A kerékpárosokat miért nem tiltják ki a főútvonalakról?
Az autópályákon meg a gyorsforgalmi utakon sem közlekedhetnek.
Egyes főútvonalak hatalmas forgalmat bonyolítanak le.
Amikor megyek dolgozni, akkor egy főútvonalat használok.Újabban rászoktak a biciklisek erre az útra.
De, valami borzalmasak.
Ma amikor jöttem haza már koromsötét volt kis köddel, egy biciklis a sávom közepén, láthatósági mellény nélkül, alig pislákoló hátsó lámpával kacsázott előttem.
Nem az első eset már.
Ha nincs jó lélekjelenlétem, akkor könnyen lehet, hogy elsodrom.
Pedig, sötétben,pláne ködben a megengedettnél is lassabban megyek.
Ez a főútvonal nagy kamion és személyautó forgalmat bonyolít le.Elég egyenes az egész, így gyorsan mennek rajta a járművek.
A biciklisek nem való a főútra, ahogy az autópályákra sem.
Lakott területen belül, ahol lassan mennek az autók, gyér forgalmú mellékutakon, "kertek alatt", hadd tekerjenek, de a főutakon, ne.
Bicikli akkor lenne biztonságos a közlekedés, ha a biciklis hordaná a fluo mellényt vagy kabátot, aztán a hátsó és első lámpái az autókéval egyező erősségű lenne.Nem pedig egy gyerekjáték.
A közelemben egy főút van, nagy forgalmú s gépjárművel sem veszélytelen, ott tilos közlekedni biciklivel és nem is láttam még soha egyet sem (nem öngyilkosjelöltek, helyes). De ahogy belegondolok, a többi főútra is igaz ez. Persze nyilván vannak kivételes helyzetek és biciklisták.
Hiába a kukásmellény és bitang erős lámpa, itt azzal együtt szörnyű lenne e a biciklis közlekedés a főúton. Nem olyan nagyon szélesek ám a sávok, hogy a biciklisek folytonos előzgetése ne okozzon gondot. Mivel nagyon forgalmas főút és vannak türelmetlen emberek, így is szendvicsezés van néha, elég ijesztő még motorral is, pedig egy motor és 2 autó még jobban elfér egymás mellett, de már az sem olyan jól.
Erre még bicikliseket rárakni, brrr.
A biciklis egy különleges állatfaj. Többségük azt hiszi övék a világ.
Én napi rendszerességgel megyek az 5-ös főúton. Városföld és Kecskemét között komoly kerékpárút épült nem kevés pénzért amit már rég át is adtak. Ennek ellenére minden nap látok több biciklist akik a főúton kacsáznak.
A vadi új kerékpár út nem jó az állatjának. Ami 5 méterre párhuzamosan halad hosszú-hosszú kilométereken keresztül a főút mellet. Nem! Nekik a főút kell. Én komolyan mondom egyet se fogok sajnálni akik innentől kezdve elcsapnak ezen a szakaszon. Csak ne én csapjam el:)
"Ma amikor jöttem haza már koromsötét volt kis köddel, egy biciklis a sávom közepén, láthatósági mellény nélkül, alig pislákoló hátsó lámpával kacsázott előttem."
Aha, és ezért legyen tilos az összes főúton kerékpározni?
Miért nem azért harcolsz, hogy legyen kötelező a 150 méterre látszó világítás vagy a rossz látási viszonyok közt lakott területen kívül viselendő láthatósági mellény?
Oh, wait. Hogy az már most is kötelező?
Akkor miért gondolod, hogy a fenti tiltás hasznos lenne?
Városban meg csak el lehet kerülni a főutak használatát, de két település közt csak azokon lehet közlekedni. Akkor a továbbiakban ne lehessen lakott területen kívül bicajjal közlekedni, mert láttál egy öngyilkosjelölt marhát, aki sajnált elemet cserélni 200 forintért?
Miért lehetne két település közt csak főúton közlekedni...?
Nálatok nincsenek mellékutak? Mi általában még autóval sem járunk főúton, mert veszélyes és túl gyorsan kéne ott menni a párom ízléséhez :) Megyünk a mellékutakon, van belőlük elég.
Ahol tényleg nincs más, az persze más kérdés. Akkor oda kellene minimum egy földút, biciklihez az is jó, csak ne legyen túl hupás (egy jó kis földút bármelyik motorkerékpárhoz is teljesen jó, csak a nyomvályús murva és a mély homok gond pl. egy cruisernek, vagy az extrém sok hupa). Én is biciklizem, mondjuk van is 2 falu, amit nem tudok meglátogatni így (illetve az egyiket igen, mindössze át kell tolnom a főúton a biciklit, de a nagy forgalom miatt az is ijesztő), de attól még nem kockáztatom az életemet és mások idegeinek épségét a tényleg extrém forgalmas főúton biciklizéssel, ami amúgyis tilos.
Nem mindenhol vannak mellékutak. Vagy több tíz kilométeres kerülőt jelent.
A földút pedig lehet, hogy autóval jónak tűnik, de kerékpárral sok esetben járhatatlan. Nem véletlen, hogy az első aszfaltozott utak a kerékpáros közlekedés miatt épültek, amikor az autóknak teljesen jó volt a földút is. Azért ugye nem akarod azt mondani, hogy aki kerékpárral közlekediok, annak kevesebb joga van a közlekedéshez, mint egy autóban ücsörgőnek?
Egy rendes földút mindennel jól járható. Biciklizek, motorozok (cruiserrel) földutakon... Kissé meredek, extrém nyomvályús földúton is mentem már le biciklivel, nem tűnt úgy, hogy valami extrém jó utat igényelne...
A joggal nem tudok mit kezdeni, ha egyszer nincs út. Olyan utak is vannak, ahová autóval nem szabad behajtani és biciklivel igen. Kellenek szabályozások, sokszor van értelmük. A 81-es főút itteni részén normál időben hangsúlyozottan beteg ötlet lenne biciklizni, az autósok, motorosok és biciklisták számára is. Nem, szerintem nincs joguk meghalni és másokat is veszélyeztetni közben...
Az aszfaltutak túl nagy része sokkal, de sokkal rosszabb minőségű, mint egy rendes földút. Már ha épp nem sáros, persze, no, erről a pontról elfeledkeztem, túl vasárnapi biciklis vagyok.
Az oké, hogy a rossz utak nem jók sem a bicikliknek, sem az autóknak. De ha nincs pénz, akkor mégis mit csináljunk, veszélyeztessük a bringásokat a főutakon?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!