Van értelme az időhöz kötött műszaki vizsgának?
Egy új autó 4 év műszaki érvényességet kap. Ez alatt az idő alatt bármit át lehet építeni, bármi tönkre mehet.
Igaz ennyi dő alatt egy átlag magyar autó jó ha 40 ezret fut. Én - pedig nem megyek sokat - ennyi idő alatt 200 ezret teszek bele. Már nincs olyan része, ami ne lett volna kicserélve (vezérlés, fékbetétek, féktárcsák, komplett hátsó futómű felújítás, több garnitúra gumi, stb...) Kb. 4 havonta kell olajat cserélni, de ez alatt teljesen átvizsgálják a gépet, műszakira csak le kellett mosni. :)
Ez is csak egy sarc, vagy tényleg van értelme?
Elvileg lenne, kiszűrni a közlekedésre alkalmatlan gépeket.
Gyakorlatban amíg egy sajttá rohadt, csepel bicikliével megegyező fékhatással rendelkező gép egy deákigazolvány hatására átmegy addig lehetne félévente is, akkor sem érne semmit.
Az átépítésekkel meg általában nem szokott baj lenni ha tényleg normálisan vannak megcsinálva és nem kókányolva, ha meg igen előbb előjön minthogy műszakira menne a gép.
Nem értem!
Azt sérelmezed, hogy miért nem kell gyakrabban műszaki vizsgára vinni a kocsidat?
Nem beszélve azokról, akik kölcsön gumiszettel mennek vizsgára, vagy vizsga előtt leszedik a tuning cuccokat (sportkormány, fólia, gagyi xenon, stb...) aztán másnap már vissza is van építve az egész, és ha "szerencséje" van a következő 2 évben nem találkozik lelkiismeretes rendőrrel az úton!
Na jó, legalább a fékeket megcsinálják 2 évente...
Nincs értelme.
Jó magyar szokás szerint, amíg nem esik ki alólunk az autó, addig - általában- nem csináltatnak meg rajta semmit. Ha nem lenne, akkor kb mindenki sz*rna bele, csak menjen.
Most, hogy van, sokan ugyanúgy nem foglalkoznak a műszaki állapottal, hanem jön Deák bill - mint ahogy írták - és megkapja a műszakit az autó. Láttam olyan, hogy gyakorlatilag fék nélküli !kamion! sikeresen vizsgázott !NKH vizsgabázison! ( nem kijelölt vizsgaállomáson, az NKH saját vizsgaállomásán).
Így tényleg semmi értelme az egésznek.
Azért ez így erős túlzás,hogy semmi értelme...
Deák ide vagy oda,fék és kormány nélkül még svarcban sem nagyon rizikóznak az "illetékesek",mert tudják hogy nagyoncsúnyán elővehetik őket egy baleset után...
#6: Mikor hallottál ilyenről? Sosem, ugye? Teljesen logikátlan, ugyanis bármikor eldurranhat egy kormányösszekötő, rossz beállítással 200km alatt ledarálja a féktárcsa a betéteket, ezért nem rángatják meg a vizsgáztató helyet. Egyedül akkor van bukó ha esetleg az NKH ellenőrizteti a vizsgabázist, de arról meg tudnak előre.
És hidd el, nagyon sokan játszanak ilyennel. Nyáron jött a helyi színesfémkereskedő hogy át kéne nézni a bodzázós Tranyójukat mert kell rá műszaki, megtörtént, utána mondtam neki a végösszeget ami 130E lett volna (tövig kopott fékbetétek, méret alatti tárcsák, az A-oszlop alja helyén rozsdahalom,a kerékcsapágyak szemmel láthatóan! lógtak, lengéscsillapítás nulla), nézett rám, aztán aszt mondta hogy inkább megveszi a műszakit.
És csodák csodájára átment a gép, és azóta is vígan hordja a vasat, meg a bodzát. Szerinted?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!