Leírná valaki az autós traffipax működési elvét? Vagy azt, hogy egyáltalán miből láthatom, hogy mérnek? És ha igen, melyik oldalt és irányt mérik?
"3 lábú nem volt kint felállítva."
Hidegben és esős időben nyivlán nem állítják fel. Ilyenkor az anyósülés fejtámlájára teszik.
"Miből tudom kiszűrni, hogy valami csak szimplán rendőri jelenlét és miből, hogy autós traffi?"
Mondjuk úgy, hogy ha van benn műszer akkor traffi, ha nincs, akkor nem az... Ha nem látsz "háromlábút", akkor az anyósülés fejtámláját kell figyelgetni... (Egy szimpla, szélvédőre rakott közelekdési kamera nem traffi!)
Amúgy: [link]
Dióhéjban annyi, hogy a "traffipax" lehet radaros vagy lézeres elvű... A radar Magyarországon már csak fix telepített helyeken van, mérőszekrényben (M0, M1, stb) A lézer más tészta, azok hordozható műszerek.
"A lézerek 1996 körül jelentek meg az országban. Angol nevük a LIDAR (LIght Detection And Ranging) mozaikszóból ered. A sebességet a közeledő (vagy távolodó) objektum távolság-változásból számolják ki. A lézerek hatótávolsága nagyságrendekkel nagyobb, mint a radaroké, és mivel a lézersugár nyílásszöge rendkívül kicsi, így nem is szóródik annyira. (Emiatt nem is nagyon lehet őket előrejelezni.) Külön hordozójárműre nincs szükségük, hiszen a lézerek mobil eszközök. Használhatják őket háromlábú (tripod) állványról; fejtámla helyére szerelhető tartóról (anyósülés fejtámlájáról); vagy akár egy neki kialakított páncéldobozba rakva (bár utóbbi típus függő). Hazánkban jelenleg a lézeres elvű műszerek vannak többségben."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!