A kerékpárosokat miért nem tiltják ki a főútvonalakról?
Az autópályákon meg a gyorsforgalmi utakon sem közlekedhetnek.
Egyes főútvonalak hatalmas forgalmat bonyolítanak le.
Amikor megyek dolgozni, akkor egy főútvonalat használok.Újabban rászoktak a biciklisek erre az útra.
De, valami borzalmasak.
Ma amikor jöttem haza már koromsötét volt kis köddel, egy biciklis a sávom közepén, láthatósági mellény nélkül, alig pislákoló hátsó lámpával kacsázott előttem.
Nem az első eset már.
Ha nincs jó lélekjelenlétem, akkor könnyen lehet, hogy elsodrom.
Pedig, sötétben,pláne ködben a megengedettnél is lassabban megyek.
Ez a főútvonal nagy kamion és személyautó forgalmat bonyolít le.Elég egyenes az egész, így gyorsan mennek rajta a járművek.
A biciklisek nem való a főútra, ahogy az autópályákra sem.
Lakott területen belül, ahol lassan mennek az autók, gyér forgalmú mellékutakon, "kertek alatt", hadd tekerjenek, de a főutakon, ne.
Bicikli akkor lenne biztonságos a közlekedés, ha a biciklis hordaná a fluo mellényt vagy kabátot, aztán a hátsó és első lámpái az autókéval egyező erősségű lenne.Nem pedig egy gyerekjáték.
Mondjuk az esetek 90%-ban nem azért bringázik valaki főúton mert annyira élvezi, hanem mert rákényszerül.
Elvileg és gyakorlatilag kötelező ilyen esetekben a lámpa, láthatósági mellény stb használata, én bringásként is utálom ha valaki ezek nélkül teker, főleg este.
Én is jártam már úgy hogy elég nagy forgalmú úton kellett tekernem és kb centiken múlt hogy nem rongyoltam bele egy velem szemben tekerő kivilágítatlan cigányba.
Az a baj, hogy hülyék és felelőtlenek mindig lesznek, még jogosítvány is jut kb minden vadbaromnak, a biciklizés meg főleg olyan, hogy a szabályokat, kötelességeket senki nem tanítja meg nekik, csak felpattan a többség és megy amerre lát.
@Komment Huszár:
Nagyrészt egyetértek vele. Ha valaki arra nem képes, hogy gondoskodjon a saját láthatóságáról, az inkább ne vezessen semmiféle járművet, maximum ipari áramot. De egyesek kivilágítatlansága nem lehet indok az adott járművel közlekedő összes ember kitiltására. Én is találkoztam pl. az indexelést "elfelejtő" autósokkal. Akkor tiltsuk ki az összes szgk.-t a városból?
A hülyékről és felelőtlenekről a véleményem az, hogy a kerékpárral közlekedők 80%-ának van valamelyik kategóriára érvényes vezetői engedélye, tehát elméletileg tisztában kell lennie a szabályokkal. De amíg autót vezetve a 70%-uk saját bevallása szerint is megszegi ezeket, nem látom be, miért lenne ez másképp akkor, ha kerékpárra ül? A hülyeség nem jármű- hanem emberfüggő.
Szóval nem mondtam hogy mindenkit "tiltsunk ki". Főleg hogy mivel azzal kezdtem, hogy az egész helyzet leginkább kényszer szülte dolog, és elég lenne betartani a szabályokat.
Azt sem mondtam hogy jármű függő a hülyeség, pont ugyanúgy veszélyesek az autósok, de még a gyalogosok is. Az a baj, hogy az utakon meg a járdán is pont ugyanaz a mentalitás van, ami az egész társadalmat jellemzi, hogy "csak én vagyok, mindenki más meg le van szarva". Na meg a jogait mindenki kívülről fújja, csak épp azt felejtik el hogy kötelezettségeik is vannak.
Mert akkor a járdákon kényszerülnének menni, ha haladni akarnak, vagy lesz*rnák a szabályt, mert el kell jutni egyik pontból a másikba és akkor hogyan? Vagy egyáltalán hogy mennénk le pl Budapestről Balatonra a mellékutakon? Repülni nem tudunk. A vetést se akarjuk kitaposni a földeken egy terepjáró montival.
Szerintem inkább azzal van a baj, hogy nem lehet az autópálya legszélén menni a leállósáv legszélén. Már ez is túlzott korlátozás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!