Miért raknak ki szakaszonként kerékpáros tiltótáblákat?
Miért van az, hogy ha van egy főút - amin alapvetően lehet kerékpározni -, a városokon belül 0.5-2 km-es szakaszokra kiteszik a kerékpáros tiltótáblát, mert vagy elterelnek egy utcával arrébb vagy ráterelnek a járdára?
Ezt azért nem értem, mert városban amúgy is csak 50-nel mennek az autók, ráadásul,mivel csak az egyik oldalon van kerékpárút, ezért 2-szer át kell mennem a főúton.
@8:
"- Budai úti Praktikernél van kerékpár út. Nem a járdára van felterelve, külön kerékpárút van!"
Van. Csak éppen a kialakítása nem igazán alkalmas a normális közlekedésre. És most nem csak a 40 helyett 30 km/h max sebességre gondoltam. A Budai út főútvonal. A rajta haladók a kereszteződésekben elsőbbségetélveznek. Ezzel szemben a hozzátartozó kerékpárúton haladóknak elsőbbségadási kötelezettségük van mindenhol, még a parkolóból kihajtókkal szemben is. Természetesen nincsenek az úttesten haladók látóterében, ami a baleseti kockázatot is megtöbbszörözi. A buszmegállókól nem is beszélve... A másik probléma pedig, hogy egyáltalán nincs megoldva a fel- és lehajtás. Próbáltál már lekanyarodni róla a Királysor felé? Vagy a másik irányban a Gáz utcába? Esetleg tovább egyenesen a Budain?
@8:
"- Budai úti Praktikernél van kerékpár út. Nem a járdára van felterelve, külön kerékpárút van!"
Van. Csak éppen a kialakítása nem igazán alkalmas a normális közlekedésre. És most nem csak a 40 helyett 30 km/h max sebességre gondoltam. A Budai út főútvonal. A rajta haladók a kereszteződésekben elsőbbségetélveznek. Ezzel szemben a hozzátartozó kerékpárúton haladóknak elsőbbségadási kötelezettségük van mindenhol, még a parkolóból kihajtókkal szemben is. Természetesen nincsenek az úttesten haladók látóterében, ami a baleseti kockázatot is megtöbbszörözi. A buszmegállókól nem is beszélve... A másik probléma pedig, hogy egyáltalán nincs megoldva a fel- és lehajtás. Próbáltál már lekanyarodni róla a Királysor felé? Vagy a másik irányban a Gáz utcába? Esetleg tovább egyenesen a Budain?
A Balatonin meg nem kerékpárút van, hanem gykpút. Természetesen itt is csak egy rövid szakasz, amelyik a semmiből indul és a semmiben végződik.
"Pákozd: szintén van kerékpárút. Igaz, át kell menni 2x kevesebb, mint 1 km távon" Itt sincs kerékpárút. Amit helyette csináltak, az egy sárga csík a járdán. És az már csak részletkérdés, hogy nem csak kétszer kell átmenni az úttesten. Úgy kanyarog összevissza, mint az ökörhugyozás. Talán nem véletlen, hogy a kerékpárosok többsége az úttestet hsználja...
Pákozd Budai út:
Van gyalogos és bringás (közös) út:
1: [link]
Van gyalogos és bringás (közös) út:
2:
Van gyalogos és bringás (közös) út, mellette van járad:
3:
Van gyalogos és bringás (közös) út:
4:
Megszűnik a közös kerékpáros és gyalogos út és átvált kerékpáros nyommá
Google maps nem megy be, de járható szakasz van itt is, ahol Kerékpárosok közlekedésére kijelölt úttest van és jelölik is Kerékpáros útirányjelző tábla-val
Innentől kerékpáros út van 40 méteren, ami utána át van vezetve a gyalogosátkelővel együtt és onnantól szintén közösen megy a gykp
Itt van egy idióta szakasz a kisbolttal és a buszmegállóval, ami annyira bokros, hogy nem lehet rendesen belátni.
Ezt a szakaszt sokan kihagyják és itt csatlakoznak vissza a gyk és kp útra: [link]
ami aztán a sportpályánál ismét átmegy a másik oldalra
Újra visszavezetik a jobb oldalra:
Innentő le van vezetve a párhuzamos utcára.
Széchenyi visszakanyarodik: és innentől ismét van kerékpárút. Ami Lakott területen kívüli szakaszon gyalogosként is használható.
A legtöbben csak itt térnek vissza az úttestről a kerékpárútra.
Hát igen. A tiltás azért van, mert sokan arra mennek, ami zavarja a forgalmat. Ha minden bringás ott menne, az nagyon fel is tartaná a forgalmat. Miközben VAN rá lehetőség, hogy a kerékpárral ne arra menjen valaki.
Kényelmetlen. Igen. De van rá lehetőség.
Ugyanígy kényelmetlen piros lámpánál megállni és csak 50es temptót mennem autóval, amikor 150el jöttem végig a pályán. De így szabályos.
"Csak éppen a kialakítása nem igazán alkalmas a normális közlekedésre."
Ez túlzás!
"A Budai út főútvonal. A rajta haladók a kereszteződésekben elsőbbségetélveznek. Ezzel szemben a hozzátartozó kerékpárúton haladóknak elsőbbségadási kötelezettségük van mindenhol, még a parkolóból kihajtókkal szemben is."
Innentől kezdődik a kerékpáros út. Eddig a Piactértől nincs tiltva a kerékpár úttesten.
