Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért raknak ki szakaszonként...

Miért raknak ki szakaszonként kerékpáros tiltótáblákat?

Figyelt kérdés

Miért van az, hogy ha van egy főút - amin alapvetően lehet kerékpározni -, a városokon belül 0.5-2 km-es szakaszokra kiteszik a kerékpáros tiltótáblát, mert vagy elterelnek egy utcával arrébb vagy ráterelnek a járdára?

Ezt azért nem értem, mert városban amúgy is csak 50-nel mennek az autók, ráadásul,mivel csak az egyik oldalon van kerékpárút, ezért 2-szer át kell mennem a főúton.


2016. júl. 3. 06:46
1 2
 11/18 Alex Fly ***** válasza:

@8:

"- Budai úti Praktikernél van kerékpár út. Nem a járdára van felterelve, külön kerékpárút van!"

Van. Csak éppen a kialakítása nem igazán alkalmas a normális közlekedésre. És most nem csak a 40 helyett 30 km/h max sebességre gondoltam. A Budai út főútvonal. A rajta haladók a kereszteződésekben elsőbbségetélveznek. Ezzel szemben a hozzátartozó kerékpárúton haladóknak elsőbbségadási kötelezettségük van mindenhol, még a parkolóból kihajtókkal szemben is. Természetesen nincsenek az úttesten haladók látóterében, ami a baleseti kockázatot is megtöbbszörözi. A buszmegállókól nem is beszélve... A másik probléma pedig, hogy egyáltalán nincs megoldva a fel- és lehajtás. Próbáltál már lekanyarodni róla a Királysor felé? Vagy a másik irányban a Gáz utcába? Esetleg tovább egyenesen a Budain?

2016. júl. 9. 11:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 Alex Fly ***** válasza:
100%

@8:

"- Budai úti Praktikernél van kerékpár út. Nem a járdára van felterelve, külön kerékpárút van!"

Van. Csak éppen a kialakítása nem igazán alkalmas a normális közlekedésre. És most nem csak a 40 helyett 30 km/h max sebességre gondoltam. A Budai út főútvonal. A rajta haladók a kereszteződésekben elsőbbségetélveznek. Ezzel szemben a hozzátartozó kerékpárúton haladóknak elsőbbségadási kötelezettségük van mindenhol, még a parkolóból kihajtókkal szemben is. Természetesen nincsenek az úttesten haladók látóterében, ami a baleseti kockázatot is megtöbbszörözi. A buszmegállókól nem is beszélve... A másik probléma pedig, hogy egyáltalán nincs megoldva a fel- és lehajtás. Próbáltál már lekanyarodni róla a Királysor felé? Vagy a másik irányban a Gáz utcába? Esetleg tovább egyenesen a Budain?

A Balatonin meg nem kerékpárút van, hanem gykpút. Természetesen itt is csak egy rövid szakasz, amelyik a semmiből indul és a semmiben végződik.

"Pákozd: szintén van kerékpárút. Igaz, át kell menni 2x kevesebb, mint 1 km távon" Itt sincs kerékpárút. Amit helyette csináltak, az egy sárga csík a járdán. És az már csak részletkérdés, hogy nem csak kétszer kell átmenni az úttesten. Úgy kanyarog összevissza, mint az ökörhugyozás. Talán nem véletlen, hogy a kerékpárosok többsége az úttestet hsználja...

2016. júl. 9. 11:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 anonim ***** válasza:
nc
2016. júl. 10. 15:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:

Pákozd Budai út:


Van gyalogos és bringás (közös) út:

1: [link]


Van gyalogos és bringás (közös) út:

2:

[link]


Van gyalogos és bringás (közös) út, mellette van járad:

3:

[link]


Van gyalogos és bringás (közös) út:

4:

[link]


Megszűnik a közös kerékpáros és gyalogos út és átvált kerékpáros nyommá

[link]


Google maps nem megy be, de járható szakasz van itt is, ahol Kerékpárosok közlekedésére kijelölt úttest van és jelölik is Kerékpáros útirányjelző tábla-val


[link]


Innentől kerékpáros út van 40 méteren, ami utána át van vezetve a gyalogosátkelővel együtt és onnantól szintén közösen megy a gykp


[link]

Itt van egy idióta szakasz a kisbolttal és a buszmegállóval, ami annyira bokros, hogy nem lehet rendesen belátni.

