A PÁV vizsgának mi értelme van?
Nem cska a számítógépes játék alapján döntenek. Az a játék azt méri mennyire gyorsan reagálsz és azt ábrázolja grafikonon úgy, hogy megjeleníti a határértéket is. Ebből már látszik, hogy jó a reakcióidőd, vagy egy bamba pötsch vagy.
Van ott más feladat is, felvillanó képhez kapcsolódó kérdéseket kell megválaszolni utólag, a nyomkodós tesztnél mérnek reakcióidőt és hibaszázalékot.
Alapjában véve nem hülyeség az. Az, hogy átlagos napon elvezetsz a teszkóig meg vissza az még nem jelenti azt, hogy egy bonyolultabb helyzetet lereagálsz 1 másodperc alatt.
Ne keverd össze a dolgokat. A PÁV az egészségügyi alkalmasságodat vizsgálja, hivatásos gépkocsivezetőknél azt hogy alkalmasak-e a munkára, a balfék B kategóriásoknál meg azt, hogy alkalmasak-e egyáltalán a vezetésre ORVOSILAG!
Azt,hogy vezetéstechnikailag alkalmas vagy-e azt egy másik helyen vizsgálnak, amit úgy hívnak rutin- és forgalomvizsga.
A honvédban a repülőorvosin sem azt vizsgálják, hogy neked most PPL-ed van, vagy átmennél-e egy IFR/VFR vizsgán, hanem azt hogy az egészségi állapotod megfelel-e a hajózókra kiszabott követelményeknek. :D
jól látod,ennek így ebben a formában semmi értelme(pl a szimulációs feladatnál segítenek annak aki sokat kínlódik,szóbeli utasítások ill tanácsok formájában-persze mivel az egész vizsgálat nem ér semmit így ennek sincs jelentősége.)márcsak azért sem mert az összes jelentkező átmegy rajta,tehát képtelen kiszűrni az alkalmatlanokat.az e havi halálos buszbaleset:
"A több évtizedes gyakorlattal rendelkező autóbuszvezető megkísérelte az ütközést elkerülni, de a manőverben az autóbusz felborult."nesze neked több évtizedes rutin:amikor vészhelyzet adódik akkor reflexből jön a jávorszarvasteszt a csúszós úton emeletes busszal(magas súlypont,)a várható következmények mérlegelése nélkül,az ütközést mindenáron elkerülendő.kamionnal nem mernék ilyet csinálni,nemhogy utasokat szállítva.persze fel sem merül hogy vétkes lenne,ez ebben az országban valahogy sohasem merül fel állami alkalmazott vagy közfeladatot ellátó személy esetében(legalábbis nagyon egyértelmű dolognak kell történnie hozzá.)
egyszóval:vezetni mindenki tud,de hogy vészhelyzet esetén képes-e megfelelően reagálni vagy épp ellenkezőleg,baromságot csinál abból semmi nem derül ki a pávon.
Több embert is ismerek akik nem feleltek meg PÁV III-on és olyanokat is akik csak korlátozott PÁV III-at kaptak.
Az a buszos dolog nekem máig nem tiszta, ha szétnézel a youtubeon akadnak buszos és teherautós videók amiken "jávorszarvasozni" akarnak vagy első defektet kapnak, egyik sem úgy borul fel, hogy párhuzamos a menetiránnyal...
" Egy semmit nem lrő számítógépes bohóckodás, amit minden birkának odaadnak csak legyen hivatásos sofőr."
Még mindig nem adják meg minden birkának. Amúgy tényleg nem sok értelme van, mert csak nálunk előírás a megléte, PÁV nélkül akármelyik európai országban dolgozhatsz hivatásos sofőrként.
"Ráadásul akkor azt magyarázd már meg, hogy ha valaki mecsinálja ezt a nagy orvosit 20 évesen és megkapja egész életére a II és III-t akkor 60 évesen is alkalmas?"
Nem feltétlen, ha az 5 évente szükséges II-es típusú orvosi vizsgálaton a vizsgáló orvos úgy látja, hogy valami nem oké, akkor újra PÁVra kötelezhet ( illetve bizonyos esetekben a hatóság is ).
"Egyébként maradjunk annyiban szövegértés terén, hogy idén diplomázok, szóval nem valószínű, hogy azon hasalnék el ;)"
Az első két válaszod alapján diploma után tuti helyed lesz a Blahán a Mekiben :D
Na ki vele mi a bajod a PÁVval, csak nem elhasaltál? :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!