Miért nincs minden utasszállító repülőgépen ejtőernyő?
azért csak több esélye lenne az embernek életben maradni ilyen feltételekkel, mint mondjuk egy lángoló gépen ülni és várni a becsapódást és közben mondogatni: miért is ne élhetném túl? :D
köszi a válaszokat :)
HÁt figyi, ha az ernyő rosszul van felrakva, és nem szoros, akkor eltöri a gerinced, vagy kis is eshetsz belőle, magad köré csavarhatod,(mert nem tudsz "úszni" a levegőbe rendesen), ha túl magasan nyitod ki simán úgymegfázol, hogy abba halsz bele, 500 utas közül legalább 400 egymásnak megy majd, a maradék meg egy fán töri ki a nyakát.
Ha a gép sikeresen leszáll, egy mezőre, vagy fák közé, és kicsit szétesik, meg páran oda vesznek, de egy sikeres vészleszállás esetén 70-50% túlélheti, főleg ha a végébe vagy.
persze ha orral neki megy egy sziklának, akkor cseszheted a biztonságos felépítést...
1: túl sokba kerül
2: logisztikailag macerás lenne (repülés előtt egy napos ejtőernyős oktatás LOL
3: a repülőgép tetejét az ejtőernyős ugráshoz valahogy ki kéne robbantani... vagy mindenki az ajtón ugrana de akkor kb 1,5 óráig tartana :)
4: mindenhol fennakadnának az utasok ugráskor
5: sokan nem tudnának úgyse kiugrani
6: alapvetően kb 100000000000-ből 1 esetben segítene tehát nincs értelme
:) Ezen mi is elmélkedtünk egy ismerőssel. Mi egy olyan megoldást fejtegettünk, hogy ugye a pilóta ilyenkor igyekszik minimalizálni a kárt, vagyis a halálos áldozatok számát, ennek érdekében különféle döntéseket hoz a kényszerleszállás helyét illetően, mikor és hol ereszti ki az üzemanyagot stb.
Namost, arra gondoltunk, hogy egy plusz eszközt adni a pilóta kezébe, amivel - ha úgy ítéli meg, hogy a leszállást igen kis eséllyel élhetik túl - az utasokat székekkel együtt "kieresztené" a gép hátulján. Az már technikailag kivitelezhető, hogy a szék függőlegesen ereszkedjen az utassal együtt, illetve a magasság függvényében automatikusan lépjenek működésbe különféle mechanizmusok. Tudtommal katapultáló pilóták esetében is automatizált a rendszer. Nyilván, hogy így is sérülnének földetéréskor, de vélhetőleg nagyobb volna a túlélési esély, mint egy vízre leszálló, és darabokra szakadó utasszállító esetén (tisztelet azon ritka kivételnek, ahol sikerült ezt kevés áldozattal kivitelezni, illetve a New York-i Hudson folyóra sikeres kényszerleszállást végrehajtott pilótáknak), esetleg egy olyan helyzetben, ahol (pl. sziklás hegyek között) teljesen nyilvánvaló, hogy elkerülhetetlenné válik a becsapódás.
Persze, az nyilvánvaló, hogy nagyon drága volna, de a jövőbeni tervezésű gépeknél akár kivitelezhető is lenne.
úgyemlékszem az Állítólag c. sorozatban is elmélkedtek ezen és milliónyi kis oka van
kezdjük ott hogy ha az ember kiugrik több 10 000 méter magasról ahol nincs elég levegő, nem megfelelő a nyomás, hideg van és még pánikban is van és mellette vannak vagy még 500an; körülbelül ennyi ok jutott hirtelen eszembe
Nagyobb az esély szerintem a túlélésre ha a repülőben maradnak
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!