Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Az autópálya miért 130 km/h-ra...

Az autópálya miért 130 km/h-ra van korlátozva?

Figyelt kérdés
Ha az autópályát 130 km/h-ra tervezték, akkor a rendőrök, mentősök, tűzoltók hogyan tudnak rajta 200-al száguldani? Ha elvi szinten nézzük a dolgot, balesetet kéne szenvedniük, hiszen a pályát nem ekkora sebességre tervezték meg.

2017. júl. 16. 22:21
1 2 3
 1/24 anonim ***** válasza:
84%
Mert sok az ilyen hūlye ember a társadalomban, mint te.
2017. júl. 16. 22:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/24 anonim ***** válasza:
83%
Se a mentő, se a tűzoltó nem tud 200-zal menni. És teljesen más megkülönböztető jelzéssel menni, mint a normál forgalomban.
2017. júl. 16. 22:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/24 A kérdező kommentje:

Kifejtenéd, hogy miért? Szerintem teljesen értelmesen tettem fel a kérdést.


Ha elvi szinten nézzük a dolgokat, akkor mentővel felelőtlenség száguldani egy 130 km/h sebességre megtervezett pályán, hiszen őrá is vonatkozik a fizika. Az egyetlen dolog ami felvetülhet, hogy a pályát valójában nagyobb sebességgel is lehetne használni, de akkor meg miért 130-as korlátozást tettek rá?

2017. júl. 16. 22:34
 4/24 A kérdező kommentje:
#2: Jó a 200 talán túlzás volt. De 170-el biztosan mennek ilyenkor.
2017. júl. 16. 22:35
 5/24 anonim ***** válasza:
96%

Egyébként nem vicc, amit az első írt.

A magyar túl hülye hozzá, hogy jobban elengedjék a kezét.

Ezért van az, hogy Németben nyugodtan vezethetsz egy sör után.

Múltkor mentem ki Romániába, teljesen új festés az úton, ki volt bójázva, hogy kerüljék ki.

Szerinted a hülye románokat érdekelte?

Még aznap összeb+szták az új festést, mert telibe, át a bóján meg mindenen.

Balkán, nesze neked.

2017. júl. 16. 22:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/24 anonim ***** válasza:
95%
Ne keverd össze azt, hogy 1-2 jármű megy 170-et a pályán vagy azt, hogy az átlagsebesség annyi. Az autópálya elbírna még többet is, de akkor túlságosan felgyorsulna az átlagsebesség és ezért veszélyesl enne. Külföldön is javarészt ezért ennyi a vége. Ahol meg több, ott általában nem 2 sávos az autópálya ezért lehet emelni.
2017. júl. 16. 22:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/24 anonim ***** válasza:
91%

Nem az autópálya teherbírása ennyi, a korlátozásnak forgalomtechnikai, tehát nem pusztán fizikai okai vannak.

És főleg nem a rendőrök, mentők, tűzoltók száguldoznak rajta, hanem egyes, magukkal nehezebben bíró, megkülönböztető jelzést nem használó embertársaink. :)

2017. júl. 16. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/24 anonim ***** válasza:
93%
Az útfelület alkalmas nagyobb sebességre, a sofőr nem feltétlenül. Az általad felsorolt kocsik akkor szeghetik meg a KRESZ szabályait, ha megkülönböztető jelzést használnak. Nyilván így kevésbé veszélyes száguldozni. Ezen túl a kék lámpás autókat általában válogatott sofőrök vezetik, akik rendszeresen részt vesznek olyan pályaalkalmassági vizsgán (PÁV I), ahol az "egyszerű" sofőrök közül sokan elbuknának. Egészségügyi vizygálaton is gyakrabban vesznek részt.
2017. júl. 16. 22:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/24 anonim ***** válasza:
94%

* 200-Zal


Ha megszegsz egy szabályt, attól még nem feltétlenül szenvedsz balesetet. Viszont növeled a baleset kockázatát.

A sebességkorlátot nem arra a sebességre lőtték be, ami felett irányíthatatlanná válik a jármű és elkerülhetetlen a baleset, hanem arra a sebességre, amivel egy egységsugarú úrvezető viszonylag kis eséllyel okoz balesetet.


A lámpás kereszteződéseket is úgy tervezik, hogy legyen egy kis tartalék, és a "sötétsárgán" átcsúszók se kenődjenek fel feltétlenül a keresztbe haladó járművekre.


Amúgy meg, a megkülönböztető jelzés használatához meg kell felelni szigorúbb orvosi vizsgálaton és pályaalkalmassági vizsgálaton (PÁV I), szóval elkönyvelheted, hogy ők ezért "száguldozhatnak".

2017. júl. 16. 22:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/24 anonim ***** válasza:
63%
Mondjuk a PÁV I pont nem nyom túl sokat a latba. Inkább gyakorlati vizsgán kellene vizsgálni a sofőröket és nem PÁV-on. Tök nevetséges, hogy 5 évente újítgatnom kell ha az I-re megyek és olyan feladatok vannak, amiknek semmi köze a valósághoz. Hiába írták fent, hogy néhány sofőr nem menne át, de az nem jelenti azt, hogy rosszabbul vezet mint az, akinek megvan. Legalábbis láttam én már olyan mentőst, aki egy oylan utcára nem bírt behajtani, ahonnan turista buszok hajtottak ki.......
2017. júl. 16. 22:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!