Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Van értelme egészen minimális...

Van értelme egészen minimális túllépést büntetni, nem inkább veszélyes?

Figyelt kérdés
Ugye Magyarországon 15, illetve 20 km órás ráhagyás van a KRESZ-ben leírt sebességhatár, meg aközött, ami után közigazgatási bírságot lehet kiszabni. Szabálysértési eljárásban meg állítólag mostanában már ritkán büntetnek, de ha mégis, annak vajon van közlekedésbiztonsági szempontból bármilyen haszna? De több Európai országban is állítólag tényleg nem nagyon van ráhagyás, Svájban pl. hírhedten nincs. De ha ritkán is, de állítólag azért mégiscsak előfordul a közig bírsághatár alatti megállítás, és helyszíni bírság nálunk is, a jogi lehetőség mindenesetre megvan rá. És szerintem ez azért nem jó, mert akár arra is ösztönözhet egyeseket, hogy többet bámulják a műszerfalat, mint az utat, hogy MÉG VÉLETLENÜL SE lépjék túl egy picivel sem (Vegyük figyelembe, hogy a legtöbb autóban nincs sebességhatároló, a mai, szalonújak közül is az olcsó kategóriájúak jelentős részében nincs...), ez pedig akár NÖVELHETI is a reakcióidőt... Vajon ki fogja elütni az útra figyelmetlenül kilépő kisgyereket, aki az utat nézi 55-el, vagy aki 49-nél folyamatosan a műszerfalat bámulja, hogy még csak véletlenül se legyen 51 belőle? És nehogy nekem valakinek az legyen a válasza, hogy menjen 40-el, mert akkor 40-es táblát kell kitenni. Szerintem a KRESZ-ben azt a sebességet kell meghatározni, amire azt várjuk, hogy az autós szándéka szerint beálljon, és ehhez képest az olyan mértékű túllépést jogos büntetni, amelynél már nem feltételezhető életszerűen, hogy pusztán abból adódott, hogy inkább az útra figyelt az óra helyett, amit már teljesen egyértelmű, hogy óra nélkül is érzékelni illik...
2017. jún. 28. 15:09
1 2 3 4
 1/40 anonim ***** válasza:
75%

Sokat nincs mit hozzátenni, egyetértek. Elmentünk abba az irányba, hogy többet bámuljuk - már aki - a sebességmérőt, mint az utat.


Mondjuk már ki: nem feltétlenül az a jó sofőr, aki mindig betartja a sebességhatárokat. Az a jó sofőr, aki az út és látási viszonyoknak megfelelős sebességet választ, még akkor is, ha ez néha magasabb az engedélyezettnél.

2017. jún. 28. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/40 anonim ***** válasza:
83%
De, menjen 40-nel. Vagy 42-vel. Mindig. Szerinte ha Svájcban meg tudják oldani az autósok, akkor nálunk is sikerülnie kell, nem?
2017. jún. 28. 15:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/40 A kérdező kommentje:
De miért menne 40-el? Joga van 50-el menni, ha egyébként azt az útviszonyok lehetővé teszik. Legfeljebb, ha 49-el elüt egy kisgyereket, aki meghal, nyugodtan mondhatja a bíróságon, hogy éppen a műszerfalat nézte, amikor kilépett a kisgyerek az útra, vagy a nő a babakocsival, egyébként meg szabályosan közlekedett, fel kell menteni. És teljesen igaza lesz.
2017. jún. 28. 15:34
 4/40 anonim ***** válasza:
100%

Egyszerűen az van, hogy a megengedett maximum sebesség 50.

Fritz beáll 45-re és kész, így még a kis kilengéseivel is 50 alatt marad.

Ennyi a titok.

És ő nem üti el a kisgyereket, mert 45-tel megy, te meg 65-tel.

2017. jún. 28. 15:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/40 A kérdező kommentje:
65-el közig bírság ráhagyással is csak sebességhatárolóval felszerelt autóval lehet nyugodtan menni. És ha így üti el a gyereket, akkor már nyugodtan érvelhet azzal az ügyész, hogy a KRESZ , és nem a közig bírság határa szerint kellett volna beállítani, és az úgy jogos lesz. Akinek nincs sebességhatárolója, az most sem állhat be 64 körülre, vagy ha 64-el bámulja az órát az út helyett, na az már természetesen baj, és ugyanúgy jogos lesz felelősségre vonni, ha bajt csinál. De amúgy a normális eset az lenne, hogy 50-re áll be, mert hogy annyi a megengedett, ha viszont nincs ráhagyás, akkor valójában nem állhat be a KRESZ szerint megengedettre...
2017. jún. 28. 15:46
 6/40 anonim ***** válasza:

