A németek mint nagy autós nemzet, miért szivatják az autósokat szándékosan?
Van itt olyan aki kint él és van infója erről?
Miért van az hogy az elvileg korlátozás nélküli autópályákon gyakran nem lehet elmenni pár km-nél többet hogy ne lenne valami 120-as korlátozás, vagy egy 10-15 km-es "Baustelle".
Némely már 4-5 éve kb ugyanott, kezd emlékeztetni a '80-as évek M7-esére siófoknál, amikor 5-6 évig ugyanott volt a dózer és sóderkupac, aztán '90 krül megindultak.
A másik amit megfigyeltem, 5-8%-os lejtőn rendszeresen 120 a korlátozás, 8%-osnál meg 100, gyakran lent vár a villantó.
Aztán ahol jön ugyanekkora emelkedő, szépen ki van téve a feloldó tábla, hogy "ne, menny paraszt".
Nem mintha nem tudna az ember felfelé menni, csak ott kicsit más mutat a fogysztás.
Kicsit ez már olyan mintha szándékosan kereszte akarnénak tenni. Vagy így akarják kersztül vinni a meg nem szavazott limitet?
Itt te vagy az egyetlen aki beleköt amibe tud. Nézhetsz hülyének, nekem attól sem a fizetésem nem lesz kevesebb, és rosszindulató sem leszek veled ellenben.:)
Az ilyen kérdésre nyilván kapsz valami általános választ, amitket az újságban is leadnak.
Más témában, pl. hogy miért csinálnak aug. 31.-én karácsonyt a boltok, a kolegámnak megválaszolták egy bemásolt szöveggel, hogy mert az utolsó hetekben az emberek már maguk sütik meg a dolgokat, és ők előtte akarják eladni amit lehet. Nettó marhaság, de balga aki komolyabb választ vár. Nyilván majd azt válaszolják, hogy "Kapzsik vagyunk és mindent ki akarunk árulni már november végéig, nehogy 1 darabot is akcioban kelljen eladni ünnepek után." Ugye? Ja mégsem.
Szóval komolyabb választ az alarm38.de-n sem várnék.
Nyilván valami bajor kisávrosban laksz, Frankoknál Erlangenben láttam én is olyant hogy kiásták a gödröt, este munka után haza felé már csak a fű hiány látszott. Lehet másnapra gyeptéglát is hozthattak.
De ha nekem Niedersachsenben, Hessenben, Sachsen-Anhaltban NRW-ben is ez a tapasztalatom hogy rendszeresen giga baustellék vannak, illetve volt hogy 2010-től 2012 novemberig egy autópálykereszteződésnél fél évente tették ki az ój táblát hogy majd fél év múlva lesz kész, akkor hadd ne a Bajorokból induljak ki.
Bár emlékszem arra is hogy nürnberg felé nem tudtam eldönteni hogy oda az A7-en volt gázabb vagy vissza az A9-en. Vagy próbálj meg eljutni Düsseldorf környékéről az A2-n kelet felé.
Mindegyik gáz, és nem csak azóta amióta én ismerem.
Egyedül Észak felé nem tapasztaltam annyira, de talán csak mert arra keveset voltam.
"Ha a főút szimpatikusabb, akkor mit hisztizel az autópálya miatt?"
Mert néha nem csak a napi ingázásból autózom. Hanem mert máshová is eljutnék, vagy épp máshol van dolgom.
Nem te vagy a Nap (gy.k: nem körülötted forog a Föld), azaz vagy elfogadod, vagy elfogadod.
Remélhetőleg egyszer lesznek igazi gondjaid is, és nem érsz rá hülyeségeken rugózni. Mert az eddigiekből úgy tűnik, neked csak megszületni volt nehéz.
"Nem te vagy a Nap (gy.k: nem körülötted forog a Föld), azaz vagy elfogadod, vagy elfogadod."
Mindenki magából indul ki. Errefelé senki sem hiszi ezt, ez magyarországi sajátosság, az utóbbi pár évben sikerrel le tudtam vetközni. Én pl. nem várom a vasárnapi nyitvatartást és sem, hogy a tescoban (vagy itt a realban) zomuljak vasárnap. És ezért valaki dolgozzon nekem vasárnap. Ellenben ahogy hallottam otthon ez volt a legnagyobb gond pár hónapja még, mert mi az hogy a felsőbb rendű Magyart nem szolgálja ki valaki a nap 24 órájában.
"Remélhetőleg egyszer lesznek igazi gondjaid is, és nem érsz rá hülyeségeken rugózni. Mert az eddigiekből úgy tűnik, neked csak megszületni volt nehéz."
