B kategóriás jogosítvány nélkül lehetek kamionsofőr?
21 éves vagyok, és kb. 3 éve "betegesen" rajongok a kamionokért, a kamionozásért és a kamionos életért. Hihetetlenül hangzik, de elméletben tisztában vagyok mindennel amit egy kamionosnak tudnia kell erről a szakmáról. Egyfajta "önképzésbe" kezdtem, sok oktatú jellegű írás elolvasásával, és videó megnézésével, melyeket teljesen meg is értettem, sőt saját magamnak "feladatokat" is adtam pl. tachográf kezelés, aetr rendelet, 561-es rendelet stb. Családomban senki sem kamionozik. Vhogy már az elejétől nagyon ráéreztem erre a dologra.
Személyautók engem egyáltalán nem vonzanak, ezért feleslegesnek is tartom a B jogosítványt (az erre fordítandó pénzt is inkább félretenném a C jogsira). Viszont láttam, hogy egyik autósiskolánál előfeltétel a B jogosítvány, máshol viszont nem, legalábbis nem írták. Ha vki tud segíteni, azt előre is köszönöm!
B, C, E, GKI, digikártya, páv2. Így hirtelen ennyi ugrik be hogy szükséges.
Ja, friss jogsival csak szutyok helyen fognak foglalkoztatni
Ezt most hogy? Minden vezetési gyakorlat nélkül rá akarsz ülni egy 40 tonnás kocsira, úgy, hogy még személykocsit sem vezettél?
Az egy dolog, hogy kened - vágod az 561 - et, "meg ráéreztél a dologra", csakhogy itt évi 120 - 130 ezer km - t kell vezetni, nyerges autóval tolatni, stb, mindezt időre, csak ha egy tükröt odacsapsz 150 ezer forint a kár, télen csúszkálni, stb. Más ám videón, meg számítógépen. Előbb csak kéne pár év gyakorlat személyautóval. És így is van az életben. B, C, majd E kategória.
Ez most olyan, mintha jönne valaki, hogy nem tud biciklizni, de rá akar ülni valami Hayabusa szerű rakétára.
Lehet hogy nem akarsz a személyautókkal foglalkozni, de nem árt azzal is gyakorolni picit.
Teherautóval/kamionnal elképzelhetetlen hogy ne kelljen soha szük helyre parkolni. Nem árt ha személyautóval profin nyomod, egy zsebkendőre és hihetetlen helyekre be tudd rakni (ha jó sofőr akarsz lenni).
Tedd le a B-t és gyakorolj, ha nincs benned tehetség akkor ne költs egy zsák pénzt a többire.
Lehet hogy csak matchbox a kisautó, de ráteszel egy utánfutót és lehet tolatni. Ugyan az a lényege mint a kamionnak, csak a tengelytávok mások, tehát másképp viselkedik. Ha van tehetséged és izzadás nélkül letolatsz egy gokart pályát (kisautó+utánfutó), akkor egészségedre, csináld a többit.
Jogsi és tapasztalat nélkül nem tudom egyébként mire ez a nagy arc. Ez nem úgy működik hogy bepattansz és nyomkodod a pedálokat meg kormányt tekergetsz. Rengeteg millió dolog van a vezetésben amit meg kell tapasztalnod, ezekre nem tudsz felkészülni a kreszből és a gta-ból.
Csak egy megtörtént példa: lakott területen mindenhol 50, de jó az 60nak. Tolod befelé az M3ason, törékeny cuccok hátul, stb. Személyautósok 90 környékén, 1-1 jobbra menne de unnak mögötted menni, ezért megelőznek, bevágnak eléd, majd fékeznek hogy lekanyarodjanak.
Nem mindegy hogy régi sofőr vagy, rendszeresen nézed a tükröket és az autók mozgásáról már tudod hogy kinek mi a terve (igen, van ilyen).
Vagy B tapasztalattal de friss E-vel lavírozol a városban
Vagy teljesen tapasztalatlanuk 40 tonnával örülsz ha a két vonal között tudsz menni, izzadsz mert minden új és friss jogsival nem tudod lereagálni a dolgokat.
Ülj be egy friss jogsis mögé (B), rángatja a kormányt, meggondolatlan, szerencsétlen, rosszul veszi a kanyart, határozatlan, stb stb. Ígx akarsz te nemzetköziben mondjuk Londonban beszorulni egy szűk utcába? Vicc vagy koma.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!