Az autópálya miért 130 km/h-ra van korlátozva?
Remélem még meglátom azt, hogy megemelik az autópályán a sebességhatárt. Akkor, amikor az önvezető mód kötelező lesz az autópályán, és az úticél megadásán kívül a sofőrnek a médiacenter és a klíma kezelőszervein kívül más beleszólása nem lesz az autó irányításába.
A sok mindenkit levillogó, egy autónyi helyért jobbról előző idióta miatt nem szabad megemelni.
Kérdező: azért írták, hogy hülyeségeket beszélsz, mert úgy néz ki, fogalmad sincs arról, miért van a sebesség korlátozva a magyar (és minden európai!) autópályán , kivéve a németet. Egyébként náluk isw időről időre felmerül a korlátozás bevezetése, mert a statisztikáik szerint sok a baleset. Másik kérdés, hogy próbálj meg mondjuk Passautól Münchenig eljutni úgy, hogy nincs korlátozás. Van. Nem is egy helyen. Az alkoholt szintet általánosságban az északi országokban inkább engedik, de a déliekben ugyanúgy zéró tolerancia van. De ha balesetbe kerülsz és a szonda jelez, megbírságolnak.
Az autópályán az átlagsofőrhöz van igazítva a sebesség határa. Ez az, amekkora tempónál még megfelelő biztonsággal lehet közlekedni. A pálya elbír 250 es tempót is.
A kérdésed prpvokatív.
A rendőrök, sürgősségi elletást végzők gyorsasága nem a nagy sebbességben, hanem a folyamatosságban rejlik.
Jelentős sebességtúllépéssel nem közlekednek. Veszélyes, s ok sincs rá.
Azért minősítem provokatívnak a kérdést, mert kipécézed magadnak ezeket a járműveket.
Talán baj, ha a mentő, tűzoltó, rendőr stb. gyorsan odaér, ahol segíteni kell?
* Persze, hogy őket pécéztem ki, hiszen nekik van kék lámpájuk. Gondolom az nem baj, hogy nem soroltam fel az összes létező szervet, akik használhatják?
* Nem baj, ha hamar kiér a tűzoltó. Én azt vontam kétségbe, illetve abból indultam ki hogy a sebességkorlátozást a megépített úthoz igazítják. Értsd: Olyanokra tervezik a kanyarokat, hogy azt 130-al be lehessen venni őket, stb. Na most, ha tényleg így tervezik a pályát, akkor hogy-hogy lehet rajta száguldani ennél merővel nagyobb sebességgel is?
A többieknek megköszönöm a válaszokat! Szóval akkor a 130-as korlátozás az lényegében statisztikai adatokból jött ki? Szóval ha megnövelnék, akkor bizonyíthatóan több lenne a baleset autópályán?
A másik, hogy ha tényleg elbír nagyobb sebességet a pálya, akkor a mérnökök mekkora sebességre tervezik valójában? Tehát pl. egy mentő max. mennyivel száguldhatna rajta, hogy tuti ne sodródjon ki egy kanyarnál?
"próbálj meg mondjuk Passautól Münchenig eljutni úgy, hogy nincs korlátozás. Van. Nem is egy helyen."
Vagy Drezdától Berlinig. Felkapcsolsz 160-ra, aztán hopp, egy 80-as(!) tábla. Megint felkapcsolsz, hopp - megint egy.
Nem vagyok hülye, s nem is várom, hogy mindent felsorolj.
Viszont változatlanul nem értem, mire akarsz kilyukadni.
Nem azt kérdezed, miért korlátozzák a sebességet pont 130-ra, ha az úton gyorsabban is lehet közlekedni.
Akkor nem szólnék semmit.
A közlekedés alapja a kölcsönösség. Ugyanazon az úton kell közlekednie sokféle képességű járműnek és vezetőnek.
A pályán nagy a sebesség, ami önmagában veszélyforrás. Ezt növeli a nagy sebességkülönbség.
Vannak járművek, amelyek elérik azt a minimum követelményt, hogy sík úton önmagától képes 60 km/óra sebességgel menni, de mondjuk 90-nél már nyögdécsel.
Egy 130-cal a nyomába érő még tudja kezelni a helyzetet, de egy 200-as tempóval száguldó nem biztos.
Egyébként az autópályákat mindig nagyobb sebességre tervezik, s nagyobb forgalmi terhelésre.
Kell a biztonsági tartalék.
Hát nem tudom....
Én az "új" M6-oson mászkálok sokat és mindig azon gondolkodok, hogy hogyan lehet elaludni a volánnál :D
Adonytól Kulcsig van egy olyan brutális szakasz ahol gyakorlatilag hirtelen oldalra dől a kocsi olyan szintkülönbség van...
pár napja is mentem arra, ki volt táblázva ezerrel hogy BALESET LASSÍTS! vagy valami ilyen tábla...
és mit látok pont ezután a szakasz után?
egy BMW seggel (tehát szembeforgalommal) belecsapódott a szalagkorlátba (meg is van fedélzeti kamerán ahogy már ott a rendőrség stb.)
Szóval szerintem ilyen utakra bőven elég a 130....
egyszer ha valami csoda folytán alig vannak a pályán az egyik pihenő lekanyaródósávjában 130-al nyomj egy jó nagy féket... de úgy isten igazából taposs bele a fékbe és megtudod milyen megállni 130-al egy 1,5 tonnás autóval.
Felnyomja az adrenalin szintedet az tuti :D
Aztán képzeld el azt, hogy valaki keresztbe áll előtted és vagy fékezel vagy kikerülöd de 130-nál már nagyon de nagyon másképp viselkedik a kocsi, lehet abban bármilyen vezetősegítő kütyü..
bő 1 hónapja pestről jöttem haza sima 6-oson, nekiállt szakadni az eső, 70-es táblánál 60-al jöttem, engem meg előzgettek 90-el mint a barom...
aznap 2 balesetet vettem fel a fedélzeti kamerámmal...
nos akkor képzeld el mi lenne az autópályán ha mondjuk engednék a 150 km/h-át...
a sok barom szakadó esőben ott is annyival menne
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!