EU be akarja vezetni a 30 km/h sebességhatárt. Ez nem sokkal veszélyesebb?
Figyelt kérdés
50-nél is egy csomóan mobiloznak vezetés közben, 30-nél kb. mindenki fog, mert halálra unja magát 30-as sebességnél. Mindenki előzgetni fogja a 30-al menő autókat. Ott a gazdasági oldal, minden lassabban fog városon belül odaérni a célhoz.2017. júl. 5. 19:43
11/20 anonim válasza:
8-as, maguk a dugók valóban növelik a károsanyag-kibocsátást. De ha egy útszakaszon hosszan leviszed a sebességhatàrt, az jellemzően önmagàban nem okoz torlódást (azt inkább a rossz lampaprogramok és kereszteződések indukálják), viszont a károsanyag-kibocsátás mérhetően csökken. Ezért szokás Ausztriában, Németországban olyan szakaszokon korlátozni a sebességet, ahol amúgy a magasabb sebességű közlekedés feltételei adottak volnának. (Persze van, ahol inkább a zajcsökkentés az indoka ennek, de más helyeken a károsanyag-kibocsátás.)
12/20 anonim válasza:
A legtöbb autó 50-80 km/h között eszik a legkevesebbet, a 30 olyan lassú, hogy ott már töbebt eszik, mint 50-60nál. Ezáltal jobban is szennyez. Szóval még ez sem jó érv a 30-as korlátozás mellett.
13/20 Alex Fly válasza:
És az elég érv, hogy egy elütött gyalogos túlélési esélye az 50-hez képest kb. 90%-kal nagyobb?
14/20 anonim válasza:
13.
0 km/h - nál pedig 100 % - os.
16/20 Alex Fly válasza:
@15: ha egy kisvárosnyi ember életénél fontosabb a kényelem, akkor ott gondok vannak.
17/20 anonim válasza:
Ja, egy kisvárosnyi ember meghal, ha 50-el megyek, és nem 30-al.
18/20 Alex Fly válasza:
@17: pontosan. Egy városnyi ember nem hal meg a balesetben, ha az őt elgázoló gépjármű 50 helyett 30 km/h-val halad. Plusz azok a balesetek, amik nem történtek volna meg az alacsonyabb sebességhatárból adódó rövidebb féktávolság miatt.
19/20 anonim válasza:
ezt nem fogják megengedni mindenhol a lakott terület teljes mivoltára... azt rendben van hogy vannak zsúfoltabb helyek ahol ésszerű a 30 km/h (egyébként ha a járművezető veszélyesnek ítéli meg akkor önmagától lelassít legalábbis magamból kiindulva) ráadásul a 70 km/h pedig meg kellene engedni ahol a feltételek teljesülnek a sebességnövelésre
a másik hogy azért egy várost nem lehet megbénítani teljesen ilyen alacsony sebességhatárokkal
valami hasonló baromságot akartak a zöldek, hogy autópályán a legmagasabb sebesség a 100-110 km/h lehessen a környezetszennyezés miatt és abból se lett semmi - jó a 130 (amit 140-re emelnék, mint a lengyeleknél) én így is ráteszek +20 km/h-t
20/20 Alex Fly válasza:
Ha a teljes városra nem is, de az ésszerűnek tűnik, hogy főútvonalakon maradhat az 50, mellékutakon 30.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!