Valóban érdemes előre ülni az autóban?
Tesóm és a barátja mindig hátra ülnek egymás mellé ülnek az autóba, akkor is ha senki se ül előre.
Nemrég a hóban egy kanyarban kifarolt a hátulja. Közrejátszhatott az is ha hátul van több súly. Ugyebár 1 ember elől, 2 hátul ül.
Véleményem szerint azért is biztonságosabb elől mert több kocsiban van csak elöl légzsák, mint hátul is.
Elaruljam, miert nevezik a jobbelso ulest anyosulesnek? :)
Koze van a baleseti halalozasi ratahoz.
Egyebkent elol van egy parszaz kilos motor, nem lesz farnehez az auto attol hogy valaki 1 meterrel hatrebb ul. Hoban lassan kell kanyarodni, ennyi a titok.
A hátsó utas meg el sem ér az első ülésig ütközésnél,de ha el is ér akkor is aránylag puhának esik neki. Persze ha be van kötve. Ha nincs bekötve akkor sem jobb elöl ,hiába a légzsák. No meg oké hogy légzsák,de légzsákos kocsikban is meghalnak,mert ha elég nagyerejű az ütközés frontálisan,akkor az első utasok összepréselődnek,viszont a hátul lévőknek még maradhat helyük.
A statisztika szerint a bal hátsón van a legtöbb esélyed túlélni.
Kívülről az a látvány, hogy hatul ülnek az "urak", elől pedig csak a sofőr.
Amúgy természetesen számít a kanyarban, ha hátul súlytöbblet van.
Az autódban egy közös gruppen megy.
Hátul ők dugeszolnak, miközben téged meg sz.patnak...
:)
Barátok, minek ülnének külön, ha pl. kommunikálnak is út közben? Állandóan hátrafordulni kényelmetlen.
A kifarolás nem szándékosan előidézve egyszerű hiba: nem az út- és látási viszonyoknak megfelelő sebesség-megválasztás.
Érelemmel vezető sofőrrel mindegy, hol ül az utas, mert egy esetleges, rajta kívülálló okból történő ütközést is kedvezőbb irányúra fordíthat - az nyilván balszerencse, pontosabban az okozó hibája, ha erre esély sincs.
Ott biztonságos az autó balesetkor, ahol a legkisebb erők, ill. behatások vannak. Ha pl. a jobb első ajtónál keni magukat a sofőr egy oszlopra, akkor ott nem lesz érdemes ülni...
Mivel a legsúlyosabb kimenetelű ütközések közé tartozik a frontális, nem hiszem, hogy elöl jobb ülni - ugyanakkor egy fák közé 60++-al sodródó, eséllyel darabokra szakadó járműben sem sokkal szebbek a kilátások.
Úgyhogy ott jó ülni, ahol a sofőr értelme megfelelő a körülményekhez és saját képességek határainak át nem lépéséhez.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!