Egy pályakezdő kamionsofőr mire számíthat keleti pályán?
Arra vagyok kíváncsi, hogy pl. nehezebb vagy könnyebb arrafelé közlekedni, angol nyelvet mennyire értik meg, veszélyek (ponyva kivágás, rablás) stb.
Oroszország és Kazahsztán utakról lenne szó egész pontosan.
A keleti pálya az tipikusan az a hely, ahol neked kell beszélni a helyi nyelvet, azaz az oroszt. Ha nem beszélsz oroszul akkor szerintem bele se kezdj.
Valahol olvastam nemrég ilyen sztorykat - lehet itt a gyakorin - volt akinek a belarusz határon sorban állás közben lopták le a pótkerekét meg a gázolaját :D :D
Kezdőként mindenhol nehéz, de ott főleg, ahol meg sem tudod magad értetni senkivel.
hát mondjuk itt a nyelvtudás kérdésen lehetne vitatkozni, mert sok sofőr sztem máig is kézzel-lábbal mutogat és ők nyugat-európai pályán vannak
közlekedni is nehezebb ott?
jah, hát ilyen gázolajleszívásokról, meg eltűnt ez-az, ilyenekről hallottam én is, de ez gondolom bárhol megtörténhet nemcsak keleti pályán,nem?
nyugaton se jobb :DD Itt se beszél senki angolul (de még németül se), lopnak mindent itt is, felvágnak .... ha nem kivilágíott kút szájában állsz meg érdemes éjjelre a lámpát felkapcsolni (habár van hogy a kutasok véletlen lekapcsolják a lámpát és ők is benne vannak ) :D
Főleg angol gáz terep, mert rendes parkolókból kevés van, de nekem németben pl megtörték a tanksapkát és lekapcsolták a fékvezérlő szelepet a pótkocsiról. És csak azt vettem észre hogy ABS hibát ír, és 1 darabig úgy mentem hogy a póton nem volt fék :D És ismétlem, németben volt ez
mert félnek tőle, mert ismeretlen. Aki csinálta, az mondja hogy nem gáz. Azért azt tegyük hozzám, hogy nyugaton is inkább a csóróbb országok, mint olasz meg spanyol a veszélyesebb, és azok is főleg a nagyvárosok körül. Róma, Marseille, London stb...
Keleten meg minden ország csóró, szóval... ha egyszer látsz egy lengyel kamionost aki beszél angolul beszélj vele, ő biztos tud mesélni dolgokat.
Szerintem aki ott kezd, ahhoz szokik hozzá. Kérdezni kell kezdőként, figyelni, tanulni, akármerre indulsz. Én csak párszor voltam élőállatos kocsival az oroszoknál, de nem gáz, több mindenre kell ugyan figyelni, mint Nyugaton, de sok minden meg jobb, pl. parkolóhelyet találni, is kedvezőbbek voltak akkor (9 éve).
Műszakilag jobban fel kell készülni, jó akku, kábel, téli felszerelés stb, a nagyvárosokat leszámítva ott nincs minden sarkon szerviz, nagyok a távolságok, félreeső helyen jobban magadra vagy utalva mint Nyugaton. A határokon kell egy kis türelem, a papírozásra, vámra odafigyelni, sok a "csibészség", rendőrökkel stb, de nem olyan nagy dolog, a hurrogókra ne hallgass, nem esznek embert ott sem. És kérdezni, kérdezni, kérdezni. Úgy vettem észre összetartóbbak a kollégák azon a pályán.
A fiatalabb generáció ma már tudogat angolul ott is, de idővel fel lehet szedni pár szó oroszt is - én még tanultam általánosban mondjuk - akik rendszeresen járnak arra, szeretik azt a pályát. Engem is foglalkoztat, hogy keletes céget találjak, normális otthonlét/pénz arány esetén belevágnék.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!