Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Mi oka volt, hogy megváltoztat...

Mi oka volt, hogy megváltoztatták a gyalogátkelőhelyen az elsőbbség szabályozását?

Figyelt kérdés

Szerintem ezt teljes mértékben a törvényhozók hozzá nem értése magyarázza.

Egy gyalogos sokkal-sokkal könnyebben megáll, mint egy több tonnás jármű, aki ezzel vitatkozik, azt le kell váltani a döntéshozó posztról.

A gyalogosnak csak arra kell figyelni, hogy két oldalról jön-e valami jármű, a sofőrnek figyelni kell a forgalom összes többi résztvevőjére is, és a sebesség miatt nincs is mindig mindenre ideje, reflexe.


Eddig ahhoz voltak szokva a gyalogosok, hogy szétnéznek a járdáról való lelépés előtt, már az óvodában megtanították rá a gyerekeket. És ez jól is működött így, néhány értelmi fogyatékos kivételével, de hát a természetes szelekciónak is meg kell adni a magáét.

Most viszont az van, hogy a gyalogos az elsőbbsége tudatában lelép, és a figyelmetlen vagy éppen gyenge értelmi képességű sofőr elüti. Tehát rászoktatjuk a gyalogosokat, hogy üttessék el magukat.

Mert hogy így sokkal több a gázolás, az teljesen nyilvánvaló, és 10 év múlva is több lesz, mint a korábbi szabályozásnál.


Tudom, vannak olyan gyalogátkelők, ahol félóra várakozás után lehetett csak átmenni a nagy forgalom miatt, de ilyen helyekre be lehetett volna vezetni valami speciális, erősen figyelemfelhívó módozatot, mondjuk sárgával csíkozott, pirossal körbefestett zebrát, ami esetleg még ki is van emelve a szintből, és ilyen helyeken a gyalogosnak lett volna elsőbbsége. De a lámpa nélküli gyalogátkelők 90-95 %-ánál nincs akkora forgalom, hogy a gyalogosok ne tudnák kivárni a sorukat, és biztonságosan átkelni.


2016. jún. 5. 16:11
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:
63%

Mint írtam, az utolsó KRESZ-módosításkor történt változás.

Célja az volt, hogy mindenki számára egyértelmű legyen a rendeletalkotó szándéka.

Megerősítette a gyalogos elsőbbségét, hogy ne gondolhassák azt az autósok, hogy csak akkor kell megadni,

ha már lelépett.

2016. jún. 6. 17:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 anonim ***** válasza:
72%

Lepontozgatások helyett egy kis olvasnivaló.

Kérdezőnek is nagyon hasznos írás!


[link]

2016. jún. 6. 23:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 anonim ***** válasza:
100%

Ez sem érdektelen!

[link]

2016. jún. 6. 23:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:
Pont tegnap mondta az oktatóm, hogy sok volt a baleset.
2016. jún. 9. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 Alex Fly ***** válasza:
@11: mint írtam, nem változott a szabály. Sem 2014-ben, sem azóta. Csak annyi, hogy most már valamennyire komolyabban veszik az eddig is létező szabály betartatását.
2016. jún. 9. 19:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 anonim ***** válasza:

Itt más van írva:

[link]

2016. jún. 9. 21:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 Alex Fly ***** válasza:
Valóban változott 3 szó, ami a lényeget -az elsőbbségadási kötelezettséget- semmiben nem befolyásolja. Semmi újdonság: a "meg tudjon állni" természetesen következik az elsőbbségadás szabályaiból, a "ne tévessze meg" pedig a zavarás tilalmának is része. Vagyis semmi nem változott...
2016. jún. 9. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:

......."néhány értelmi fogyatékos kivételével, de hát a természetes szelekciónak is meg kell adni a magáét.

Most viszont az van, hogy a gyalogos az elsőbbsége tudatában lelép, és a figyelmetlen vagy éppen gyenge értelmi képességű sofőr elüti.".....


látom a családodról írsz...

2016. júl. 9. 13:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!