Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Az autópálya miért 130 km/h-ra...

Az autópálya miért 130 km/h-ra van korlátozva?

Figyelt kérdés
Ha az autópályát 130 km/h-ra tervezték, akkor a rendőrök, mentősök, tűzoltók hogyan tudnak rajta 200-al száguldani? Ha elvi szinten nézzük a dolgot, balesetet kéne szenvedniük, hiszen a pályát nem ekkora sebességre tervezték meg.

2017. júl. 16. 22:21
1 2 3
 11/24 anonim ***** válasza:
0%
A mentő a városban is mehet 100-al.... Az meg, hogy mire tervezték... amíg nincs tele kátyúkkal addig 300 al is lehet rajta menni, nem fog szétesni az aszfalt rajta.
2017. júl. 17. 00:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/24 anonim ***** válasza:
30%

Remélem még meglátom azt, hogy megemelik az autópályán a sebességhatárt. Akkor, amikor az önvezető mód kötelező lesz az autópályán, és az úticél megadásán kívül a sofőrnek a médiacenter és a klíma kezelőszervein kívül más beleszólása nem lesz az autó irányításába.


A sok mindenkit levillogó, egy autónyi helyért jobbról előző idióta miatt nem szabad megemelni.

2017. júl. 17. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/24 anonim ***** válasza:
88%

Kérdező: azért írták, hogy hülyeségeket beszélsz, mert úgy néz ki, fogalmad sincs arról, miért van a sebesség korlátozva a magyar (és minden európai!) autópályán , kivéve a németet. Egyébként náluk isw időről időre felmerül a korlátozás bevezetése, mert a statisztikáik szerint sok a baleset. Másik kérdés, hogy próbálj meg mondjuk Passautól Münchenig eljutni úgy, hogy nincs korlátozás. Van. Nem is egy helyen. Az alkoholt szintet általánosságban az északi országokban inkább engedik, de a déliekben ugyanúgy zéró tolerancia van. De ha balesetbe kerülsz és a szonda jelez, megbírságolnak.

Az autópályán az átlagsofőrhöz van igazítva a sebesség határa. Ez az, amekkora tempónál még megfelelő biztonsággal lehet közlekedni. A pálya elbír 250 es tempót is.

2017. júl. 17. 10:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/24 anonim ***** válasza:
88%

A kérdésed prpvokatív.


A rendőrök, sürgősségi elletást végzők gyorsasága nem a nagy sebbességben, hanem a folyamatosságban rejlik.

Jelentős sebességtúllépéssel nem közlekednek. Veszélyes, s ok sincs rá.


Azért minősítem provokatívnak a kérdést, mert kipécézed magadnak ezeket a járműveket.

Talán baj, ha a mentő, tűzoltó, rendőr stb. gyorsan odaér, ahol segíteni kell?

2017. júl. 17. 11:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/24 A kérdező kommentje:

* Persze, hogy őket pécéztem ki, hiszen nekik van kék lámpájuk. Gondolom az nem baj, hogy nem soroltam fel az összes létező szervet, akik használhatják?


* Nem baj, ha hamar kiér a tűzoltó. Én azt vontam kétségbe, illetve abból indultam ki hogy a sebességkorlátozást a megépített úthoz igazítják. Értsd: Olyanokra tervezik a kanyarokat, hogy azt 130-al be lehessen venni őket, stb. Na most, ha tényleg így tervezik a pályát, akkor hogy-hogy lehet rajta száguldani ennél merővel nagyobb sebességgel is?

2017. júl. 17. 16:32
 16/24 A kérdező kommentje:

A többieknek megköszönöm a válaszokat! Szóval akkor a 130-as korlátozás az lényegében statisztikai adatokból jött ki? Szóval ha megnövelnék, akkor bizonyíthatóan több lenne a baleset autópályán?


A másik, hogy ha tényleg elbír nagyobb sebességet a pálya, akkor a mérnökök mekkora sebességre tervezik valójában? Tehát pl. egy mentő max. mennyivel száguldhatna rajta, hogy tuti ne sodródjon ki egy kanyarnál?

2017. júl. 17. 16:36
 17/24 anonim ***** válasza:
81%

"próbálj meg mondjuk Passautól Münchenig eljutni úgy, hogy nincs korlátozás. Van. Nem is egy helyen."