Én értem hogy mit írsz

Én is így autózom

Az első jól leírta

Csakhogy a sofőrök nem ugyanolyan szintén vannak és képességekkel rendelkeznek, az autóink sem egyformák

Lehet rám köpködni amit most írok, de én mindig annyival megyek amennyivel lehet és nem amennyivel szabad (természetesen figyelembe véve az út és látási viszonyokat, időjárást, évszakot, van-e a megengedett alatti sebességkorlátozás stb)

Ha úgy látom hogy minden rendben akkor

Lakott területen 60-70 körül megyek

Azon kívül 100-110-zel

Autóúton 120-130-cal

Autópályán 140-150-nel ritkán 160

2017. jún. 28. 15:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/40 anonim ***** válasza:
Én beismerem, elég notórius gyorshajtó vagyok, de ha tényleg a gyorshajtás megelőzése a cél, akkor nincs értelme ezeknek a ráhagyásoknak. Mert Magyarországon is nagyon elterjedt, hogy fúú, 65-el lehet menni, de akkor belefér már a 75 is, nem? Szóval nincs ez így jól.
2017. jún. 28. 16:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/40 anonim ***** válasza:
Ha már komputerizáltak az autók lehetnek egy hangjelzés ha átlépted az 50-et, így nem kellene a sebességmérőt figyelni. GPS szerint figyelné az aktuális megengedett sebességet és ez alapján menne a hangjelzés. Ha a GPS-es megoldás drága, lehetnek gombnyomásra kapcsolható, mint az index -> 10 km/h-ként növelem vagy csökkentem a jelzéshatárt. Ez esetben a kilométeróra akár feleslegessé is válhat :)
2017. jún. 28. 16:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/40 anonim ***** válasza:
Tehát ha jól értelmezem, azt szeretnéd, ha levinnék az 50-es sebességhatárt 45-re, azzal a kitétellel, hogy 50 alatt nem büntetnek? Csak mert ez rengeteg pénzbe kerülne, és aki eddig 50-nel az órát fixírozta az út helyett, az ettől nem fog megtanulni nem idióta módjára közlekedni.
2017. jún. 28. 17:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/40 anonim ***** válasza:

Én szimpatizálok a szolid ráhagyással, de azért szerintem aki a hiánya miatt folyton a műszerfalat nézi s elüti a gyereket, az pokolian rossz vezető s nem való az utakra.

Jó, nekem könnyű, nekem motorom van, fülre érzékelem, hogy kb. OK-e a sebességem. Mondjuk azon sem parázom, ha kicsit túlmegyek a határon. Azon se, ha néha nagyon, de azért ritkán megyek 110-zel 40-es táblánál. Nekem inkább település előrejelzés lenne jó, sokszor csak akkor látod a sok fától a falut, mikor már beérsz s persze pont oda szeretnek állni a trafival. Aki nem szeret ilyenkor nagyobbat fékezni, annak ez elég rossz.

A 30-as táblákat viszont debilnek tartom a legtöbb esetben, kb. senki sem tartja be őket, mondjuk a 40-eseket is ritkán, főleg országúton, ok nélkül. Támogatom a JOGOS táblakihelyezéseket. A környékemen nincs éles kanyar, de a 90-nel is elég nagypapás kanyarokba (s én óvatos fajta vagyok, talán gyávának is nevezhető) előszeretettel pakolnak 40-es táblákat. Se egy aprócska becsatlakozás, se rossz beláthatóság, nincs semmi, csak egy laza kanyar... Garantált, hogy az emberek zöme messze nagyobb sebességgel fog menni s többnyire teljesen biztonságosan.


Az egy másik érdekes helyzet, amikor a sebességhatárok betartása veszélyes helyzeteket okoz a többi közlekedő hozzáállása miatt. Nem tűröm, hogy mások nagy sebességtúllépésre kényszerítsenek (kivéve, ha apró motorral vagyok, a fenekemben pedig egy kamionos. bocs, lakott terület, de én paráztam és kicsit téptem, amikor a visszapillantómba nem fért bele a kamionos egyik első lámpája), de a környező, nem veszélytelen főúton 95 a haladási sebesség, az út egyenes és jól elbírja, de kisebb sebességnél egyre többen fognak előzni akkor is, ha nincs rá hely.


Ez inkább szösszenet lett a sebességtúllépés szerintem érthető okairól s a biztonság és a kresz pontos betartásának viszonyáról...


Azt mondjuk értem, hogy ha van ráhagyás, akkor egyesek a ráhagyással együtt tekintik sebességhatárnak s ugyanúgy nézik a sebességet...

2017. jún. 28. 17:22
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!