Ezt a szakaszt sokan kihagyják és itt csatlakoznak vissza a gyk és kp útra: [link]


ami aztán a sportpályánál ismét átmegy a másik oldalra

[link]


Újra visszavezetik a jobb oldalra:

[link]


Innentő le van vezetve a párhuzamos utcára.

[link]


Széchenyi visszakanyarodik: és innentől ismét van kerékpárút. Ami Lakott területen kívüli szakaszon gyalogosként is használható.

[link]


A legtöbben csak itt térnek vissza az úttestről a kerékpárútra.


Hát igen. A tiltás azért van, mert sokan arra mennek, ami zavarja a forgalmat. Ha minden bringás ott menne, az nagyon fel is tartaná a forgalmat. Miközben VAN rá lehetőség, hogy a kerékpárral ne arra menjen valaki.


Kényelmetlen. Igen. De van rá lehetőség.

Ugyanígy kényelmetlen piros lámpánál megállni és csak 50es temptót mennem autóval, amikor 150el jöttem végig a pályán. De így szabályos.

2016. júl. 10. 15:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 anonim ***** válasza:

"Csak éppen a kialakítása nem igazán alkalmas a normális közlekedésre."

Ez túlzás!


"A Budai út főútvonal. A rajta haladók a kereszteződésekben elsőbbségetélveznek. Ezzel szemben a hozzátartozó kerékpárúton haladóknak elsőbbségadási kötelezettségük van mindenhol, még a parkolóból kihajtókkal szemben is."


Innentől kezdődik a kerékpáros út. Eddig a Piactértől nincs tiltva a kerékpár úttesten.

[link]



"Próbáltál már lekanyarodni róla a Királysor felé? Vagy a másik irányban a Gáz utcába? "


A Gáz utcába akarsz kanyarodni, akkor jobbra fel tudsz menni a kerékpár útra. Balra meg mehetsz az úttesten tovább, nincs kitiltva a kerékpár.

[link]


Budain befelé akarok jobbra menni a Gáz utcába, akkor itt vagy áttolom a gyalogos átkelőn,

[link]


Vagy besorolok a ide: [link]


Budain befelé akarok balra menni a Gáz utcába , akkor ez meg van oldva kerékpárúttal.



Budai úton kifelé tovább

1: Kerékpárosnak van elsőbbsége

[link]


2: Kanyarodókkal szemben a kerékpárosnak van elsőbbséget, a parkolóból jövők nincsenek egyszerre ráengedve a kerékpáros útra, mint keresztútra. Lámpa van.

A piroson itt sem mehet át semmilyen közlekedésben résztvevő, megkülönböztetést nem használó.

[link]


3: Lámpa van. Kanyarodókkal szemben elsőbbsége van a bringásnak:

[link]


4: bringásnak van elsőbbsége mindenhonnan érkező jm-vel szemben:

[link]


5: itt is. Vérző sebeket itt is láttam már kerékpárosoktól, mert az autósok nem ismerik a STOP tábla fogalmát. Ráadásul nagyon jó lenne, ha a felfestést végre megcsinálnák rendesen.

[link]


6: Budai x Király sor: balra kanyarodni tilos! Ez bizony vonatkozik a kerékpárra is. (láttam már pirosozni bringást mindenen keresztül, aki simán balra kanyarodott, ami nem normális és közveszélyes.)

Ha itt akarsz balra kanyarodni kerékpárral, a leggyorsabb átmenni a Seregélyesi túloldalára a kerékpársávon a lámpához a következő linken:

[link]


És itt a kék autó mellől lehet startolni a Király sorra.

