Ha én főúton haladok és kikerülök egy buszt de elötte takarásban van egy személy autó ami balra kanyarodik és én neki megyek akkor ki a hibás?
Mindenkinek szeretném meg köszönni a szuper válaszokat de
előbb meg ismételném a kérdés e3gy fontos részét.Ha parkoló buszt kerülök az út szélén mert nem minden esetben van olyan busz megálló ami mint leálló sáv is egyben.Amúgy el küldtem a biztosítónak a kérdést és én nyertem mert az a hibás aki nem néz körül elég körültekintően balra kanyarodás előtt.Mégegyszer köszönöm a segítséget.
Így igaz. De számomra nem teljesen "életszerű" az eset. Ha a busz parkol, azt nyilván az út legszélére, jobbra húzódva teszi. Ha az előtte lévő autó balra akar kanyarodni, nyilván a felezővonalhoz behúzódva teszi. Ha nem extrém keskeny a sáv, egy jobbra húzódott parkoló busz mögül érkező (főleg ugye, hogy előzésre, kikerülésre készülve ő is behúzódik a felezővonal közelébe) számára jól látszódnia kell a balra besoroló, kanyarodni óhajtó autó, és a kanyarodási szándékot jelző irányjelző (különben, ha ennyire extrém keskeny volna a sáv, nem is dönthető el egyszerűen, hogy a busz parkol, avagy forgalmi, vagy egyéb okból áll, tehát fokozottabb figyelemre van amúgy is szükség). De még, ha a sáv extra keskeny is, véleményem szerint akkor is látszódnia kell, hiszen a balra bekanyarodó autó nem KÖZVETLENÜL a busz előtt van (ne feledjük, nyilván ő is kikerülte a buszt, és nem valószínű hogy visszatolatna a busz takarásába) Főleg, hogy, ha kikerülte ő is -ugyan nem szabályos, de-, nem valószínű hogy vacakol a visszasorolással, ha amúgy is balra szeretne kanyarodni (szemből meg nyilván senki nem jön, hiszen akkor a kikerülést sem kezdte volna el).
Összefoglalva az ominózus esetet, ha a kanyarodó jelezte a szándékát (értsd: indexelt), nehéz azt nem észrevenni, és nehezen tudok olyan szituációt elképzelni, ahol nem a hátsó, buszt és a kanyarodó autót együtt kikerülni szándékozó autós volna hibáztatható.
maci
ezt mondtam én isss....mindegy:D
elöbb a kérdést kéne elolvasni aztán válaszolni kedves utolsóó.
"De amúgy miért is beszéltek ti előzésről? Ha kikerüli a busz akkor nyilván ÁLLÓ buszról van szó, ami tehát nem előzés!"
Folytatnám a mondandómat:
A kérdésből nem derül ki hogy ez egy valós, megtörtént eset, vagy csak egy elképzelt "mi lenne, ha..." szituációról van szó.
Azonban nem lehetetlen, ugyanis a KRESZ-ben az szerepel hogy az úttest szélessége lakott területen belül minimum 2,75 méter, lalkott területen kívül pedig minimum 3 !
Egy távolsági Credo busz pl. 2,5 méter hosszú, egy Ikarus szintén.
Vagyis: álló (KIKERÜLENDŐ) busz nem tudja teljesen eltakarni, ha szabályosan az út szélén áll, és a balra kanyarodni szándékozó is szabályosan behúzódott a felezővonalhoz (meg természetesen használt irányjelzőt)
Adam
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!