Balra kell indexelni vagy jobbra?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Itt azért van STOP tábla, mert máskülönben a jobboldalinak lenne elsőbbsége.
Balra
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kint van a kötelező haladási irány EGYENESEN tábla.
Ne fordul senki semerre, besorol, sávot vált, balra indexel.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Már csak azért is értelmetlen jobbra indexelni, mert azt senki nem látja. Ilyen kis szögben találkozó utaknál az okosabbja balra indexel, a trehányabbja semerre.
Itt az a fajta indexel jobbra, aki a sávváltást és a kanyarodást is utólag indexeli, mikor már semmi értelme :)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
24!
Ha autópályára hajtasz fel ott is jobbra indexelj...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
# 25/26 Időpont tegnap 14:35
Kövezz meg, de ha csak ezt a kereszteződést nézzük akkor azért nem ilyen egyszerű a képlet, hogy van az okos meg a trehány :-)
Az indexelés egy tájékoztatás a többi forgalomban résztvevőnek:
A jobbra indexelés egyértelmű hülyeség, sőt, kifejezetten zavaró cselekedet lenne: "mi a fszt akarsz te itt jobbra"? Abban az egy esetben lehetne elfogadható (nem feltétlenül KRESZ, hanem a logika szerint), ha a pár méterre lévő kis utcába szándékozol azonnal kanyarodni, jelezve mindenkinek mögötted, hogy köbgyökkettővel fogsz araszolni odáig, mert nem vagy Ken Block. De az meg egyirányú kifelé, szóval a jobb nem jöhet szóba.
A index nélküli helyzet kvázi-egyértemű, mész egyenesen tovább.
A bal index meg megint olyan, hogy én a magyar közlekedési morált ismerve, előbb kinézem az illetőből, hogy táblát, záróvonalat leszarva bevág balra keresztbe elém, még akkor is, ha pont ez az index lenne a szabályos (szerintem). Bár az ilyenek meg alapból szarnak az indexre. :-D
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Úgy látom, sokan keverik a KRESZ-t a mértannal...
Az egyenes és a kanyarodás fogalma nem azonos a kettőben, így teljesen mellékes, merre fordítjuk a kormányt.
(Pl. ha van egy kereszteződés, ahol a főútvonal nem egyenesen halad, hanem balra elkanyarodik,
akkor nyílegyenesen haladva jobbra kell indexelni, balra kanyarodva meg egyáltalán nem kell jelezni.)
A kérdezett helyzetben nincs sávváltás, a KRESZ nem ismer olyant, hogy ennek vagy annak lehet venni.
Itt egy kis szögben becsatlakozó mellékútvonal van.
vagy
A jogszabály nem azt írja elő, hogy az autóvezetők szögmérőt hordjanak magukkal, hanem csak ennyit:
Ha védett útvonalra hajtunk fel, akkor irányjelzőt kell használnunk. Vagy jobbra, vagy balra. Itt a tábla miatt balra nem szabad kanyarodni, de ez mellékes a téma szempontjából.
Ha jobbra hajtunk fel a védett útra, akkor jobbra indexelünk, bármennyire is furcsa ebben a szituációban.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!