Ti is megálltok a STOP táblánál, vagy csak én egyedül?
Én nem szoktam, csak ahol indokolt.
kb. 5 km/h-val szoktam átgurulni.
Ha belátható a kereszteződés és nem jön semmi, akkor mégis mi a francnak álljak meg? Hogy feleslegesen koptassam a féket és a kuplungot?
2-es, stoptáblát eleve a rizikósabb kereszteződések elé kell kihelyezni. Rosszabb a beláthatóság, bonyolultabb a csomópont, sok sávot keresztezel, magasabb a keresztező úton a megengedett sebesség és csak a kereszteződés előtt van levéve 70-80-ra (mondjuk 110-ről), biztosítás nèlküli vasúti átjáró van stb. Magyarán a stoptáblának oka van.
Ilyenkor azzal, hogy olyan borzasztóan elkoptatod a fékedet meg a kuplungodat és megállsz a tábla vonalában, igazából időt nyersz. Időt arra, hogy felmérd az átlagosnál rizikósabb forgalmi helyzetet és időt másoknak, hogy felmérjék a szándékaidat. Kb. 1-2 másodperc a menetidődben bekövetkező növekmény. Nekem megér ennyit az életem és ha nagyon röviden is, de megállok mindig.
Ráadásul elég keményen büntetnek is, ha nem állsz meg, nekem nem éri meg ötszámjegyű összeget fizetnem azért, hogy ne kopjon egy századmilliméternyit a fékbetétem.
"2-es, stoptáblát eleve a rizikósabb kereszteződések elé kell kihelyezni."
Na ja, elméletben. Csak a gyakorlatban egy csomó olyan helyre is kiteszik, ahol egyáltalán nem indokolt, én ezekről beszéltem.
pl. ez:
Csak egy irányból jöhetnek és vagy 150 méterre belátható, ráadásul 30-as övezet kezdődik, tehát mégcsak nagy sebességgel se jöhetnek.
Tudok még kapásból 2-3 hasonlóan indokolatlanul kihelyezett stop táblát (csak azokról nincs streetview), tudom, hogy ezen az oldalon mindenki szent és minden szabályt betart, de a normális emberek többsége akkor sem fog az ilyen helyeken megállni. Vagy max. akkor ha rendőr jön mögöttük.
És van ennek a fordítottja is, amikor olyan helyre nem raknak ki STOP táblát, hogy én nem is értem.
6 várost összekötő út, ahol éjjel-nappal rengetegen járnak, és hiába 50-es, a legtöbben 70-el mennek.
És van egy szintén forgalmas kis mellékút, ami keresztezi, viszont alacsonyabbról jön, így egy emelkedő előzi meg. Balra közvetlen buszmegálló, plusz az emelkedő miatt kb. kilátni lehetetlen az útra, főleg ha még busz is áll bent. Jobbra közvetlen egy üzlet, így ha valaki tőled balról jön, és jobbra indexel, nem tudod, hogy arra az útra akar rákanyarodni, ahonnan te fordulsz ki, vagy az üzlethez.
Tényleg nagyon forgalmas útról van szó, és ide nem tettek ki mást, csak egy rohadt macisajtot.
Na most hoztatok itt pár ellenpéldát, oké. De abban ugye megegyezhetünk,hogy többnyire rizikósabb helyekre teszik ki a STOP-táblákat? Mert én ezt tapasztalom.
Szerintem baromira nem nagy ügy egy pillanatra megállni, ezért nem igazán értem, minek kampányoltok itt a megállás ellen.
Az meg ne legyen már érv, hogy lendületből be tudsz b*szódni még valaki elé, míg megállás esetén várnod kellene, mert akkor ott eleve nem sok tartalékot hagytál és jó eséllyel csak egyetlen irányba figyeltél a teljes kereszteződés áttekintése helyett.
Ahol a Stop táblát az úttestre festett "stop-vonal" is kiegészíti, ott a vonalnál kell megállni.
Ahol nincs fölfestve stop-vonal, ott úgy kell megállni, hogy az elsőbbséggel rendelkező utat megfelelően és biztonságosan be lehessen látni, vagyis ha kell, túl lehet hajtani a tábla vonalánál ... de megállni ebben az esetben is kötelező.
Kocsival nyilván megállok. Sőt, még bicajjal is.
Nem kerül semmibe és lehet, elkerülök vele egy bírságot vagy esetleg egy balesetet...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!