[link]


7: Ezen az átjárón nincs kerékpáros közlekedésre alkalmas szakasz, ami érthető, mert veszélyes lenne, ha ott a kerékpáros a keresztező utat nagy sebességgel közelítené meg.

[link]


8: Haleszben végig lehet menni szépen. Itt sokan mennek az úton, pedig onnan ki van tiltva a bringa. Akik kint hajtanak többnyire tudnak tempósan menni.


9: Budai x Kikindai borzalmas a járda szegély eldolgozás. Megszűnik a kerékpárút. Gyalogos - kerékpáros szakasz kezdődik. A kerékpárnak minden irányból elsőbbsége "van". Amit nem szoktak megadni sajnos. Ott is láttam

[link]


10: Újvidékint szintén


11: Budai x 62es rész borzalmas. A gyalogos is alig fér el a járdán. Az ott lakók rendszeresen szabálytalanul úgy parkolnak, hogy miattuk is nehezebb közlekedni mind autósnak, mind gyalogosnak és bringásnak is.



Innentől kifelé nincs megoldva a kerékpáros közlekedés. Kerékpár tiltva az úttestről. Bal oldalt "van" gyalogos-kerékpáros járda, de a minősége még össz telóval is borzalmas. Ráadásul kifele nincs átvezetve a kerékpáros a bal oldalra. A jobb oldalt megy a legtöbb kerékpáros, mert ez jobb minőségű, illetve verseny bringások az úttesten.

Itt a közlekedésbiztonság és a szabályok és a kényelem itt kompromisszumokon múlik.


12: Zombori úttól végre van kerékpár út. Tele van gyalogossal, de nem szokott probléma lenni ebből. A minősége jó, gyorsan lehet rajta menni.

[link]


13: Topolyai lámpás


14: OMV-nál, kifelé tovább a Baumaxnál kerékpárosnak nincs elsőbbsége.

2016. júl. 10. 16:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 anonim ***** válasza:

"A Balatonin meg nem kerékpárút van, hanem gykpút. Természetesen itt is csak egy rövid szakasz, amelyik a semmiből indul és a semmiben végződik. "


Ez ciki sőt szomorú. Nem jártam még arra bringával. Csak azt látom, hogy a Praktiker előtt pont meg van oldva. Akkor onnan kifelé kéne még normális megoldást találnia a városnak.



Pákozdon valóban sokan mennek az úttesten. Akik gyorsan akarnak menni, arra mennek. Akik lassan mennek, beszélgetős tempóban, azoknak használható a kerékpárnak kijelölt út is.


A kerékpárok tiltása ettől még érthető. És a velük párhuzamos utcák nagyon sokat segítenek abban, hogy ne bosszankodjanak a gyorsabb kerékpárosok sem az adott szakasz miatt. Tényleg érdemes egyszer kipróbálni.

2016. júl. 10. 16:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim ***** válasza:

@10: LOL az a Kerepesis szakasz el van kicsit rontva.

[link] -nél van bringa út megkülönböztetve a járdán másik színű kővel lerakva, de nincs kint sem a tábla, sem a jelzés.

Amúgy az előtte lévő részen a kanyarodás miatt van vége a bringaútnak, de ettől még itt kéne folytatni.

Egy sarokkal tovább már van rendesen bringaút felfestve, de nincs táblázva a google mapson itt sem:

[link]



Budapesten némelyik autós (de még bringás is) akkor is dudál, ha gyalogátkelő helyen megyek át gyalogosan és ő idegbetegségében siet.

2016. júl. 10. 16:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:

Alex Fly: vannak még ilyen szakaszok, mint a Balatoni úti kerékpáros rész, hogy egyszer csak vége és nincs tovább a kerékpáros közlekdés?

Úgy látom, jól ismered Szfv-at.

2016. júl. 10. 16:24
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!