Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Hogyan közlekedjek már végre...

Hogyan közlekedjek már végre lefulladás nélkül?

Figyelt kérdés

Én vagyok az a béna friss jogsis vezető, aki úton-útfélen lefullad a legkritikusabb helyeken, találkoztatok már velem?

Komolyra fordítva, bő egy hónapja van jogsim, azóta minden nap vezetek, gyakorlok. Az első héten csak helyben a faluban vezettem, utána már szépen kimerészkedtem a szomszédos településekre, kisvárosba, és a forgalmas főútra is. Azt hiszem egész ügyes vagyok, figyelek, óvatos vagyok, nem csinálok hülyeséget, csak egyetlenegy nagy baj van: a saját autónkkal gyakran lefulladok. Benzinesen tanultam vezetni, soha egyetlenegyszer sem fulladtam le vele, aztán itthon a mi autónkkal kapásból igen, ami diesel autó, rá kellett jönnöm, hogy a két autó ég és föld! De mindenki azt mondja, hogy a benzinessel könnyebben lefulladnak a kezdők, a diesellel nem, hát én meghazudtolom mindezt. Az oktató kis Suzukijával ha ráléptem a gázra már ment is, nem volt para. A miénk meg! Nem tudom mit csinálok rosszul amikor lefulladok, mert ha tudnám, már nem így lenne, és mostanára már rá is görcsölök ha pl. egy stop táblánál vagy piros lámpánál meg kell állni, és utána elindulok és lefulladok, milyen gáz. Biztos idegesebb vagyok már ilyen helyzetekben, meg arra gondoltam, hogy a mi autónknak van baja, de nem, mert a férjem is vezeti, és akkor minden oké. Ha a házunk elől elindulok szépen lassan akkor minden oké, de forgalomban vagy sikerül vagy nem, ha több gázt adok az is baj, ha lassan emelem a kuplungot az is baj, ha gyorsan az is baj, már nem tudom mire figyeljek.

Tudnátok valamit tanácsolni? Volt más is így, vagy csak én vagyok ilyen szerencsétlen béna? Létezik az hogy az egyik autót simán lefulladás nélkül tudjam vezetni a másikat meg nem? Mert elmentem a sógornőmmel is vezetni néhányszor az ő autójukkal, és azzal is minden rendben volt, nem fulladt le. Csak a miénk.

Lecserélem az autót. Vagy magamat. Néhány biztató szó jólesne. Írjatok valamit ami segíthet tisztán látnom!!!!!



2015. júl. 22. 09:18
1 2
 1/18 CsakÖnmagam válasza:
23%
Gyalog. Esetleg biciklivel. Vagu bérelj szamarat.
2015. júl. 22. 09:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 anonim ***** válasza:
83%
Az nem lehet esetleg, hogy a ti autotokkal legyen valami gubanc? Ahogy irod mas autokkal ez nem fodult elo + ugye a dizel lefullasztasahoz kulon tehetseg kell, igy en az autoban keresnem a hibat.
2015. júl. 22. 09:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 anonim ***** válasza:
100%
Ki kell nőni ezt a tojás a gázpedál alatt mentalitást amit belenevelnek az oktatók a tanulókba. Forgalomban mindegy milyen kocsi, kell gázt adni, hogy menjen és a normális ritmusban tudj elindulni. Szóval bátrabban kell indulni és kész. Szimplán rá kell érezni.
2015. júl. 22. 09:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 szántóvető ***** válasza:
100%
miért baj ha több gázt adsz?nézesd át szerelővel,ha nincs baja emeltess az alapjáraton(ha lehet.)milyen autód van,mekkora a motorja?
2015. júl. 22. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 anonim ***** válasza:
100%

Nyugodtan indulj nagyobb gázzal, persze ne padlóval.

Meg kell szoknod a dízelt is, vagy kicsit megemelni az alapjáratot.

2015. júl. 22. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 anonim ***** válasza:
100%

A dízelesben tapasztalatom szerint hosszabbak a fokozatok. Nem lehet, hogy túl korán váltasz fel?

Egy benzinesnél az egyes csak az elinduláshoz kell, már válthatsz is felfelé. A dízelesnél 15-20 km/óráig simán lehet menni egyesben. A kettes is hosszabb, a hármas is, lakott területen 50-ig nem is kell feljebb kapcsolni. A benzines Hondámmal én lakott területen 5.-ben megyek, a dízeles Passattal 3.-ban szoktam.

A dízelnél nem szabad persze túlpörgetni a motort, 2000-3000 között legyen a fordulat, a benzinesnél simán mehet 4 ezer fölé is. De így is sokkal hosszabbak a dízelesnél a fokozatok, ahogy eddig tapasztaltam.

2015. júl. 22. 09:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 anonim ***** válasza:
100%
#6 vagyok: kiegészítés: lehet, hogy jobbra kis ívben, sőt akár balra is egyesben kellene kanyarodnod, ha lassan kanyarodsz, és nem kettesben. Próbáld így. Nem kizárt, hogy sokszor vissza kell váltanod akár az egyesig egy dízelnél, ha nagyon lelassul. A benzines Suzuki meg kettesben akár álló helyzetben is elindul, annyira más a motorja.
2015. júl. 22. 09:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 A kérdező kommentje:
Köszönöm a jótanácsokat. WV Sharanunk van amúgy, nagy családi autó. Szerintem az alapjárattal nincs gond, ha induláskor egy kicsit felemelem a kuplungot, már gáz nélkül is elkezd gurulni, biztos hogy idegességemben mikor kapkodok hol túl lassan hol túl gyorsan emelem fel a kuplungot, és egyik sem jó. Igaza van a 6-os 7-es válaszolónak, tényleg jobban ki kell húzatni, lakott területen belül én is csak 3-ban megyek vele. Jól pofára estem vele, mikor először elindultam, és 20-nál 3-ba 30-nál 4-be 40-nél 5-be akartam kapcsolgatni ahogy tanultam, és csak leesett a fordulat, ezt is a saját káromon tanultam meg, de ez viszonylag hamar ment. Csak ez az elindulás...
2015. júl. 22. 10:10
 9/18 A kérdező kommentje:
Kedves 1-es válaszoló, feldobtad a napomat, megnevettettél, és az is valami nem?
2015. júl. 22. 10:17
 10/18 anonim ***** válasza:
100%
Ha lassan engeded fel a kuplungot az a legkisebb baj, akkor nem fog lefulladni az autó, nem fognak "anyázni" mögötted. Azt jegyezd meg hogy a kuplung hol fog, tehát hol kezd el elindulni az autó, és addig a pontig kicsit gyorsabban is engedheted, ha érzed hogy indul akkor megállsz a felengedéssel néhány pillanatra és a gázt adod lassan de folyamatosan, ekkor simán fog menni az indulás. A két autó között az az egyik lényeges különbség hogy az egyes fokozat áttétele jelentősen eltérő. A kis Suzukié sokkal rövidebb, ami azt jelenti hogy nem érzékeny annyira a pedálok használatára. A nagy diesel autó váltójának egyese meg hosszú (gyorsabban megy az adott fokozatban az autó azonos fordulatszámon), tehát többet és finomabban kell csúsztatni a kuplungot.
2015. júl. 22. 10:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!