Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért nincs minden utasszállít...

Miért nincs minden utasszállító repülőgépen ejtőernyő?

Figyelt kérdés
Annyi, ahányan utaznak... Ezen elmélkedem évek óta. Van erre valami hivatalos/logikus magyarázat?
2010. ápr. 11. 18:43
1 2
 11/20 anonim válasza:
Mert nem zuhanni, hanem repülni készül..a fapados járatokon meg lassan már bevezetik az állóhelyeket is, tudod itt is a pénz. A légi katasztrófák egyébként nagy részt fel, és leszállás közben történnek, ekkor nem túl hasznos az ernyő.
2010. júl. 22. 07:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 anonim ***** válasza:

OFF


Van egy japán sztori, ahol a pilóta bemondta hogy a gép le fog zuhanni, és a jelentések szerint senki nem pánikolt, szépen elővettek pár lapot és búcsúleveleket írtak.

A gép egy hegység felett veszett oda, szóval senki sem élte túl, de a pilóta megpróbálta letenni a hegy oldalára a gépet.


Volt egy műsor ahol ezt vitatták hogy sikerülhet e, és hát eléggé megoszlottak a vélemények, de volt oyan pilóta, aki szerint, ha a gépet leviszi a hegyek közé, és mecéloc egy egész tiszta, sík oldalú hegyet, aminek nem nagy a dőlésszöge, és eltud addig sárkányrepülni, ott kioldja az üzemanyagot, felhúza az orrát, és ha mázlia van, nem lessz belőle "STALL" és lelassul, elkezd emelkedni(kb a hegyoldallal egy szögbe áll a gép), és ha durván is, de leteszi a sík felületre.(jó az ha 7-8m hó is van, mert az még fékezi is)


Aztán folytatta, hogy ehhez jó látási viszonyok, és szél is kell, hogy a gépet segítse a sárkányrepülésben, jó lendület, és a legnehezebb, egy alkalmas hegy.


Na ezt nekem nem sikerült szimulátorba megcsinálni:) vészleszállás lehetséges volt benne, szla ha földet ér a gép nem felrobban csak széttörik, meg stb-stb,

de 30 próbábol 2x ha "egybe" maradt,

iszonyat nehéz volt, eltalálni azt a szöget, azt a sebességet, aztán arra "kényszeríteni" a gépet, hogy ne csak felfele menjen, hanem sodródjon előre fele is, mivel oda akarok leszállni.

És az életbe ez még többszö nehezebb is ráadásul:S szal egy hegyen leszállás, sztem 0,0000001% os esélyel indul.

De azért ha én volnék a pilóta, megpróbálnám ha más már nincs.

2010. júl. 22. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 anonim ***** válasza:
én kiakadtam mikor meghallottam hogy a rádióban mondták, hogy be akarják vezetni hogy a repülőgépeken lehessen majd állni is...
2010. júl. 24. 01:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 anonim ***** válasza:
100%
jobb megoldás lenne a gép aljára egy macskát, a tetejére egy vajaskenyeret kötni, akkor sosem zuhanna le, mert paradoxon jönne létre :)
2010. szept. 26. 23:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 anonim ***** válasza:
a macska mindig a talpára esik, úgy tartja a mondás; itt eshet a talpára kicsit nehéz lesz a súly a hátán :D
2010. szept. 27. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 anonim ***** válasza:
de ha a macska hanyatt van, a vajaskenyér vajjal felül?
2010. szept. 27. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 anonim ***** válasza:

"de ha a macska hanyatt van, a vajaskenyér vajjal felül?"

háhá :D megoldjuk mi itt a problémát

2010. szept. 28. 15:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 A kérdező kommentje:
legalább jól szórakoztok :D
2010. szept. 28. 21:25
 19/20 anonim ***** válasza:
ha az alján macska van hanyatt, a tetején vajas kenyér attól még oldalra zuhanhat, már értem miért fogok a jövőben olyan repülőgépeket látni aminek vajaskenyér van a tetején, oldalán, alján :D
2010. szept. 30. 15:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 anonim válasza:

Egyetlen utasszállító gépen sincs ejtőernyő vagy katapultülés, mégpedig azért, mert nagyon kicsi az olyan meghibásodás vagy katasztrófa esélye, ahol ezekkel biztonságosan el lehetne hagyni a gépet, továbbá pedig ezek jelentős plusz költséget jelentenének, illetve plusz súlyt, amely a fizető utasok illetve poggyászaik számát csökkentik. A cél tehát nem az, hogy minden létező helyzetre legyen menekülési, mentési lehetőség, hanem az, hogy a kockázat mértékét minimális szintre csökkentsék.


:)

2013. jún. 27. 00:32
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!