Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért raknak ki szakaszonként...

Miért raknak ki szakaszonként kerékpáros tiltótáblákat?

Figyelt kérdés

Miért van az, hogy ha van egy főút - amin alapvetően lehet kerékpározni -, a városokon belül 0.5-2 km-es szakaszokra kiteszik a kerékpáros tiltótáblát, mert vagy elterelnek egy utcával arrébb vagy ráterelnek a járdára?

Ezt azért nem értem, mert városban amúgy is csak 50-nel mennek az autók, ráadásul,mivel csak az egyik oldalon van kerékpárút, ezért 2-szer át kell mennem a főúton.


2016. júl. 3. 06:46
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
25%

...hát ez bizony súlyos probléma...főleg ez a kétszeri átkelés a főúton...

...ezen a hallatlan terelésen a közlekedési hatóság mérnökei hónapokig, -horribile dictu- évekig dolgoztak.


tehát a közlekedési hatóság honlapján a válasz...persze az is néhány kattintás(így kávézás közben)

2016. júl. 3. 07:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 anonim ***** válasza:

Valószínűleg baleset megelőzés okán. Néhány esetben indokolatan, vagy annak tűnik (pl Békásmegyer, felüljáró).

Konkrét példát tudsz mondani, melyik szakaszokrs gondoltál?

2016. júl. 3. 07:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 anonim ***** válasza:
10%
A városokban szűkebbek a sávok, nagyobb a forgalom, mint a főutak lakott területen kívüli szakaszán. Nem hiányzik még a sok bóklászó drótszamaras, hogy lassítsa az amúgy is erős forgalmat. Jobb ez így mindenkinek.
2016. júl. 3. 08:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 Alex Fly ***** válasza:
74%

Több oka is van. Az egyik az a múlt századi elavult berögződés, ami szerint a kerékpáros közlekedés nem a forgalom szerves része, hanem akadálozó tényező, amit mindenáron el kell tüntetni az utakról. Másik ok lehet a hamis biztonság. Eszerint a főutakon tekerni veszélyes -hosszában. Keresztben természetesen teljesen biztonságos, a kb. 60szoros baleseti kockázat nem számít...

Harmadszor pedig így lehet az uniós pénzeket "kreatívan" hasznosítani. Európában a kerékpáros közlekedés fejesztésének kiemelt sratégiai jelentősége van. Ilyen célra mindig van forrás. Minden közlekedési célú támogatás igénybevételekor kötelezően fejleszteni kell a kerékpáros közlekedést is. Tehát ha pl. egy településen a járdát szeretnék felújítani uniós pénzből, akkor nem járdára pályáznak (amire nem kapnának), hanem kerékpárút építésére. Ebből megcsinálják a járdát, majd kitáblázzák gypútként, az úttesten pedig megtiltják a kerékpározást. Kész, megvan a pénz, elkészült a járda, a statisztikában ott az X km új kerékpárút: mindenki jól járt. Kivéve természetesen a kerékpárral közlekedőket, akik az addig használt út helyett kerülgethetik a gyalogosokat (pofa be, ott a kerékpárútjuk, örüljenek neki) és természetesen a gyalogosokat, akiktől elvették a szép új járdát...

Tipikusan magyar mentalitás.

2016. júl. 3. 09:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 A kérdező kommentje:

Ott van pl Pákozd Budai út (google mapon még nincs friss kép, de már mindenhol kint van a piros).

Fehérváron is vannak ilyen szakaszok: legidegesítőbb Praktiker előtti rész.

Érd-Diósd között is van. Illetve Érden van egy körforgalom, ahonnan nem tudsz semerre se továbbmenni kerékpárral!


Kikérem magamnak, hogy bóklászó drótszamaras vagyok: az út szélén megyek, egyenesen, tök simán elsuhannak mellettem az autók, biztonságos távolságban, soha senkit nem tartok fel (leszámítva amikor át kell tolnom a zebrán a drótszamarat). Amúgy sem olyan nagy a forgalom azokon a főutakon ahol megyek: körúton sokkal többen vannak, keskenyebbek a sávok, azt mégis kerékpároznak rajta!


Én elismerem, hogy kellenek olyan szakaszok, ahol az autósok tudnak haladni, és nem kell bringásokra meg egyéb zavaró tényezőkre számítani, de egyrészt ott van az autópálya: megígérem, hogy arra sohasem megyek fel, illetve vannak egyéb gyorsforgalmú utak. Én azt utálom, hogy ha elindulok egy normál főúton, akkor 10km-enként össze vissza terelgetnek és 10-20%-kal lelassítanak és nem értem, hogy mit vétettem, hogy ezt kapom. Azt sem értem, hogy ha építenek egy kerékpárutat, akkor miért kell úgy vezetni, hogy a főutat 50-szer átszeli, akkor legalább kiépítenének egy normális szakaszt, mint pl Jászfényszaru és Hatvan között, ami teljesen jó.

2016. júl. 3. 09:48
 6/18 A kérdező kommentje:

A vicc az, hogy kerékpárúton is láttam már tiltótáblát: aki ezt meg tudja magyarázni és milyen biztonsági kockázat rejlik ebben a szakaszban, az zseni!


[link]

2016. júl. 3. 09:59
 7/18 anonim ***** válasza:
100%

Ebben itt nagyon egyszerű ez nem csak kerékpáros, hanem gyalogos felüljáró is, ahol ráadásul elég keskeny a hely.

