Ha kerékpárost előzök, kell indexelni akkor is, amikor visszamegyek elé?
Mondjuk nem véletlenül nincs BMW a forgalmi vizsgán, mert ott lehet nem kell az index....
Viccen kívül, itt vannak az azonnali bukást, azaz sikertelen vizsgát jelentő hibák felsorolva:
Sikertelenséget okozó hibák
1) közlekedési szabály sértés
2) KRESZ szerinti, indulás előtti ellenőrizést nem képes elvégezni (1 figyelmeztetés megengedett)
3) fékpróba elmulasztása
4) veszélyhelyzet / baleset okozása
5) háromnál többször való korrigálás egy feladatnál.
6) irányjelzés vagy körültekintés elmulasztása
7) tervezett haladási iránnyal ellentétes irányba több, mint 50 cm-t elgurul.
8) megtévesztő jelzést ad
9) szakoktató beleavatkozása balesetveszélyes manőver esetén
10) technikai kezelésre figyel a forgalom helyett
11) sebesség váltás közben nem képes az úton tartani a járművet (elrántja a kormányt, vagy elhagyja a sávját)
12) nem képes felvenni a forgalom ritmusát, akadályozza a forgalmat, indokolatlanul lassan halad. (De betartja a sebesség korlátozást.)
13) rendszeresen akadályozza a forgalmat
14) kis követési távolságot tart (zavarja az előtte haladót)
15) megtévesztő sebességgel közlekedik elsőbbségadási kötelezettségekor.
16) nem megfelelően reagál a gyalogosok viselkedésére
17) durva fékezéssel áll meg az úttesten haladó gyalogosok előtt
18) rendszeresen hirtelen, blokkolva fékez (nem érezni a lassulást) képtelen egyenletes lassításra
19) fék és tengelykapcsoló pedált többször nem a megfelelő sorrendben működteti.
10) elsőbbségadási kötelezettségének nem tesz eleget
11) egyenrangú útkereszteződésbe úgy hajt bele, hogy elsőbbségadási kötelezettségének nem tud eleget tenni
12) gyorshajtást, vagy RELATÍV gyorshajtást vét
23) nem képes folyamatosan kormányozva irányítani a járművet. (hirtelen kormány rántások)
24) elveszti a jármű felett az uralmat (csúszás, túlhaladás, pördülés, túlzott megugrás)
25) járművel felhajt a járdára (padkára), akár már egy kerékkel is << ide kiegészíés, hogy az út szélére sem szokták teljes kerékkel való ráhajtást engedni
26) nem biztonságosan kanyarodik, indokolatlanul benyomja a tengelykapcsoló pedált
27) indokolatlanul vagy szabálytalanul igénybe veszi a menetirány szerinti bal oldalt
28) besorolást, sávváltoztatást szabálytalanul, figyelmetlenül hajt végre. (szándék jelzése indexxel, tökör, holttér ellenőrzése fej mozdulattal)
29) útkereszteződésben nem követi a forgalmi sávját.
30) közlekedési helyzetet nem ismeri fel (időben)
31) forgalmi helyzetekről nem tájékozódik, figyelmetlen.
32) nem a közúti jelzéseknek megfelelően közlekedik
33) várakozás céljából történő megálláskor a rögzítő fékkel nem rögzíti a járművet.
34) megkülönböztető jelzést használó járművet nem veszi észre, vagy arra nem megfelelően reagál
Mégis honnan veszed, hogy nem bukta az index elhagyása? :)
12-es
Légy szives, ne írj több hülyeséget ide, mert összezavarod a kérdezőt is. Köszi!
Amennyiben sávon belül haladsz el mellette,akkor NEM kell.Egyébként irányjelzőt kizárólag irányváltoztatáskor kell használni.A Kresz pedig pontosan leírja mi minősül irányváltoztatásnak.
29. § Irányváltoztatás, irányjelzés
(1) Aki járművel irányt változtat (terelővonalat, az úttest szélét vagy képzeletbeli felezővonalát átlépi, forgalmi sávot változtat, másik útra bekanyarodik, főútvonalról vagy szilárd burkolatú útról letér )
11-esnek köszönöm a képet. Ott van a 6. pont azonnali bukók között.
13-asnak ajánlom figyelmébe. Bizony az index elhagyása azonnali bukó.
34. § Előzés (1) Előzni abban az esetben szabad, ha d) az előzés során a megelőzendő jármű mellett megfelelő oldaltávolságot lehet tartani;
A kerékpáros az út szélén halad, nem akar elesni, ezért az útból jó 50-70cmt elfoglal. Mellette 1 méterrel haladok el, hogy biztonságos legyen, akkor 150-170cm-re vagyok a az út szélétől. Az autó 170-180 széles. A tükör nem lóghat át a másik sávba, az is van 15-20 cm. A forgalmi sáv átlagban 3 méter széles. Az én városomban nincs igazán 3.7 méter széles forgalmi sáv. Bár Miskolcon láttam 6 méter széleset is.
Ha indexelve előzöd meg a egynyomtávút, de közben nem mész át a másik forgalmi sávba, az nem számít megtévesztésnek.
"Ha indexelve előzöd meg a egynyomtávút, de közben nem mész át a másik forgalmi sávba"
Ezzel az a probléma,hogy sávon belül csak elhaladásról vagy kikerülésről beszélhetünk,előzésről nem,ergo egy kerékpáros mellet elhaladva a világon semmi értelme az irányjelző használatának,sőt bizonyos szituációban akár megtévesztő,balesetveszélyes is lehet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!