Miért nincs minden utasszállító repülőgépen ejtőernyő?
OFF
Van egy japán sztori, ahol a pilóta bemondta hogy a gép le fog zuhanni, és a jelentések szerint senki nem pánikolt, szépen elővettek pár lapot és búcsúleveleket írtak.
A gép egy hegység felett veszett oda, szóval senki sem élte túl, de a pilóta megpróbálta letenni a hegy oldalára a gépet.
Volt egy műsor ahol ezt vitatták hogy sikerülhet e, és hát eléggé megoszlottak a vélemények, de volt oyan pilóta, aki szerint, ha a gépet leviszi a hegyek közé, és mecéloc egy egész tiszta, sík oldalú hegyet, aminek nem nagy a dőlésszöge, és eltud addig sárkányrepülni, ott kioldja az üzemanyagot, felhúza az orrát, és ha mázlia van, nem lessz belőle "STALL" és lelassul, elkezd emelkedni(kb a hegyoldallal egy szögbe áll a gép), és ha durván is, de leteszi a sík felületre.(jó az ha 7-8m hó is van, mert az még fékezi is)
Aztán folytatta, hogy ehhez jó látási viszonyok, és szél is kell, hogy a gépet segítse a sárkányrepülésben, jó lendület, és a legnehezebb, egy alkalmas hegy.
Na ezt nekem nem sikerült szimulátorba megcsinálni:) vészleszállás lehetséges volt benne, szla ha földet ér a gép nem felrobban csak széttörik, meg stb-stb,
de 30 próbábol 2x ha "egybe" maradt,
iszonyat nehéz volt, eltalálni azt a szöget, azt a sebességet, aztán arra "kényszeríteni" a gépet, hogy ne csak felfele menjen, hanem sodródjon előre fele is, mivel oda akarok leszállni.
És az életbe ez még többszö nehezebb is ráadásul:S szal egy hegyen leszállás, sztem 0,0000001% os esélyel indul.
De azért ha én volnék a pilóta, megpróbálnám ha más már nincs.
"de ha a macska hanyatt van, a vajaskenyér vajjal felül?"
háhá :D megoldjuk mi itt a problémát
Egyetlen utasszállító gépen sincs ejtőernyő vagy katapultülés, mégpedig azért, mert nagyon kicsi az olyan meghibásodás vagy katasztrófa esélye, ahol ezekkel biztonságosan el lehetne hagyni a gépet, továbbá pedig ezek jelentős plusz költséget jelentenének, illetve plusz súlyt, amely a fizető utasok illetve poggyászaik számát csökkentik. A cél tehát nem az, hogy minden létező helyzetre legyen menekülési, mentési lehetőség, hanem az, hogy a kockázat mértékét minimális szintre csökkentsék.
:)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!