A gyalogosok "védelme" érdekében van így. (Amúgy pont itt jött is nekem bringás. Nem nagyon, csak a kormánnyal elkaszálta a karom...)

2016. júl. 3. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 anonim ***** válasza:
100%

Ezek a szakaszok, amiket te említesz, nagy forgalmú autós szakaszok, amik mellett végig van kerékpár út.


Te mennyivel szoktál tekerni?


"Fehérváron is vannak ilyen szakaszok: legidegesítőbb Praktiker előtti rész."

- Budai úti Praktikernél van kerékpár út. Nem a járdára van felterelve, külön kerékpárút van!

- Balatoni úti Praktikernél nagyon keskeny, nagy forgalmú. Nagyon fenntartaná a forgalmat. És szintén van kerékpár út. A Praktiker előtt nagyjából 3.7 méter széles.


Ahol van kerékpárút, amúgy sem szabad rámenni a vele párhuzamos útra kerékpárral, csak ha a kerékpárút közlekedésre nem alkalmas állapotban van. Ennek ellenére gyakran látok ott 60al tekerni bringásokat :) szépen be is állok mögéjük autóval. Ha 20-30as tempót menne, ledudálnám, hogy menjen szépen a bringaútra, ott is lehet poroszkálni, de az 60as tempóra életveszély lenne felmennie neki is a bringaútra, akkor inkább menjen az autók között úgy, ahogy mindig is szoktak már több éve.

Tegnap előtt 40el tekert egy 26os montis. Szépen végig mögötte jöttem a Budain. Brutálisan tolta. Senki nem panaszkodott, hogy lassan megy.


Pákozd: szintén van kerékpárút. Igaz, át kell menni 2x kevesebb, mint 1 km távon. De ez tényleg FWP. Ne is haragudj! Ennyit ki lehet bírni, ha 30al mész. Ennek ellenére itt is vannak országúti bringások, akik 40-60as tempót mennek. Ezek sosem zavartak autóval, aki ez alatt megy, annak ott a bringaút és a Bem utca és utána a Sport utcán le, Árpád utca, ami amúgy 40+os tempóra jobban járható, mint a rendes bringaút is alkalmas kerékpárral. Sokkal kényelmesebb, biztonságosabb, mint a Budai út. Ajánlom figyelmedbe! :) Én arra szoktam tekerni. Igaz, nekem csak 30-35ös az átlagom tókörön és terepbringával megyek. (42es első tárcsával nem is jön ki több a gépből)

Az ott élők toleránsak a versenybringásokkal. De képzel el, hogy mennek arra iskolások is egész nyáron, minden nap, inkább 15ös tempóval. Azok igazán csak fenntartanák a forgalmat és bővel belefér, hogy kétszer átkelnek a bringaúton. Nem csak te bringázol. Minden bringás bringázik ott.


Városban amúgy is csak 40-el szabad menni bringával és ráadásul a Balatoni út egy része 70es autóval SZFV-on. Szóval ha szabály szerint te 57%ával mész az úton megengedett maximális sebességnek, akkor erősen fenntartod a forgalmat és azért már büntetés jár. Bezony. Ha tudod tartani az 50-60at, ott sem fognak ledudálni. Az ottani kerékpárút minőségét nem tudom, milyen. Google maps szerint járható.


Komolyan érdekel már, hogy van-e KRESZ vizsgád. Csak azért, hogy tudjam, ezeket a kérdéseket azért teszed fel, mert nem tanultál róla, vagy nem elég az, amit adtak a bringásoknak és többet akarsz, esetleg más az indok? Én többet járok bringával Budai út és Velence között. Gyakorlatilag heti 1-2 alkalommal. Nekem máshol vannak kivetnivalóim a bringázhatósággal. Pont nem ezeken a szakaszokon.

2016. júl. 3. 12:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 anonim ***** válasza:
100%
A békásmegyeri egyértelműen a cserbenhagyásos gyalogos gázolások miatt került oda. Azt a bringások kérték maguknak, mert nem tudtak kulturáltan kerékpározni. Kemény bírságokat is szabtak már ott ki.
2016. júl. 3. 13:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 anonim ***** válasza:

> „A vicc az, hogy kerékpárúton is láttam már tiltótáblát: aki ezt meg tudja magyarázni és milyen biztonsági kockázat rejlik ebben a szakaszban, az zseni! [link]

Ezt véletlen tudom, ha megnézed kivételesen korrekt a jelölés, mert a kerékpárút vége tábla is ki van téve. Amúgy azzal van indokolva, hogy az a felüljáró kell a gyalogosoknak is, és szerencsésebbnek érezték, ha a kerékpárosok ott csak áttolják a bringát. A lefelé szakaszon talán valamennyire jogos is.


Amúgy tényleg vannak hülye helyek, én azt elismerem. Valahol Dél-Pesten egy 20 cm széles kitaposott gyalogösvényre tették ki a kerékpárúttáblát, hogy menjünk át a mezőn. Ennyi erővel autópályatáblát is rakhatnának valamelyik szántó melletti földútra.


[link]

Itt meg ki van téve a kerékpárút VÉGE tábla, kerékpárút kezdete sehol nincs, tehát ha szabályos akarok lenni, akkor kimegyek az úttestre, de ott meg folyton dudálnak rám az autósok.


Szerintem ott kezdődik a probléma, hogy akik a kerékpárutakat kijelölik és kitáblázzák, azoknak nincsen jogosítványuk. Én legalább egy KRESZ-vizsgát kötelezően előírnék nekik.

2016. júl. 5. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!