Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » A fix traffipaxos helyeken...

A fix traffipaxos helyeken csak akkor büntetnek, ha a "Traffic control" jelzésű tábla után is gyorsan hajtasz?

Figyelt kérdés
Többször előfodult már, hogy kicsit gyorsan hajtva megláttam időben a táblát, és a tábláig lelassítottam. De nem tudom, hogy ha a tábla előtt mondjuk 30 méterrel még gyorsan hajtasz, akkor vajon büntetnek-e. Elméletileg talán mér már ott is a rendszer, de a gyakorlatot nem tudom.

2016. jún. 1. 13:43
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
31%
Amikor látom a táblát, pl. az M1 - en, én már onnantól lassulok, annyira, hogy mire a kamerához érek kb. jó legyek. Mikor elhaladok, várok még 4 - 5 másodpercet, aztán nyomom megint.
2016. jún. 1. 13:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
24%
én meg csinálni szoktam egy flikkflakkot, direkt hogy a táblát is elcsapjam a pycsába, miközben még rágyorsítok
2016. jún. 1. 13:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
10%
Nem, könnyen elképzelhető hogy még a tábla előtt elkövettett szabályszegésért is kiküldi a csekket. Szóval az nem elég ha csak a tábla előtt közvetlenül lassítasz le. Tény hogy nevetségesen közel vannak elhelyezve a táblák a fix traffikhoz képest, holott azt mondják városon belül is simán elláltnak azok a kamerák 100-150 méterig. Autópályán meg főúton pedig még tovább. De az igazat megvallva, semmilyen kikötés nincs "elvileg" arra hogy milyen távolságon belül kell őket kitenni. A rendőrség legalábbis ezt nyilatkozta. Viszont relatíve elég nagy a büntetésiküszöb. Tehát ahol 100km/h alatt van a megengedett ott (megengedett sebesség)+ 15km/h + 3km/h(a mérőműszer pontatlansága miatt) után küldi a büntit. Ez városban 68km/h-tól nagyobb sebességet jelent. Autópályán pedig (megengedett sebesség) + 20km/h + 3%(mérőműszer pontatlansága) után küldi a fizetnivalót.
2016. jún. 1. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
31%
Traffi után nyomom egyből megint, a VÉDÁnál meg fél kilóméter után, mert nem tudom pontosan meddig lát el.
2016. jún. 1. 14:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
36%
Kedves #1. Ez nagyon rossz taktika amit csinálsz. A sebességedet autópályán már több száz méteres távolságból is betudja mérni a rendszer. Tehát az nem segít ha csak a kamera előtt lassítasz le. A fotót azt valóban akkor kiszíti amikor áthaladsz rajta, de a sebességedet már messzíről képes lemérni. Illetve az sem megoldás hogy miután elhaladsz alatt nyomod megint, mivel hátulról is ugyanúgy rögzíti az eseményeket.
2016. jún. 1. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
31%
5. Mondjuk azt hozzá kell tennem, tempomat 150 - nel járok autópályán, erre ha le is fényképeznek, nem nagyon küldenek büntetést. (Sokszorosan kipróbálva).
2016. jún. 1. 14:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
48%

Amellett, azt írtam, mikor meglátom a "traffic controll" táblát, már lassítok. Ekkor e tábla még jócskán odébb van. A táblától a kamera meg még odébb. És ez már mindjárt pár száz méter.


A tábla után - írtam - várok még 4 - 5 másodpercet. Menjek 130 - cal (140 - nel is halál nyugodtan elmegyek neked a kamera előtt, semmi nem lesz belőle), akkor ez 36 méter másodpercenként, 5 másodperc alatt 180 méter, és ekkor még csak elkezdek gyorsítani.


De mondom, 150 - re se küldenek semmit.


(Minden esetben az autó km órája szerinti sebességet értem)

2016. jún. 1. 14:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
0%

Én addig lassan megyek amíg látom, mert tudom hogy a műszer is lát engem, kivéve az útkanyarulatokat. Pl Tatabányánál igen érdekes helyen van, ahol miután átmentél alatta, hamar takarásba kerül és lehet utána gyorsabban is menni, de mivel ott 90es a tábla a biztonság kedvéért 60ra lelassítok, mert ki tudja mennyire pontatlan a műszer.. De akkor sem szoktam száguldozni, mindig be szoktam tartani a korlátokat, csak vannak olyan útszakaszok ahol nevetségesen alacsony sebességhatárt szabtak ki.


