Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Hogy lehet legális hogy egy...

Hogy lehet legális hogy egy kamionsofőr napi 15 órát dolgozzon?

Figyelt kérdés

Igaz hogy csak 9-et vezethet de ha rakodással kezdi a napot akkor simán vezetni fog a munkaidejének a 12-13-14-15 órájában, nagy valószínűséggel sötétben, lehet hogy esőben.

Szerintem ez borzalmasan veszélyes mindenkire.

Max 12 óra amit elfogadhatónak tudnék tartani.

Aki dolgozott már 12 órás műszakban az tudja, hogy kb milyen állapotban van az ember addigra. Azután még vezetni? Agyrém!


2016. dec. 1. 11:27
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:
Meg valami: ahhoz képest, hogy mennyi kamion van, és hogy mennyi sok kilómétert mennek, valamint mekkora szerelvényekkel, egészen kevés balesetet szenvednek, és abban sem mindig ők a hibásak. Szóval nincs itt olyan nagy gond. Néha hallani nagyon durva ráfutásos balesetekről, ott tényleg a sofőr alszik el, de szerencsére ezt is már orvosolják az új kamionok, azok tudnak maguktól vészfékezni.
2016. dec. 1. 21:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:

10-es:

Egy kis kiegészítés:

Ha a 44. percben mindenképpen be kell mozdulni, akkor utána elég csak 30 percet várni, hogy meg legyen a kötelező szünet.


A vezetésnek nincs külön gombja. És nem műszaki, hanem készenlét. Gondolom a műszaki alatt te az egyéb munkára gondoltál.


A 3-4 kártya egy kicsit meredek. Először is felesleges. Másodszor az NKH-nak is elég gyanús lenne, hogy állandóan elhagyod a kártyádat.

Illetve ez nem korong. Hiába cserélgeted a kártyádat, a fedélzeti egység rögzít mindent. Egy ellenőrzéskor, akkora bünti van érte, hogy nem éri meg. Azt ugyan megcsinálhatod, hogy másik kártyával másik járművet vezetsz, de ha a cég kap egy ellenőrzést, akkor is megbukhatsz vele.


És egyébként meg a fene megeszi azt a céget, ahol nem férsz bele egy normális munkaidőbe és ilyenekkel kell rizikózni. Az olyannal szóba se állok.

2016. dec. 2. 07:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:
59%

Az a baj, a 12 óra semmire nem elég. Én ugyan nem bánnám, mert tényleg fáradt az ember a 15. órában.


És legális is a 15 óra, tegyem hozzá, de nem minden áldott nap.


Alapesetben 13 óra munka, 11 óra pihenés a szabály, de ettől el lehet térni, akit érdekel a pontos szabály, nézzen utána.


Mi, sofőrök megszoktuk, nem az a legnagyobb gondunk. A legnagyobb gondunk mostanság, hogy kevés a parkolóhely. Tehát kidolgozod a 13 (15) órádat, és után nincs hol megállni, tele minden parkoló - na ez már komoly baj.


Amúgy sofőrhiány van, és ha csökkentenék a munkaidőt, azzal csak még nagyobb hiány lenne.


Nem ez az elsődleges problémánk. Manapság jól lehet vele keresni, szívesen dolgozik keményen az ember, ha megfizetik, de kevés a parkolóhely már délután öt után - jelenleg ez a legnagyobb baj.

2016. dec. 2. 08:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 A kérdező kommentje:
Végre olyanok is írtak akik képben vannak. Köszi utolsó kettő.
2016. dec. 2. 13:00
 15/17 anonim ***** válasza:
Sokszor annyira elhúzódik a rakodás, hogy kénytelen vagy hosszabbítani. Hivatalosan a szabály úgy van, hogy heti 3x lehet hosszabbítani 15 órára ès akkor, ha a nap folyamán álltál 3 órát megszakítás nèlkül.
2016. dec. 2. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:

A végén összehozunk itt egy GKI tanfolyamot.


Utolsó:

A 3 órás pihenő akkor van, ha a napi pihenőt két részben veszed ki: 3+9 óra

Elég érdekesen jönne ki, ha ehhez a 12 óra pihenőhöz hozzáadnánk még 15 óra munkát. Az már tényleg nyújtott nap lenne. :)

2016. dec. 2. 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:
Igen, akkor van, általában nem szándékos.
2016. dec. 3. 08:54
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!