Miért raknak ki szakaszonként kerékpáros tiltótáblákat?
Miért van az, hogy ha van egy főút - amin alapvetően lehet kerékpározni -, a városokon belül 0.5-2 km-es szakaszokra kiteszik a kerékpáros tiltótáblát, mert vagy elterelnek egy utcával arrébb vagy ráterelnek a járdára?
Ezt azért nem értem, mert városban amúgy is csak 50-nel mennek az autók, ráadásul,mivel csak az egyik oldalon van kerékpárút, ezért 2-szer át kell mennem a főúton.
...hát ez bizony súlyos probléma...főleg ez a kétszeri átkelés a főúton...
...ezen a hallatlan terelésen a közlekedési hatóság mérnökei hónapokig, -horribile dictu- évekig dolgoztak.
tehát a közlekedési hatóság honlapján a válasz...persze az is néhány kattintás(így kávézás közben)
Valószínűleg baleset megelőzés okán. Néhány esetben indokolatan, vagy annak tűnik (pl Békásmegyer, felüljáró).
Konkrét példát tudsz mondani, melyik szakaszokrs gondoltál?
Több oka is van. Az egyik az a múlt századi elavult berögződés, ami szerint a kerékpáros közlekedés nem a forgalom szerves része, hanem akadálozó tényező, amit mindenáron el kell tüntetni az utakról. Másik ok lehet a hamis biztonság. Eszerint a főutakon tekerni veszélyes -hosszában. Keresztben természetesen teljesen biztonságos, a kb. 60szoros baleseti kockázat nem számít...
Harmadszor pedig így lehet az uniós pénzeket "kreatívan" hasznosítani. Európában a kerékpáros közlekedés fejesztésének kiemelt sratégiai jelentősége van. Ilyen célra mindig van forrás. Minden közlekedési célú támogatás igénybevételekor kötelezően fejleszteni kell a kerékpáros közlekedést is. Tehát ha pl. egy településen a járdát szeretnék felújítani uniós pénzből, akkor nem járdára pályáznak (amire nem kapnának), hanem kerékpárút építésére. Ebből megcsinálják a járdát, majd kitáblázzák gypútként, az úttesten pedig megtiltják a kerékpározást. Kész, megvan a pénz, elkészült a járda, a statisztikában ott az X km új kerékpárút: mindenki jól járt. Kivéve természetesen a kerékpárral közlekedőket, akik az addig használt út helyett kerülgethetik a gyalogosokat (pofa be, ott a kerékpárútjuk, örüljenek neki) és természetesen a gyalogosokat, akiktől elvették a szép új járdát...
Tipikusan magyar mentalitás.
Ott van pl Pákozd Budai út (google mapon még nincs friss kép, de már mindenhol kint van a piros).
Fehérváron is vannak ilyen szakaszok: legidegesítőbb Praktiker előtti rész.
Érd-Diósd között is van. Illetve Érden van egy körforgalom, ahonnan nem tudsz semerre se továbbmenni kerékpárral!
Kikérem magamnak, hogy bóklászó drótszamaras vagyok: az út szélén megyek, egyenesen, tök simán elsuhannak mellettem az autók, biztonságos távolságban, soha senkit nem tartok fel (leszámítva amikor át kell tolnom a zebrán a drótszamarat). Amúgy sem olyan nagy a forgalom azokon a főutakon ahol megyek: körúton sokkal többen vannak, keskenyebbek a sávok, azt mégis kerékpároznak rajta!
Én elismerem, hogy kellenek olyan szakaszok, ahol az autósok tudnak haladni, és nem kell bringásokra meg egyéb zavaró tényezőkre számítani, de egyrészt ott van az autópálya: megígérem, hogy arra sohasem megyek fel, illetve vannak egyéb gyorsforgalmú utak. Én azt utálom, hogy ha elindulok egy normál főúton, akkor 10km-enként össze vissza terelgetnek és 10-20%-kal lelassítanak és nem értem, hogy mit vétettem, hogy ezt kapom. Azt sem értem, hogy ha építenek egy kerékpárutat, akkor miért kell úgy vezetni, hogy a főutat 50-szer átszeli, akkor legalább kiépítenének egy normális szakaszt, mint pl Jászfényszaru és Hatvan között, ami teljesen jó.
A vicc az, hogy kerékpárúton is láttam már tiltótáblát: aki ezt meg tudja magyarázni és milyen biztonsági kockázat rejlik ebben a szakaszban, az zseni!
Ebben itt nagyon egyszerű ez nem csak kerékpáros, hanem gyalogos felüljáró is, ahol ráadásul elég keskeny a hely.
A gyalogosok "védelme" érdekében van így. (Amúgy pont itt jött is nekem bringás. Nem nagyon, csak a kormánnyal elkaszálta a karom...)
Ezek a szakaszok, amiket te említesz, nagy forgalmú autós szakaszok, amik mellett végig van kerékpár út.
