Régebben az Ikarus buszokat valóban olajjal mosták fel? Miért?
Már nem a közlekedés témába illik, de a kérdéshez kapcsolható, hogy még a ”80-as években is voltak olyan épületek, ahol hajópadló volt, amit fáradtolajjal kentek le és fürészporral szórták fel, hogy ne csússzon.
Emlékszem, áruház, csárda, önkormányzati intézmény, de még iskolai is volt olajos hajópadlós, a fűtés pedig szenes kályha (vas), olajkályha, jobb helyeken cserépkályha volt, a fáradtolaj és a szén szagának keveredése is hozzá tartozott a helységhez.
Az ilyen olajos padlós épületeket már akkoriban is folyamatosan modernizálták, cserélték a padlót parkettára, de sok évig tartott amíg mindenhonnan eltűntek.
Ez a padló kezelési mód adhatta az ötletet a buszokon is az olajjal takaritásra
Nem felmosták, hanem felmosás (és száradás) után lekenték vele.
A régi sofőrök szerették, ha jól nézett ki a járművük, és az olajtól szép fényes fekete volt a padló, egy darabig még a cipőkkel felvitt por sem látszódott, mert bevonta az olaj.
Konkrétan orsóolajat használtak, ami tilos volt, mert a balesetveszélyesség mellett a padlóborítást is megette, de hát ez részletkérdés volt...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!