Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért nincs minden utasszállít...

Miért nincs minden utasszállító repülőgépen ejtőernyő?

Figyelt kérdés
Annyi, ahányan utaznak... Ezen elmélkedem évek óta. Van erre valami hivatalos/logikus magyarázat?
2010. ápr. 11. 18:43
1 2
 1/20 anonim válasza:
nemtudom, jókérdés :) én is várom a választ rá !
2010. ápr. 11. 18:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/20 anonim ***** válasza:
93%
Azért, mert az ejtőernyő nem univerzális, bárki által használható életmentő eszköz. Az ejtőernyősök szigorú egészségügyi feltételeknek kell, hogy megfeleljenek. Ezen kívül sokáig tartó képzések vesznek részt, hogy képesek legyenek biztonsággal használni az eszközt. Ráadásul az ejtőernyő nem használható bármilyen körülmények között: bizonyos magasság alatt nem segít és nem lehet akármilyen körülmények között használni - a nagy sebességgel repülő gépek esetén például kiugrásnál veszélyt jelentenek a szárnyak és a vezérsíkok, fel lehet rájuk akadni. Ráadásul a gépen tárolni kellene a nehéz ernyőket úgy, hogy könnyen elérhetőek legyenek, meg kellene oldani az időszakos felülvizsgálatukat (öregszik az anyaguk), egyesével be kellene állítani az utasokra a hevedereket, amik rögzítik... Nem használható megoldás.
2010. ápr. 11. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/20 anonim ***** válasza:
90%
szerintem a fő oka az lenne, hogyha egyszerre kiugrik 500 pánikba esett ember egy 900km/hval repülő gépből 10 000méteres magasságban, ott több mint valószínű, hogy még kevesebb lenne a túlélési esély, mint a gépen maradva. szerintem innen szinte senki nem tudna használni egy ejtőernyőt úgy, hogy pánikba van esve, így semmi értelme nem lenne...
2010. ápr. 11. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/20 A kérdező kommentje:

azért csak több esélye lenne az embernek életben maradni ilyen feltételekkel, mint mondjuk egy lángoló gépen ülni és várni a becsapódást és közben mondogatni: miért is ne élhetném túl? :D


köszi a válaszokat :)

2010. ápr. 11. 21:23
 5/20 anonim ***** válasza:
100%

HÁt figyi, ha az ernyő rosszul van felrakva, és nem szoros, akkor eltöri a gerinced, vagy kis is eshetsz belőle, magad köré csavarhatod,(mert nem tudsz "úszni" a levegőbe rendesen), ha túl magasan nyitod ki simán úgymegfázol, hogy abba halsz bele, 500 utas közül legalább 400 egymásnak megy majd, a maradék meg egy fán töri ki a nyakát.

Ha a gép sikeresen leszáll, egy mezőre, vagy fák közé, és kicsit szétesik, meg páran oda vesznek, de egy sikeres vészleszállás esetén 70-50% túlélheti, főleg ha a végébe vagy.

persze ha orral neki megy egy sziklának, akkor cseszheted a biztonságos felépítést...

2010. ápr. 12. 07:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/20 anonim ***** válasza:

1: túl sokba kerül

2: logisztikailag macerás lenne (repülés előtt egy napos ejtőernyős oktatás LOL

3: a repülőgép tetejét az ejtőernyős ugráshoz valahogy ki kéne robbantani... vagy mindenki az ajtón ugrana de akkor kb 1,5 óráig tartana :)

4: mindenhol fennakadnának az utasok ugráskor

5: sokan nem tudnának úgyse kiugrani

6: alapvetően kb 100000000000-ből 1 esetben segítene tehát nincs értelme

2010. ápr. 15. 00:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/20 anonim ***** válasza:

:) Ezen mi is elmélkedtünk egy ismerőssel. Mi egy olyan megoldást fejtegettünk, hogy ugye a pilóta ilyenkor igyekszik minimalizálni a kárt, vagyis a halálos áldozatok számát, ennek érdekében különféle döntéseket hoz a kényszerleszállás helyét illetően, mikor és hol ereszti ki az üzemanyagot stb.


Namost, arra gondoltunk, hogy egy plusz eszközt adni a pilóta kezébe, amivel - ha úgy ítéli meg, hogy a leszállást igen kis eséllyel élhetik túl - az utasokat székekkel együtt "kieresztené" a gép hátulján. Az már technikailag kivitelezhető, hogy a szék függőlegesen ereszkedjen az utassal együtt, illetve a magasság függvényében automatikusan lépjenek működésbe különféle mechanizmusok. Tudtommal katapultáló pilóták esetében is automatizált a rendszer. Nyilván, hogy így is sérülnének földetéréskor, de vélhetőleg nagyobb volna a túlélési esély, mint egy vízre leszálló, és darabokra szakadó utasszállító esetén (tisztelet azon ritka kivételnek, ahol sikerült ezt kevés áldozattal kivitelezni, illetve a New York-i Hudson folyóra sikeres kényszerleszállást végrehajtott pilótáknak), esetleg egy olyan helyzetben, ahol (pl. sziklás hegyek között) teljesen nyilvánvaló, hogy elkerülhetetlenné válik a becsapódás.


Persze, az nyilvánvaló, hogy nagyon drága volna, de a jövőbeni tervezésű gépeknél akár kivitelezhető is lenne.

2010. ápr. 15. 12:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/20 anonim ***** válasza:
Előző vagyok: az ülésekben beépített ejtőernyő volna. Ezt kifelejtettem.:)
2010. ápr. 15. 12:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/20 anonim ***** válasza:

úgyemlékszem az Állítólag c. sorozatban is elmélkedtek ezen és milliónyi kis oka van

kezdjük ott hogy ha az ember kiugrik több 10 000 méter magasról ahol nincs elég levegő, nem megfelelő a nyomás, hideg van és még pánikban is van és mellette vannak vagy még 500an; körülbelül ennyi ok jutott hirtelen eszembe


Nagyobb az esély szerintem a túlélésre ha a repülőben maradnak

2010. ápr. 20. 22:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/20 anonim válasza:
de ha a pilóta által irányított a mechanizmus, mint ahogy az előtted lévő írta, akkor nem 10 000 m-en csinálná a dolgot :)
2010. jún. 3. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!