Miért nem büntetik a szabálytalankodó gyalogosokat, bicikliseket, autósokat? Életveszélyesen közlekednek!
Magam is járok biciklivel, de amit művelnek, az szörnyű!
A gyalogosok körbe sem néznek, mennek keresztül az autó és bicikliúton, kilépnek az autóútra, vagy épp az út közepén sétálnak! Láttam egy nagymamát, aki az unokáját kézen fogva húzta az autóútra, de nem volt sehol zebra, körbe se nézett!
A biciklisek meg rendszerint azt hiszik hogy a piros lámpa rájuk nem vonatkozik. És még csak nem is biciklis futárok, akiknek sietni kell. Sötétben kivilágítatlanul száguldoznak, nem csak bicikliúton, hanem járdán meg autók közt is! Aztán majd csodálkoznak ha elütik őket.
Nem beszélve az autósokról, akik rányitják az ajtót a biciklisekre, meg szintén körbenézés nélkül kisétálnak az útra, hogy beszálljanak. A biciklis mivel nem nagy jármű, olyan nekik, mintha nem is létezne, gond nélkül rád kanyarodnak, akár záróvonalon keresztül is, másik hobbijuk, hogy a záróvonalas biciklisávon állnak le vásárolni, kiteszik az elakadásjelzőt, és akkor már "nem szabálytalankodnak".
Rengeteg olyan eset van, amikor kénytelen vagyok kikerülni ezeket a szabálytalankodókat, de van hogy nincs is hely a kikerülésre, megállni képtelen vagyok, puszta szerencsén múlt, hogy nem volt balesetem.
Én mindig viszek sisakot meg fényvisszaverőt, világítást, de így sem érzem magam biztonságban!
Nálunk még nincs "kultúrája" a kerékpáros közlekedésnek. Sokszor tapasztalom, hogy a kerékpáros nem áll meg a zebránál piros jelzésnél. A járdán sem érzem magam biztonságban, ha netán gyalogosan irányt akarok változtatni, először hátra kell néznem.
Mostanában a biciklisek mintha "szent tehenek" lennének.
És meddig kel várni, hogy legyen elég rendőr, meg elég kultúra? Az autót meg a biciklit is rég feltalálták, miért kell ennyit várni rá, hogy kultúrája legyen?
Gyakorlatilag senki nem törődik semmivel, csak megy az orra után.
Nekem azzal nincs bajom, ha valaki nem a zebrán megy át, mert mondjuk nem jön semmi autó meg bicikli, de ehhez körbe kell nézni. És az gyakorlatilag semmit se jelent, ha gyalogosként nekem zöld a lámpa, mert bármikor elüthetnek. Szerintem természetes ösztönnek kellene lenni, hogy mielőtt átmegyek a lámpán, vagy a zebrán, meggyőződök arról, hogy vége a forgalomnak, és meg fognak állni nekem. Ehhez nem kultúra kell, csak egy minimális figyelmesség.
De van egy olyan érzésem, hogy az új orbánkormány alatt az a sok rendőr csak tesséklássék volt, most meg sehol senki. Ilyenekből kéne a pénzt beszedni, meg a szemetelésből, nem a tisztességes embereket kell mégtöbb adóval sújtani.
Az legalább a javukra szól, hogy csináltak pár új bicikliutat, de az idióta gyalogos akkor is azon sétál, ha rajta van a bicikli jel, sárga csíkok piros alapon, közben 0-2 méterre van a gyalogos sáv.
Már hogyne büntetnének? Szaladj csak át az úton piroson a Keletinél, biciklizz mellény nélkül éjszaka lakott területen kívül - egyáltalán nem kizárt, hogy kapsz egy csinosabb büntetést. Csakhogy ahogyan azt mondani szokás: nem lehet minden pofon mellé rendőrt állítani.
Ami a kerékpárosokat illeti: nagyon gyorsan terjedő közlekedési forma ez és ennek az az átka, hogy az egyébként eléggé tiszta és érthető szabályrendszert sokan csak nagy vonalakban tanulják meg és rugalmasan is kezelik. Bár én abszolút támogatom a kerékpározást, mint közlekedési formát, azt én is elismerem, hogy az autókhoz képest aránytalanul sok a piros jelzésen áthajtó kerékpáros - de sokkal kevesebb, mint a piroson átsétáló gyalogos. A másik dolog a járdázás: emögött viszont inkább azt látom, hogy amíg nem válik természetessé mind az autósok, mind a bringások részéről az, hogy az út közös és oda kell figyelni egymásra, addig sokan egyszerűen félnek egy-egy forgalmasabb úton tekerni. Inkább veszélyeztetik a boltból kilépő vásárlót vagy a járdán rohangáló gyereket... akkor már inkább menjen kerülővel egy mellékutcán!