Te mennyivel szoktál tekerni?
"Fehérváron is vannak ilyen szakaszok: legidegesítőbb Praktiker előtti rész."
- Budai úti Praktikernél van kerékpár út. Nem a járdára van felterelve, külön kerékpárút van!
- Balatoni úti Praktikernél nagyon keskeny, nagy forgalmú. Nagyon fenntartaná a forgalmat. És szintén van kerékpár út. A Praktiker előtt nagyjából 3.7 méter széles.
Ahol van kerékpárút, amúgy sem szabad rámenni a vele párhuzamos útra kerékpárral, csak ha a kerékpárút közlekedésre nem alkalmas állapotban van. Ennek ellenére gyakran látok ott 60al tekerni bringásokat :) szépen be is állok mögéjük autóval. Ha 20-30as tempót menne, ledudálnám, hogy menjen szépen a bringaútra, ott is lehet poroszkálni, de az 60as tempóra életveszély lenne felmennie neki is a bringaútra, akkor inkább menjen az autók között úgy, ahogy mindig is szoktak már több éve.
Tegnap előtt 40el tekert egy 26os montis. Szépen végig mögötte jöttem a Budain. Brutálisan tolta. Senki nem panaszkodott, hogy lassan megy.
Pákozd: szintén van kerékpárút. Igaz, át kell menni 2x kevesebb, mint 1 km távon. De ez tényleg FWP. Ne is haragudj! Ennyit ki lehet bírni, ha 30al mész. Ennek ellenére itt is vannak országúti bringások, akik 40-60as tempót mennek. Ezek sosem zavartak autóval, aki ez alatt megy, annak ott a bringaút és a Bem utca és utána a Sport utcán le, Árpád utca, ami amúgy 40+os tempóra jobban járható, mint a rendes bringaút is alkalmas kerékpárral. Sokkal kényelmesebb, biztonságosabb, mint a Budai út. Ajánlom figyelmedbe! :) Én arra szoktam tekerni. Igaz, nekem csak 30-35ös az átlagom tókörön és terepbringával megyek. (42es első tárcsával nem is jön ki több a gépből)
Az ott élők toleránsak a versenybringásokkal. De képzel el, hogy mennek arra iskolások is egész nyáron, minden nap, inkább 15ös tempóval. Azok igazán csak fenntartanák a forgalmat és bővel belefér, hogy kétszer átkelnek a bringaúton. Nem csak te bringázol. Minden bringás bringázik ott.
Városban amúgy is csak 40-el szabad menni bringával és ráadásul a Balatoni út egy része 70es autóval SZFV-on. Szóval ha szabály szerint te 57%ával mész az úton megengedett maximális sebességnek, akkor erősen fenntartod a forgalmat és azért már büntetés jár. Bezony. Ha tudod tartani az 50-60at, ott sem fognak ledudálni. Az ottani kerékpárút minőségét nem tudom, milyen. Google maps szerint járható.
Komolyan érdekel már, hogy van-e KRESZ vizsgád. Csak azért, hogy tudjam, ezeket a kérdéseket azért teszed fel, mert nem tanultál róla, vagy nem elég az, amit adtak a bringásoknak és többet akarsz, esetleg más az indok? Én többet járok bringával Budai út és Velence között. Gyakorlatilag heti 1-2 alkalommal. Nekem máshol vannak kivetnivalóim a bringázhatósággal. Pont nem ezeken a szakaszokon.
> „A vicc az, hogy kerékpárúton is láttam már tiltótáblát: aki ezt meg tudja magyarázni és milyen biztonsági kockázat rejlik ebben a szakaszban, az zseni! [link] ”
Ezt véletlen tudom, ha megnézed kivételesen korrekt a jelölés, mert a kerékpárút vége tábla is ki van téve. Amúgy azzal van indokolva, hogy az a felüljáró kell a gyalogosoknak is, és szerencsésebbnek érezték, ha a kerékpárosok ott csak áttolják a bringát. A lefelé szakaszon talán valamennyire jogos is.
Amúgy tényleg vannak hülye helyek, én azt elismerem. Valahol Dél-Pesten egy 20 cm széles kitaposott gyalogösvényre tették ki a kerékpárúttáblát, hogy menjünk át a mezőn. Ennyi erővel autópályatáblát is rakhatnának valamelyik szántó melletti földútra.
Itt meg ki van téve a kerékpárút VÉGE tábla, kerékpárút kezdete sehol nincs, tehát ha szabályos akarok lenni, akkor kimegyek az úttestre, de ott meg folyton dudálnak rám az autósok.
Szerintem ott kezdődik a probléma, hogy akik a kerékpárutakat kijelölik és kitáblázzák, azoknak nincsen jogosítványuk. Én legalább egy KRESZ-vizsgát kötelezően előírnék nekik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!