Vagy Drezdától Berlinig. Felkapcsolsz 160-ra, aztán hopp, egy 80-as(!) tábla. Megint felkapcsolsz, hopp - megint egy.

2017. júl. 17. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/24 anonim ***** válasza:
88%

Nem vagyok hülye, s nem is várom, hogy mindent felsorolj.

Viszont változatlanul nem értem, mire akarsz kilyukadni.

Nem azt kérdezed, miért korlátozzák a sebességet pont 130-ra, ha az úton gyorsabban is lehet közlekedni.

Akkor nem szólnék semmit.

A közlekedés alapja a kölcsönösség. Ugyanazon az úton kell közlekednie sokféle képességű járműnek és vezetőnek.

A pályán nagy a sebesség, ami önmagában veszélyforrás. Ezt növeli a nagy sebességkülönbség.

Vannak járművek, amelyek elérik azt a minimum követelményt, hogy sík úton önmagától képes 60 km/óra sebességgel menni, de mondjuk 90-nél már nyögdécsel.

Egy 130-cal a nyomába érő még tudja kezelni a helyzetet, de egy 200-as tempóval száguldó nem biztos.

Egyébként az autópályákat mindig nagyobb sebességre tervezik, s nagyobb forgalmi terhelésre.

Kell a biztonsági tartalék.

2017. júl. 17. 17:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/24 anonim ***** válasza:
Kérdező: a mentő nem sodródik le rajta, mert maga a mentőautó nem tudja elérni azt a sebességet. Azonkívül rutinos sofőr vezeti, nem egy hülyegyerek. A mentő amúgy pont hülye példa, mert sem a mentő, sem a tűzoltó nem képes sokkal nagyobb sebességgel közlekedni, mint a megengedett sebességhatár. A rendőrautó tud, de az ugye személyautó. Az autópályákon amúgy itthon nem nagyon vannak olyan kanyarok, ami egyáltalán szóra érdemes lenne. Főleg mondjuk az M6-oson. Azt hiszem, az M3-ason van egy kanyar, ahol 120-as korlátozás van Mogyoród előtt, az M1-esen is van egy kanyar, ahol korlátozzák a sebességet, de azokat is csak a biztonsági tartalék miatt. A mentő nem a pályán gyorsabb, mint a személyautó, hanem a városban, autóúton.
2017. júl. 18. 13:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/24 anonim ***** válasza:

Hát nem tudom....

Én az "új" M6-oson mászkálok sokat és mindig azon gondolkodok, hogy hogyan lehet elaludni a volánnál :D

Adonytól Kulcsig van egy olyan brutális szakasz ahol gyakorlatilag hirtelen oldalra dől a kocsi olyan szintkülönbség van...


pár napja is mentem arra, ki volt táblázva ezerrel hogy BALESET LASSÍTS! vagy valami ilyen tábla...


és mit látok pont ezután a szakasz után?

egy BMW seggel (tehát szembeforgalommal) belecsapódott a szalagkorlátba (meg is van fedélzeti kamerán ahogy már ott a rendőrség stb.)


Szóval szerintem ilyen utakra bőven elég a 130....

egyszer ha valami csoda folytán alig vannak a pályán az egyik pihenő lekanyaródósávjában 130-al nyomj egy jó nagy féket... de úgy isten igazából taposs bele a fékbe és megtudod milyen megállni 130-al egy 1,5 tonnás autóval.

Felnyomja az adrenalin szintedet az tuti :D

Aztán képzeld el azt, hogy valaki keresztbe áll előtted és vagy fékezel vagy kikerülöd de 130-nál már nagyon de nagyon másképp viselkedik a kocsi, lehet abban bármilyen vezetősegítő kütyü..


bő 1 hónapja pestről jöttem haza sima 6-oson, nekiállt szakadni az eső, 70-es táblánál 60-al jöttem, engem meg előzgettek 90-el mint a barom...

aznap 2 balesetet vettem fel a fedélzeti kamerámmal...


nos akkor képzeld el mi lenne az autópályán ha mondjuk engednék a 150 km/h-át...

a sok barom szakadó esőben ott is annyival menne

2017. júl. 18. 17:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!