Van értelme egészen minimális túllépést büntetni, nem inkább veszélyes?
Sokat nincs mit hozzátenni, egyetértek. Elmentünk abba az irányba, hogy többet bámuljuk - már aki - a sebességmérőt, mint az utat.
Mondjuk már ki: nem feltétlenül az a jó sofőr, aki mindig betartja a sebességhatárokat. Az a jó sofőr, aki az út és látási viszonyoknak megfelelős sebességet választ, még akkor is, ha ez néha magasabb az engedélyezettnél.
Egyszerűen az van, hogy a megengedett maximum sebesség 50.
Fritz beáll 45-re és kész, így még a kis kilengéseivel is 50 alatt marad.
Ennyi a titok.
És ő nem üti el a kisgyereket, mert 45-tel megy, te meg 65-tel.
Én értem hogy mit írsz
Én is így autózom
Az első jól leírta
Csakhogy a sofőrök nem ugyanolyan szintén vannak és képességekkel rendelkeznek, az autóink sem egyformák
Lehet rám köpködni amit most írok, de én mindig annyival megyek amennyivel lehet és nem amennyivel szabad (természetesen figyelembe véve az út és látási viszonyokat, időjárást, évszakot, van-e a megengedett alatti sebességkorlátozás stb)
Ha úgy látom hogy minden rendben akkor
Lakott területen 60-70 körül megyek
Azon kívül 100-110-zel
Autóúton 120-130-cal
Autópályán 140-150-nel ritkán 160
Én szimpatizálok a szolid ráhagyással, de azért szerintem aki a hiánya miatt folyton a műszerfalat nézi s elüti a gyereket, az pokolian rossz vezető s nem való az utakra.
Jó, nekem könnyű, nekem motorom van, fülre érzékelem, hogy kb. OK-e a sebességem. Mondjuk azon sem parázom, ha kicsit túlmegyek a határon. Azon se, ha néha nagyon, de azért ritkán megyek 110-zel 40-es táblánál. Nekem inkább település előrejelzés lenne jó, sokszor csak akkor látod a sok fától a falut, mikor már beérsz s persze pont oda szeretnek állni a trafival. Aki nem szeret ilyenkor nagyobbat fékezni, annak ez elég rossz.
A 30-as táblákat viszont debilnek tartom a legtöbb esetben, kb. senki sem tartja be őket, mondjuk a 40-eseket is ritkán, főleg országúton, ok nélkül. Támogatom a JOGOS táblakihelyezéseket. A környékemen nincs éles kanyar, de a 90-nel is elég nagypapás kanyarokba (s én óvatos fajta vagyok, talán gyávának is nevezhető) előszeretettel pakolnak 40-es táblákat. Se egy aprócska becsatlakozás, se rossz beláthatóság, nincs semmi, csak egy laza kanyar... Garantált, hogy az emberek zöme messze nagyobb sebességgel fog menni s többnyire teljesen biztonságosan.
Az egy másik érdekes helyzet, amikor a sebességhatárok betartása veszélyes helyzeteket okoz a többi közlekedő hozzáállása miatt. Nem tűröm, hogy mások nagy sebességtúllépésre kényszerítsenek (kivéve, ha apró motorral vagyok, a fenekemben pedig egy kamionos. bocs, lakott terület, de én paráztam és kicsit téptem, amikor a visszapillantómba nem fért bele a kamionos egyik első lámpája), de a környező, nem veszélytelen főúton 95 a haladási sebesség, az út egyenes és jól elbírja, de kisebb sebességnél egyre többen fognak előzni akkor is, ha nincs rá hely.
Ez inkább szösszenet lett a sebességtúllépés szerintem érthető okairól s a biztonság és a kresz pontos betartásának viszonyáról...
Azt mondjuk értem, hogy ha van ráhagyás, akkor egyesek a ráhagyással együtt tekintik sebességhatárnak s ugyanúgy nézik a sebességet...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!