19. 16:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/24 anonim válasza:
0%
Németben a 2 sávos pályán is sok helyen nincs korlátozás. Ott viszont vannak olyan kanyarok ahova nyugodtan rakhatnának táblát a biztonság kedvéért, ellenben pl az m7-essel ami szinte végig padlógázas. És nem a gyorshajtásból van a baleset hanem (többek közt) a követési távolság be nem tartásából. Németben sok helyen pont hogy nem a sebességet trafizzák hanem a követési távolság betartását (ezt úgy képzeld el hogy a felüljárón kameráznak az út szélét jelző vonalak mentén bizonyos helyeken fehér félköríves felfestés van meghatározott közönként és ha tolod le az előtted lévőt akkor bukó). Amúgy itthon szerintem a közlekedési morál nem engedi a sebességhatár eltörlését meg sokaknak nagy falat lenne arról nem is beszélve hogy némelyik autó amilyen siralmas állapotban van 180-at ha menne szétesne... és akkor még a trafikból befolyó pénzekről nem is beszéltem.
2018. aug. 18. 02:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/24 vpgy válasza:
0%
Sziasztok! Nagyon sok összetevője lehet egy sebesség korlát megalkotásánál. Amellett, hogy milyen a pálya tulajdonsága, függhet a pilóta képességeiről is. Bár változhat a közlekedési kultúra, de ezt véleményem szerint mindig ugyanolyan kockázatainak kell tekinteni. Ami változhat, az az út tulajdonsága, de ennél jobban változik a forgalomba lévő gépjárművek uttartasa és egyéb sebességgel köthető tulajdonsága és szolgáltatása. A kérdés inkább az hogy ezeket a szempontokat vezetik, figyelik-e valahol a sebesség korlátok kialakításánál, vagy ez még valamikor régen KÖBE vésett dolog, amit soha nem lehet megmasitani. Ez viszont probléma lehet a mostani "gyorsan változó világban". Ahol minden viszonylagos, rugalmas es változó.
2019. ápr. 17. 10:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/24 anonim ***** válasza:

Azt se felejtsük elhogy hazai gépjármű állomány "tini" koru.

Nem biztos,hogy mindenkinek jó lenne ha a fiatalabb autók 170el szlamoznának köztük...mert mit csigáskodik a belsősávban 130al?


Szerintem is emelni kellene de nem ész nélkül. A belsőben 150ig aztán csá. A többi maradhat. Ahol eleve lasabban mennek ott nem kell emelni.

2019. nov. 16. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!