Milyen sebbesgtullepestol buntet az uj VEDA traffipax?
50-esnel 70 100-as tablaknal.
Mi az ami meg nem fizetos :)
A VÉDA rendszerbe tartoznak a fix telepítésű komplex közlekedési ellenőrző pontok és hordozható egységek.
A fix telepítésűek csak az objektív felelősség körébe tartozó, közigazgatási bírság eljárású sebességtúllépéseket dokumentálják. (Erről a rendőrségi vezetők, szóvivők homályosan nyilatkoznak; de a bővített, frissen felavatott „bírsággyárban” készült riportból ez egyértelműen kiderült. Legalábbis, ez a jelenlegi, induló állapot.)
A mobil eszközök – melyek bevetési helyeinek időtervét rendszeresen közzéteszik a [link] oldalon – riasztási, dokumentálási alsó határa a helyszíni beállítástól függ.
Röviddel ezelőttig ezeket is a fenti alsó határértékkel használták. Ugyanis, az ettől kisebb mértékű sebességtúllépés helyszíni bírsággal sújtható, de ehhez meg kell állapítani a vezető személyét. Ehhez nemigen volt létszám, így nagyon ritkán, szinte csak bejelentett akciók esetén alkalmazták.
Ha nem történik meg a vezető helyszínen történő azonosítása és kiküldik az üzembentartónak a bírságot, ő a szabálysértési törvény 60. §-a alapján nyilatkozhatja, hogy az elkövető személy a hozzátartozója és megtagadhatja a megnevezését, mert ezzel szabálysértés elkövetésével vádolná. Ez a kimentés tömeges volt, ezért tett le a rendőrség erről.
Viszont elkezdtek használni egy mobiltelefon alkalmazást. Ezzel csatlakozhatnak a mérőeszközhöz és be lehet állítani, mely szabálysértéseket akarják látni. Így a mozgó mérőeszközökhöz nem kell többlet létszám, csak a rendőrök nem az autóban ülnek a mérés ideje alatt, hanem alkalmas megállító helyen tartózkodnak. (Bár, az már többlet létszámot igényel, de fix telepítésű mérőhelyekhez is tudnak csatlakozni.)
Így a helyszíni bírsággal is sújtható, akár kismértékű sebességtúllépést is büntethetik, illetve, a közigazgatási bírságba tartozó mértékű sebesség túllépés esetén, a vezető személyének megállapítása miatt, büntető pontokat is adhatnak.
Ez nemigen csak rendőrségi blöff, mert amire nem emlékszem sok év óta, itt, a GYK-n is megjelentek helyszíni megállításos bírságolással kapcsolatos kérdések. Ezekből az látszik, hogy legalábbis egyelőre, a kiszabható 5e – 50e Ft (6 hónapon belüli ismétlődés esetén – 70e Ft) bírság tartományból az 5e-st szabják ki.
A közigazgatási bírság körébe tartozó sebesség túllépés határok megnézhetők a 410/2007. (XII. 29.) Korm. rendelet 1. mellékletében, vagy a 156/2009. (VII. 29.) Korm. rendelet 11/B mellékletében.
A kérdésbeli esetben ezek a határok:
• 50 km/óra megengedett legnagyobb sebességnél >65 km/óra,
• 70 km/óra megengedett legnagyobb sebességnél >85 km/óra,
• 100 km/óra megengedett legnagyobb sebességnél >120 km/óra.
Mivel a mérőeszközök a tényleges értéktől többet is mérhetnek, ezért
• 100 km/órás megengedett legnagyobb sebesség esetén, a jogszabálybeli értéktől 3 km/órával,
• 100 km/órás megengedett legnagyobb sebesség felett, a jogszabálybeli értéktől 3%-kal
magasabbra állítják a mérés alsó határértékét.
Ennek a többlet engedménynek a tényleges mértéke a mérőeszköz pontosságától függ. Ha pontos, akkor teljes mértékben érvényesül a fenti többlet; de ha pl. 2 km-órával többet mér a tényleges sebességtől, akkor a tényleges engedmény már csak 1 km/óra; ha 3 km/órával mér többet, akkor pedig semmi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!