"Próbáltál már lekanyarodni róla a Királysor felé? Vagy a másik irányban a Gáz utcába? "
A Gáz utcába akarsz kanyarodni, akkor jobbra fel tudsz menni a kerékpár útra. Balra meg mehetsz az úttesten tovább, nincs kitiltva a kerékpár.
Budain befelé akarok jobbra menni a Gáz utcába, akkor itt vagy áttolom a gyalogos átkelőn,
Vagy besorolok a ide: [link]
Budain befelé akarok balra menni a Gáz utcába , akkor ez meg van oldva kerékpárúttal.
Budai úton kifelé tovább
1: Kerékpárosnak van elsőbbsége
2: Kanyarodókkal szemben a kerékpárosnak van elsőbbséget, a parkolóból jövők nincsenek egyszerre ráengedve a kerékpáros útra, mint keresztútra. Lámpa van.
A piroson itt sem mehet át semmilyen közlekedésben résztvevő, megkülönböztetést nem használó.
3: Lámpa van. Kanyarodókkal szemben elsőbbsége van a bringásnak:
4: bringásnak van elsőbbsége mindenhonnan érkező jm-vel szemben:
5: itt is. Vérző sebeket itt is láttam már kerékpárosoktól, mert az autósok nem ismerik a STOP tábla fogalmát. Ráadásul nagyon jó lenne, ha a felfestést végre megcsinálnák rendesen.
6: Budai x Király sor: balra kanyarodni tilos! Ez bizony vonatkozik a kerékpárra is. (láttam már pirosozni bringást mindenen keresztül, aki simán balra kanyarodott, ami nem normális és közveszélyes.)
Ha itt akarsz balra kanyarodni kerékpárral, a leggyorsabb átmenni a Seregélyesi túloldalára a kerékpársávon a lámpához a következő linken:
És itt a kék autó mellől lehet startolni a Király sorra.
7: Ezen az átjárón nincs kerékpáros közlekedésre alkalmas szakasz, ami érthető, mert veszélyes lenne, ha ott a kerékpáros a keresztező utat nagy sebességgel közelítené meg.
8: Haleszben végig lehet menni szépen. Itt sokan mennek az úton, pedig onnan ki van tiltva a bringa. Akik kint hajtanak többnyire tudnak tempósan menni.
9: Budai x Kikindai borzalmas a járda szegély eldolgozás. Megszűnik a kerékpárút. Gyalogos - kerékpáros szakasz kezdődik. A kerékpárnak minden irányból elsőbbsége "van". Amit nem szoktak megadni sajnos. Ott is láttam
10: Újvidékint szintén
11: Budai x 62es rész borzalmas. A gyalogos is alig fér el a járdán. Az ott lakók rendszeresen szabálytalanul úgy parkolnak, hogy miattuk is nehezebb közlekedni mind autósnak, mind gyalogosnak és bringásnak is.
Innentől kifelé nincs megoldva a kerékpáros közlekedés. Kerékpár tiltva az úttestről. Bal oldalt "van" gyalogos-kerékpáros járda, de a minősége még össz telóval is borzalmas. Ráadásul kifele nincs átvezetve a kerékpáros a bal oldalra. A jobb oldalt megy a legtöbb kerékpáros, mert ez jobb minőségű, illetve verseny bringások az úttesten.
Itt a közlekedésbiztonság és a szabályok és a kényelem itt kompromisszumokon múlik.
12: Zombori úttól végre van kerékpár út. Tele van gyalogossal, de nem szokott probléma lenni ebből. A minősége jó, gyorsan lehet rajta menni.
13: Topolyai lámpás
14: OMV-nál, kifelé tovább a Baumaxnál kerékpárosnak nincs elsőbbsége.
"A Balatonin meg nem kerékpárút van, hanem gykpút. Természetesen itt is csak egy rövid szakasz, amelyik a semmiből indul és a semmiben végződik. "
Ez ciki sőt szomorú. Nem jártam még arra bringával. Csak azt látom, hogy a Praktiker előtt pont meg van oldva. Akkor onnan kifelé kéne még normális megoldást találnia a városnak.
Pákozdon valóban sokan mennek az úttesten. Akik gyorsan akarnak menni, arra mennek. Akik lassan mennek, beszélgetős tempóban, azoknak használható a kerékpárnak kijelölt út is.
A kerékpárok tiltása ettől még érthető. És a velük párhuzamos utcák nagyon sokat segítenek abban, hogy ne bosszankodjanak a gyorsabb kerékpárosok sem az adott szakasz miatt. Tényleg érdemes egyszer kipróbálni.
@10: LOL az a Kerepesis szakasz el van kicsit rontva.
[link] -nél van bringa út megkülönböztetve a járdán másik színű kővel lerakva, de nincs kint sem a tábla, sem a jelzés.
Amúgy az előtte lévő részen a kanyarodás miatt van vége a bringaútnak, de ettől még itt kéne folytatni.
Egy sarokkal tovább már van rendesen bringaút felfestve, de nincs táblázva a google mapson itt sem:
Budapesten némelyik autós (de még bringás is) akkor is dudál, ha gyalogátkelő helyen megyek át gyalogosan és ő idegbetegségében siet.
Alex Fly: vannak még ilyen szakaszok, mint a Balatoni úti kerékpáros rész, hogy egyszer csak vége és nincs tovább a kerékpáros közlekdés?
Úgy látom, jól ismered Szfv-at.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!