Miért kényszerítik a bicikliseket az úttestre, ha levegőnek nézik őket? Hogyan lehetne összehangolni, megtanítani hogy mindenki figyeljen egymásra?
amíg a kerékpározás egyik nagy öröme, hogy nincs azonosító, nem kötelező józannak lenni, nem kell kreszvizsga, addig a kerékpárosnak áll a világ.
amíg a kerékpárosnak azért nem int a rendőr, mert a bringás amúgy is bohócot csinálna belőle..itt a városban látni, hogy sportot csinálnak a zsaru szivatásából..akkor egy jámbor sima autóssal bármit lehet..
én csak azért mosolygok amikor el, vagy átengedek egy biciklist, mert öröm tölt el, hogy nem gázoltam el...ugyanis lassítás nélkül átmegy a zebrán..talán más majd nem figyel.
emígy semmi bajom a bringázással...amúgy igen..
Én megértelek. Én sem tudom. Ha lenne bringás rendőr, át is leszorítanák.
Körforgalomban életveszélyes bringázni. Ott van gyalogátkelő hely. Én át szoktam tolni. NAGYON LASSAN. Mert halál félelmem van. A KRESZ nem véd meg.
Aki meg nem ad elsőbbséget gyalogátkelőn, arról ott a videóm, megy a feljelentés. Már legalább egy milla bírság kiosztásra kerül ilyenek.miatt.
De nem vagyok hajlandó veszélyeztetni az életem. Az a 30-40 másodperc nekem belefér, amíg ezt áttolom a kerékpárt. Más meg hadd várjon. Ha csak így hajlandó betartani a szabályt, vagy még így sem, részemről szívesen tartom fel a forgalmat. Az életem nekem többet ér.
A körforgalom szabály el van bva. Egy nyomtatávút meg lehet előzni, de nem szabad úgy megelőzni, hogy az elé vágás zavarja a haladásban. A körforgalomban elég nehéz úgy előzni, hogy a másikat ne zavarják.
Volt már cserbenhagyás körforgalomban. Az nem csak egy csekk. Az már letöltendő.
De a közöny és az agresszió fontosabb, mint az élet tisztelete és a szabály betartás. Ez a közlekedés. Isten hozott.
#2 nem sebesség függő, hogy a másik mit csinál veled.
#10 engem toltak már így is le. Veszprémben probálkozhatsz ezzel. Főleg nyáron, amikor a sok taj paraszt nyaralni van a városban.
Lehet bevállhat, de egyszer fognak eltolni, megkéredezem majd akkor.mit mondasz.
#12 én bringáskén is hiányolom más.bringás azonosíthatóságát! Velencei tónál gyakori a bunkó bringás, aki másikat.félre löki, a gyerekekre ordibál, a strandolókat centizgeti. Budapesten és Székesfehérváron is láttam olyat, aki buszmegállóban fellökött valakit és tovább ment. Pedig neki legalább 1 év letöltendő járna törvény szerint cserbenhagyás miatt.
Mondok.jobbat! Sétáló utca. Bringást leszállította a rendőrség. A Magyar Kerékpáros Klubn oszlopos tagjának állt feljebb, hogy TERRORIZÁLJA a rendőrség a bringást. Sajnos sok bringás otromba módon kéri a pofont!
Mindenkinek nyugodt és balesetmentes közlekedést kívánok!
Ha figyelünk egymásra, nem.lesz baleset. Sajnos vannak közlekedésbe nem valók. Ellenük csak a kamera kép és a feljelentés véd meg.
Rosszul tetted fel a kérdést.
A kerékpárost pontosan azért "kényszerítik" az úttestre, amiért az autókat,buszokat, motorkerékpárokat, stb. is. Azaz szó sincs kényszerítésről: minden normális ember tudja, hogy az utak azért vannak, hogy ott közlekedjenek a járművek.
Ha rákényszerültél az autóútra, akkor ott nagy gondok vannak. A KRESZ ugyais határozottan tiltja az autóutakon a kerékpározást. Tehát nem kell csodálkozni, ha az autóvezető nem igazáűn tudja lereagálni azt, ha felbukkan előtte egy kerékpáros olyan helyen, ahol alapesetben elő sem fordulhatna. De az általam ismert körforgalmakban nincs ilyen probléma: lényegében a lehető legegyszerűbb és legbiztonságosabb útkeresztezési megoldás -aki benn van, annak elsőbbsége van, nincs keresztirányú forgalom, men kell többszintű elsőbbségi szabályokkal foglalkozni (habár a közlekedésszervezők hatékonyan meg tudják bonyolítani még ezt is, pl. mindenféle idióta bringainfrákkal növelve a baleseti kockázatot).
