Miért készítenek az autógyártók olyan végsebbeségű autókat amivel a kresz szabályzat szerint büntetendő közlekedni?
Nyilván a kérdésben ott lehet a válasz: így jut a legtöbb pénz az államhoz.
De engem mégis érdekel, mi lyen más válaszok lehetnek még itt?
Ezernyi intézkedést tesznek a gyorshajtás ellen, de miért nem hozzák szabályba hogy xy lóerős autó, pl 100-130 km/h végsebességel jöhet ki a gyárból?
Hogy a sportautókat ne is említsem.
(Szeretem az autókat, sok autóverseny sorozatot nézek, a Ferrarinak szurkolok, vannak autósposzterek a szobám falán. Vezetésnél helyzettől függően dimamikussan gyorsítok, de a település sebességszabályait betartom. Településen kivül se megyek 90-100-nál többet. Előfordult hogy 130-140 is vezettem párszor, jó érzés volt, de nem tartom felelősségteljesnek).
"Önző dolognak tartom a gyors hajtást. A vezető olyankor csak saját magára gondol, hogy mekkora vérprofiállatnagykirály hogy ilyen jól vezet. Csak elfelejti, hogy van még nála gyorsabb/örültebb/tökéletessebb fazon az utakon. Meglehet a világ másik felén, de van. Ennek értelmében szerintem fölösleges egy ilyen erőfitogtatás. "
És arra nem gondoltál, hogy én nem másnak megyek 160-al mondjuk autópályán, hanem a saját magam kedvéért?
Meg amúgy is, ha már a biztonságról beszélünk: 90 km/h-nál is már végzetes balesetet lehet szenvedni egy biztonságos autóban is, körülötted pedig hatalmas pusztítást végezhetsz. Pedig ez a KRESZ szerint megengedett sebesség a főutakon. Most akkor amiért a KRESZ azt mondja, hogy 90, attól szerinted biztonságos? Nem, inkább 20-al kéne menni.
Na arra akartam rávilágítani, hogy mindegy, ha gyorsabban is mész, mint a KRESZ által megengedett érték, attól nem leszel veszélyesebb, nem leszel bűnöző. A 90 is veszélyes, a 130 is, a 160 is. Hadd legyen már mindegy, hogy mennyivel megyek, mert úgyis a legtöbb baleset nem a sebesség miatt történik. Nehogy gyere a szar statisztikával, ahol mindent a sebességre kennek.
Nem a végsebesség a legnagyobb baj, úgy gondolom. Hanem az, aki kanyar előtt előz, vagy esőben-ködben-hóban is 130-al megy. Ezekhez a manőverekhez nem kell túlzottan nagy sebesség, hogy baj legyen belőle.
A feltevés egyébként jogos, de több országban, pl. Németben is úgy tudom az autópályán nincs sebesség limit.
6. Nekem tetszene egy ilyen megoldás!
7. Nem talált! Horvátból írok. Engem csak érdekelt, hogy minek gyártanak ilyen autókat.
8. Akkor az ember (és hibái) miatt terveznek robot vezérlésű autókat majd a jövőben?
9. Haragszol rám? Már nem szeretsz? :)
Nem a gyorshajtókat néztem ki magamnak. Hanem a "gyorshajtást". Velem is előfordul, szükség törvényt bont alapon, és igen jó érzés néha taposni a gázpedált. Ennek ellenére mégis szükségtelennek tartom.
10. Nincs bajom a többi autómárkával. Mindegyik szép/jó valami miatt, csak van egy amit megláttam és megszerettem.
11. És az embereknek érzelmi löketet ad ha gyorsan hajthatnak?
12. És mi van a büntetéssel? Azt a pénzt nem lenne jobb az üzemanyagra vagy az autóra költeni, hogy még 100 000 km-t autózzál?
13. Használjunk újra lovaskocsikat! :)
14. Ugyanaz mint a 8-as válaszolónak:
Helyetesíteni fogják a vezetőt robot vezérléssel? A sok vezetést segítő rendszerek azt sejtetik.
Elnézést ha valakit felhergeltem! Így jött!
"vezetési helyzettől függően dinamikusan gyorsítok, de a település sebességszabályait betartom"
"140-et nem tartom felelősségteljesnek"
Ez azért nem semmi! :D
Baromi egyszerű a kérdésedre a válasz: mert nem venné senki!
Ennél jobban nem kell túlmisztifikálni a dolgot ez egyszerű piacgazdaság.Nem lenne kereslet a 130ra lekorlátozott autók iránt. Oké te vennéd biztos,de ebből nem él meg egy gyár.
Ha meg államilag köteleznék a gyártókat ,hogy adott piacokon építsenek be sebesség limitert ,akkor szépen erre szakosodott szerelők kiszednék a korlátozó chipet szoftvert..
Sokkal célravezetőbb lenne amúgy ha minden járműbe kötelező lenne a tachográf ,mint a kamionban. Rendőr megállít memóriát átnézi és azt is látja múlt héten mennyire gyorsultál a bekötőúton és már menne is a csekk.
Hogy ezt is át lehetne verni az biztos..ahogy át is verik.
"Sokkal célravezetőbb lenne amúgy ha minden járműbe kötelező lenne a tachográf ,mint a kamionban. Rendőr megállít memóriát átnézi és azt is látja múlt héten mennyire gyorsultál a bekötőúton és már menne is a csekk."
Miért is lenne ez jó? Miért nincs jól minden úgy, ahogy van most?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!