Igen 20 éve az érettségit és utána a diplomát gazdag szülők vették nekem. Ja mégsem.
Magyarországon is minent csak "alámtettek", amit aztán feladtam, hogy külföldre költözhessek. Ja ez sem.
Aztán kint nem szenvedtem meg itteni tapasztalatért hogy előrébb jussak a SAJÁT területemen, hanem német féltestvér tett be a cégéhez. Ja hogy ez sem így volt.
Csak ezeket én olyan dolgokként élem meg ami megerősített, nem pedig siránkozok rajtuk mint szittyamagyar a trianonon majd' 100 évvel később, vagy épp a sárga csekkeken.
Viszont a fent említett szopatás nem visz sehová.
Örülök hogy neked viszont csak a panelból a munkahelyig kell elsétálnod. Izgalmas életed lehet.
Tehát ha jól értem, kérdező, te, aki a magas lovon ülve lenézed a még magyarisztánban maradt honfitársadat, szentül hiszed, hogy kimondottan szopatásból vannak az építkezések és a sebességkorlátozások. Azoknak semmi más értelme nincs, kizárólag az autós társadalom ellehetetlenítése.
Bölcs elmére vall.
"Tehát ha jól értem, kérdező, te, aki a magas lovon ülve lenézed a még magyarisztánban maradt honfitársadat, "
Nem. Vannak normálisak is. Nem hinném magas lónak. Csak a buta embereket nézem le. És hogy kit tartok butának, nem végzettségfüggő. Az egyik magyarországi barátom pl. szakközéppel karbantartó, a másik meg szerszámkészítő, és erdőn dolgozik. De sokkal többre becsülöm őket mint 1-2 felfújtképű beképzelt mérnököt (magam is az vagyok, csak etől nem érzem magam többnek mint az előzőek), akik el sem tudják képzelni pl. hogy hogy előz meg egy villamos egy másikat, és kiröhögnek mert én vagyok a hülye.:) (megoldás: két párhuzamos utcán mennek)
Mellesleg hallottál az útdíjról? Ismered a németek mentalitását? (jó sokfélék de azért vannak közös tényezők)
Ugy te sem hiszed el hogy annyira buták a német politikusok, hogy meglepte őket hogy nem megy át az EU-nál az "útdíj csak külföldieknek"? Gondolom így volt kitalálva, hogy majd mindenki fizethessen. Ha mellesleg a "hiányzó pénz" miatt "készülgető-készülgető" utakból elege van az embereknek, lesznek akik maguk akarnak fizetni, csak legyen már valami haladás.
Simán kinézem belőlük. A düsseldorfi beszállítók a tervezett majdnem duplájára emelendő ingatlanadónak is csak a mértékét tartják igazságtalannak.
Az teljesen rendben van szerintük, hogy dolgozol, egyszer azt lesápolják, aztán amikor veszel építőanyagot, ott is sápolnak, a munkadíj (építtetés) is elég rendesen adóztatva van, majd fizess évi 400 eurót vagy többet adóra, és ha kedvük tartja, akkor felemelik a Hebesatzot 550%-ról 900-ra, na ez az ami miatt hisztiznek. Amiatt nem is hogy eleve olyan mértékű az adó, hogy ha véletlenül valaki munka nélkül marad, adhatja el. (és most kifizetett ingatlanról beszélünk, nem hitelesről)
Kicsit hosszó lett, de ebből talán meg lehet érteni a "csupán szopatás" mögött folyamatokat.
Talán valamennyire igazad van kérdező, néha tényleg sz*patásnak tűnhet a sok Baustelle, de természetesen nem az. Bár tény és való, hogy papíron egy álom Németországot átszelni a korlátok nélküli autópályán, de a valóság inkább rémálom, örökkévaló várakozást jelent, ha párszáz kilómétert kell menj Németországban.
Valamennyire a tartományoktól is függ, hogy mennyire haladnak a munkálatokkal, bár ennek nem tudom mi az oka. De ha összehasonlítod az itteni melókkal, a németek még mindig szupergyorsan dolgoznak.
Ne is mondd, szerdán megyünk hannover-ansbach szakaszt, pénteken meg ansbach-bocholt-hannover....
Szerencsére nem én vezetek. Úgy elviselhető.
A másik ami örök téma, a kukásautó. Magyarországon, és németeknél is. Szerdénként mikor kell a főbb kivezető utvonalakon menni és bedugítani a várost? Hát persze hogy 7 körül, amikor 8-kor kezdők munkába igyekeznének.
Itt meg olyan érzése van az embernek, hogy ha ők 6-kor kezdenek akkor a k anyát annak aki 8-ra megy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!