Az meg nem a szabályok vagy a kerékpárosok hibája, hogy sok autós azt képzeli, hogy az utakat csak ő használhatja, a kerékpárosok pedig menjenek tökön-babon vagy ahol akarnak, csak azon az úttesten ne, ahol ő is halad és ami az ő közlekedésére is szolgál. A gond éppen ezzel van: sokan azt képzelik, hogy a közutakon több joga van annak, aki az adott útra éppen autót használ azzal szemben, aki pl. kerékpárral teszi meg azt. És tapasztalatom szerint nem csak egyes autósok élnek ebben a tévhitben, de sok kerékpáros is azt hiszi, hogy alacsonyabbrendű a másik közlekedővel szemben. Az ilyenek azok, akik aztán szabálytalanul a járdán közlekednek, veszélyeztetve a gyalogosokat és erősíteni a kerékpárosokról egyesekben kialakult negatív képet.
Röviden tehát: először is ne kerékpározz autóúton. Nemcsak azért, mert tilos, hanem mert a megengedett 110 km/h-hoz képest a sebességkülönbség életveszélyes lehet már a legkisebb érintkezés esetén is. Másodszor körforgalomban mindig a sáv közepén haladj, ahol a másik közlekedőnek esélye sincs szabálytalanul, megfelelő oldaltáv nélkül előzni, jól látható vagy és nem kerülhetsz holttérbe. Persze közvetlenül a kihajtás előtt kihúzódhatsz a sávszélre, ezzel is tudatva a többi közlekedővel, hogy elhagyod a körforgalmat.
Persze meg lehet azt is tenni, hogy -egyes kommentelőkhöz hasonlóan- nem veszed igénybe a körforgalmat, hanem inkább a járdán kikerülöd azt. Természetesen ilyenkor a kerékpárról leszállva, azt tolva... Nem a zebrán, ahol semmi nem tiltja az áttekerést (a "Hajtva tilos..." feliratú reklámtáblák éppen annyira nem köteleznek semmire, mint bármelyik más fizetett hirdetés plakátja), hanem a járdán, ahol a KRESZ egyértelműen tiltja a járművek közlekedését.
Mondjuk ebben az esetben felmerül bennem a kérdés, hogy ha a kerékpárt tolva, gyalogosként szeretnék eljutni valahova, akkor mi a fenének cipelném magammal a kerékpárt?
17# Tudom, hogy nem a legjobban tettem fel a kérdést, mert gondolkodtam azon is, hogy úgy írom: Mit lehetne ez ellen tenni, hogyan lehetne egyszer s mindenkorra összehangolni. A probléma az, hogy a kerékpárosok össze-vissza közlekednek, sokszor a saját hibájukból, sokszor meg azért mert mész a biciklivel és egyszer csak elfogy alattad az út és egyszer ide kényszerülsz, egyszer oda, meg átbucskázol útpadkákon. Azt én is tapasztaltam, mikor bementem városba biciklivel, hogy többet toltam, mint amennyit hajtottam, háromszor előztem meg ugyanazt a gyalogost, mire észre vettem, hogy nem vagyok előrébb mint ő. Egyet értek a sebességkülönbségek miatti veszélyekkel is. Én mindig a gyalogutat választom ha lehet és a zebrát, de vannak szakaszok ahol nincs erre lehetőség és rá kell térni az autó útra. Én meg úgy tudom járdán sem közlekedhetsz biciklivel, akkor hol közlekedj?
Szerintem nincs erre pontos szabály, mivel a kerékpárutak sincsenek rendesen kialakítva, így addig nem is lehet szabályozni. Van nálunk is a városban itt ott kerékpárút, de csak szívás, mert egyszer csak elfogy, aztán 20 cm magas padkák miatt kell megállni és ráemelni a járművet. Mert hát ugye ez jármű. A "Hajtva tilos" tábla pedig nem reklámtábla, hanem utasítás, de ha így fogjuk fel, hogy csak ajánlás, akkor nyilván nem fog sokat javulni a helyet.
A gyalogúton ugyanúgy tilos járművel közlekedni, mint a járdán. Szóval ne igazán használd azt. Az autóút szintén nem opció, azon tilos kerékpározni (mondjuk autóutak mellett járda sincs, azokat ui. általában lakott területeken építik, ahol viszont nincsenek autóutak).
Hogy hol kerékpározz? A KRESZ erre is választ ad: kerékpárúton, -sávon, esetleg gykpúton, ahol semmi ilyen nincs, ott értelemszerűen a közúton, ami pontosan erre szolgál.
Az említett tábla pedig pontosan annyira utasít, mint a választások előtt kihelyezett kampányplakátok. Mivel a közlekedést a köznyelvben KRESZ néven ismeretes rendelet szabályozza és nem mindenféle reklámok, így az abban nem szereplő, megtévesztő "utasítások" a közlekedés résztvevőire nem vonatkoznak. A kihelyezőiket kellene feljelenteni a BTk 232. §-ának (A közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény) megsértéséért...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!