Hogy lehet legális hogy egy kamionsofőr napi 15 órát dolgozzon?
Igaz hogy csak 9-et vezethet de ha rakodással kezdi a napot akkor simán vezetni fog a munkaidejének a 12-13-14-15 órájában, nagy valószínűséggel sötétben, lehet hogy esőben.
Szerintem ez borzalmasan veszélyes mindenkire.
Max 12 óra amit elfogadhatónak tudnék tartani.
Aki dolgozott már 12 órás műszakban az tudja, hogy kb milyen állapotban van az ember addigra. Azután még vezetni? Agyrém!
Ketten vannak, és mind a kettő 7.5 órát vezet :)
A szállítmányozó cégnek is érdeke kellene legyen, hogy biztonságban célba érjen az áru.
Sehogyan sem legalis. Mint ahogy az sem az, hogy a roman szallitmanyozok az engedelyezett vezetesi ido letelte utan masik kocsira teszik a sofort (ertsd: uj auto, uj tachograf-korong), es mehet vissza az utra ujabb 8 orara.
#1: a szallitmanyozonak egyetlen erdeke van: minel olcsobban erjen oda az aru. A sofor jolete kevesbe prioritas...
1
Nem ketten, egyedül vezet így.
Legalábbis most arról beszélek.
2
De ez legális. Korong már a múlté.
Amit írok az a mai digi tach.-al csalás nélkül legális, elfogadott, ez a gyakorla.
Szóljon majd hozzá olyan is aki ért a dologhoz.
5
Javaslom, hogy te nézz utána máskor mielőtt butaságot írsz.
Egy sofőr alapesetben 9 órát vezethet és 13 órás lehet a munkaideje. Ez az alapeset.
Ettől bizonyos feltételek mellett el lehet térni, de ezt nem adják ingyen.
Heti 3 alkalommal túl lehet lépni a 13 órán, de nem lehet ezt csinálni a végtelenségig, ugyanis a MT. is rendelkezik a munkaidőről. tehát egy normális cégnél a kettő nem üti egymást, de olykor becsúszik egy hosszabb nap.
nekem is becsúszott ilyen néhányszor. Éjszakás voltam és 2 hónapon keresztül szinte minden nap ködben kellett menni. Fárasztó volt, igen. De azért hozzá is lehet szokni valamennyire, illetve vannak apróbb trükkök is.
És hiszed vagy sem, de jócskán vannak még korongos autók. 2006 óta kötelező a digitális.
Lehet 15 óra az egész napos munkaidő bizonyos esetekben. De nem értem miért olyan veszélyes ez. A kamionos úgysem megy utána haza, hanem ott dekkol a kamionban, így legalább telik az idő valamit.
Egy kamionos számára nem olyan durva ez a 15 óra. Mert abból levezet vagy 7-8 órát mondjuk, ami egyáltalán nem megterhelő egy olyan embernek, aki minden nap ennyit vezet. Aztán a maradék 5 óra várakozás a sorban, vagy amíg pakolják a kamiont, és mondjuk max 2-3 óra egy nap, amíg fizikai munkát kell végezni: kötözés, kis pakolgatás, ponyva ki-be húzása. Valóban nem bírja mindenki ezt az tempót, de az olyan nem is megy kamionsofőrnek. Amúgy is az esetek nagy részében 10 óra alatt lemegy a munkaidő, mert az egész idő elmegy a vezetéssel (ha hosszú útra megy), és akkor hamar véget ér a nap, van idő lazsálni.
A pihenőidő óránként 10 perc, de úgy osztja be ahogy akarja, 4,5óra után kell 45percet, addig meg mehet, pihen és megy tovább, ha megszakad bárhol (arrébb kell állnia) ez akár a 44.percben akkor újra kell várnia, viszont a rakodás és társai egyéb munkavégzés alatt megy (gombok vannak erre hogy alvás, vezetés, műszaki, és egyéb), nem a vezetési időbe számít pl a rakodás és a legtöbbször nem ők maguk végzik, hanem várnak a számukra kijelölt helyen.
Egyébként több kártyával megy, 3-4 van nála, cserélgeti... Románok meg tojnak mindenre.
Az lenne jó megoldás ha az egészségügyi állapotukat vizsgálnák gyakrabban, teljeskörűen, idegileg és testileg is tönkre tudnak ebbe menni, bizonyos kor felett nem kellene engedni, hisz alapból növeli pl a trombózisveszélyt, a korral pedig a szorzó nő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!