Az autósok viszonyulása a kerékpárosokhoz sem egyszerű. Van, aki megérti, hogy a bringást nem védi a kasztni, de eléggé gyors és mozgékony, így külön figyelmet kell, hogy kapjon. És van a másik véglet, aki minden érvtől függetlenül zsigeri gyűlölettel viseltet minden kétkerekű lény, de különösen a kerékpárosok ellen. És a két véglet között megannyi vélemény, hozzáállás. Nos, a hatóságok és a kerékpárosok figyelmefelhívó rendezvényei, kampányai épp azt a réteget kívánják bővíteni, akik odafigyelnek. Az utálkozó csoportot persze nem fogják meggyőzni egyhamar, ellenük viszont jó eszköz a sisakkamera. Ha egy-egy szándékos vagy gondatlan közúti veszélyeztetést nem lehet azzal megúszni, hogy az ember elhajt a helyszínről, akkor érdemes lesz nekik is jobban odafigyelni. Márpedig ez ügyben pont a héten született egy precedensértékű ítélet.
Ha esetleg olyan szabálytalankodóval találkozol (gyalogossal, autóssal), akivel tudsz kulturáltan beszélgetni (félre tudsz állni, nem vagy vele indulatos stb.), az is segíthet, bár szélmalomharc jellegűnek tűnhet - különösen, ha az udvarias indításod után az illető visszakézből elküld anyádba. Ilyen is van, de az esetek többségében inkább elnézést kérnek (bár pl. odébb már nem állnak - de ha csak néhány szabálytalankodó is elgondolkodik legközelebb azon, hogy nem helyes, amit tesz, már lehet, hogy beljebb vagyunk).
De nem csak a keletinél meg városon kívül kellene büntetni. Ha nem lehet minden pofon mellé rendőrt állítani, menjek oda és én vágjam pofon azt, aki sétálgat az úton?
Az a baj, hogy a kerékpárosok nagy része nem is ismeri a kreszt, mert nem kötelezik rá őket. Se a gyalogosokat. Gondolom ezért hiszik azt hogy nekik mindent szabd.
Abban szerintem igazad van, hogy félnek az úton közlekedni, ezért mennek a járdán. De ez nem jelenti azt, hogy nem lehet lassan, óvatosan menni, mert a kresz szerint a gyalogosok zavarása nélkül (kb 10km/h sebességgel) lehet a járdán haladni. Az meg más kérdés, hogy ha a biciklis elé odaszalad, az útra is kiszaladhat a gyerek. Ez a szülő felelőssége.
A sisakkamera jó ötlet, csak hát kinek van pénze ilyesmire? Majd ha egyszer lesz, akkor összevágok egy videót arról, hogyan szabálytalankodnak az emberek, és hogyan kell helyesen közlekedni.
Arra meg nincs időm, hogy midnen 5-10 percben megálljak, mert akkor egy órás út helyett 2-3 óra alatt érek a célomhoz.
Kellene valami kifejezetten biciklis rendőr csoport, ami a biciklis közlekedést rendezné, és egyben példát is mutatna. Más országokban működik ilyen. Persze ehhez normális, járható autó és bicikliutak kellenének, meg fizethető rendőrök, de tudom, egyelőre az is jó, ha nem halnak éhen az emberek és nem lesznek öngyilkosok a kilátástalan gazdasági helyzetben.
"Abban szerintem igazad van, hogy félnek az úton közlekedni, ezért mennek a járdán"
Tévedsz! Én az útunkon egyenesen tudok 3km-t is menni de a legközelebbi keresztező útra nem mehetek fel és csak a járdán mehetek.Pedig egyenrangú a mi útunkkal és széles is lenne bőven hely.
32 és budapesti, itt szörnyű a közlekedés, nem vezetek már kb 2 éve, helyette bicikli vagy tömegközlekedés, de ha nem megyek nagyon messzire, akkor tekerek, mert gyorsabban odaérek, mint tömegközlekedéssel. Nem is beszélve az üzemanyagárakról, habár ilyen drága bérlet mellett örülnék, ha rendesen közlekedne a BKV és nem drogosokkal, csövesekkel meg cigányokkal lenne tele a busz. Ebben az országban egyszerűen nem lehet közlekedni!
Köszönet Orbánéknak, hogy a magas tömegközlekedési árak mellett külön adót vetnek ki az internetre meg a telefonálásra, így már nem hogy közlekedni, de beszélgetni se tudok majd a távoli rokonaimmal.
Büntetik a szabálytalankodó gyalogosokat,bicikliseket is!
Egy ismerősöm a piroson ment át gyalog:3000 ft-ba került e kis hadművelet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!