Komáromban pl egy egyenes útszakaszban van elhelyezve ahol az összes autó nagyon meggondoltan megy még 200 méter után is.


Gyöngyösön szintén olyan helyen van ami megint irritáló, a lámpák között, így ha rosszul méred fel a reakciót a lámpaváltásnál ismét könnyen megütheted a bokád. Jászberényben pedig a város szélén van, aminek valljuk be nem sok értelme van, de azt mondom inkább legyen ott, mint a belvárosban ahol egyszerre 5 dolgot kell figyelni, stresszelni a gyalogátkelők miatt hgoy a gyalogos épp mit akar, vagy a lámpákat, táblákat betartani, esetleg vadbarom autósokra odafigyelni aki a semmiért is anyáz és dudál. Szóval nem hiányzik még egy 6. zavaró tényező ami miatt idegeskedhetsz és elvonja a figyelmedet. Esküszöm a traffipax baromi veszélyes tud lenni, mert az ember figyelmét képes elvonni és könnyen történhet baleset emiatt, mert az emberek rástresszelnek hogy "úristen, vajon jól mér, istenem, mennyire vigyem le a sebességet hogy ne legyen csekk"

Képesek a semmiért irtózatosan magas összegeket kiróni a sofőrökre és ezt nem csak a gyorshajtásra értem most. Szóval én nem hiszem el hogy ezek a készülékek a biztonságos közlekedésért készültek el, mert olyan helyekre rakják ki őket ahol nincs rizikó biztonság tekintetében. Egyszerűen a polgárokat akarják vele megkopasztani, hiszen nem véletlen magas a büntetés, irreálisan magas! Ha hibázok rendben elfogadom, nem rinyálok, de 50 ezer 90 ezer forintos csekkeket ne küldjenek a semmiért. Amikor rossz úton mész, kerülöd a kátyukat és mit ad isten rámész a záróvonalra mert nincs más lehetőséged, vagy egy olyan kanyarnál nincs felfestés amit követhetnél egy egyirányú utcába, de a kamera a sarkon ott van és rögzít mindent.


A múltkor a fővárosban sok fontosabb rendőrlámpát kikapcsoltak a főutakon, és a közlekedés szó szerint játék határok nélkül zajlott, az emberek nem tudták a szabályokat, mentek össze vissza, a biciklis kitekert a kereszteződésbe és megállt előttem és bambult.Hiába volt nekem elsőbbségem kénytelen voltam megállni, különben elütöm, hiába dudál mögöttem a másik majom.



Biztos hogy van egy hatótávolsága a kamerának, és nagyon könnyen megütheti a bokáját az aki csak a trafi alatt megy lassan, előtte utána pedig mint az állat úgy nyomja.


Van aki megérdemli hogy megbüntessék, mert nem egyszer kerültem olyan helyzetbe hogy a másik autó sofőrje majdnem kiszállt a kocsiból és meg akart verni. Pedig szabályosan mentem, de ő volt a bunkó, nem engedte át a gyalogosokat, a gyalogátkelőre ráállt, én meg nem tudtam befordulni balra mert a gyalogos rajta volt a gyalogátkelőn, az anyázó szintén rajta volt, ilyenkor mit tehet az ember? Higgadt marad.

2016. jún. 1. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
7%
Direkt kilobbizom, hogy kereszteljenek át egy falut "Traffic Controll" névre, csak hogy rátok hozzam a frászt :D
2016. jún. 1. 14:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
21%
Kedves #1 ismételten. Az más ha 150-es tempomattal mész, úgy valóban nem lesz belőle semmi bajod. Csak mivel nem írtál konkrétumot, így azt feltételeztem hogy nagyobb sebességről van szó. De örülök hogy ez így tisztázásra került.
2016. jún. 1. 15:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!