Autósként melyik az "idegesítőbb? A biciklis vagy a motoros?
Nekem autósként a kerékpárosok mennek az idegeimre, az országútiakat utálom kerülgetni, agybajt kapok mikor a pirosnál visszaelőznek és újra és újra előzhetem őket, de az 50-60%-uk legalább tisztában van a KRESZ-el, viszont az egyszerű biciklis még jobban idegesít, mert az jön jobbról-balról,fentről-lentről, nekik aztán semmi sem számít, 10-től 80 évesig kb. 25% ismeri a KRESZ-t, és akkor egy gyereknek mit szóljak mikor nem ad nekem elsőbbséget?Honnét ismerje a szabályokat ha nem igen tanítják?Akkora bunkó meg nem vagyok,hogy egy szerencsétlen 10 éves gyerekkel veszekedjek.(persze most ne azt vegyük,hogy a főúton hajt elém)
Ugyanakkor vannak a motorosok, akik szintén sok autóst idegesítenek.
Engem viszont nem, velük egy bajom van,hogy többnyire túl gyorsan mennek és, pillanatok alatt ott vannak mögöttem, kikanyarodásnál is egyik pillanatban sehol senki, a másikban meg jön egy motor 130-cal.
Bár én rendszeresen használom a tükröt, így igazából nincs bajom vele ha ott van a seggemben, sőt még az előzésben is segítem őket.(amiért érdekes módon a többség hálás, és megköszönik)
#7-re : Miért kell bárki miatt felidegesíteni magad?
Változtat bármit is az idegességed a kialakult közlekedési helyzeten? Azt hiszed, az idegességed nincs hatással a saját vezetésedre?
Motoros-kerékpáros, bármelyik a holt térből melléd/eléd kerülhet, satufékezésre kényszeríthet.
Egyet ne felejts: ők a legsérülékenyebbek, és akik egy ütközésben a legkönnyebben meghalhatnak!
Én is azokkal értek egyet, akik szerint kár idegeskedni: azzal nem nyer senki semmit, ha valaki a másik jelenléte miatt rögtön ideges lesz.
Én autóvezetőként, kerékpárosként és gyalogosként is odafigyelve, a többiekkel minél jobban együttműködve közlekedek és igenis toleráns vagyok a különböző közlekedési eszközök hasznàlóival szemben. Így aztán nem kapok agyérgörcsöt egy bringás vagy motoros puszta jelenléte miatt és ez segít abban, hogy tiszta fejjel, jó döntéseket hozzak.
Én azt utálom, hogy egy irányú utcába bejön, ahova nem lehetne forgalommal szemben, mert nincs kiegészítő, majd mikor szólsz neki, még neki áll feljebb.
Motorosok mintha mostanában visszavettek volna az arcukból, legalábbis városban, valahogy be tudnak sorolni, nem előzgetnek össze vissza, megvárja míg észreveszem. Persze lehet csak én látom így 3 hónapja nem így volt, de mintha változott volna. Meg el is tűntek a városból.
Motorosokból egy fajta az idegesítő, a pizzafutáros robogós, se az indext nem ismeri se a szélső sáv fogalmát. Szerinte jól van az úgy, hogy 35 km/h feltart mindenkit.
Én biciklisként azt tudom mondani, hogy néha szégyellem, amit a többi "biciklis" (vagyis inkább azzal közlekedni próbáló) művel, a már említett egyirányú utcába behajtáson és a piros lámpán átrohanáson túl a jelzés nélkül kanyarodásig és az elsőbbség meg nem adásáig. Az ilyeneket, remélem, megbüntetik egyszer, a saját biztonságuk érdekében is. Egyébként az ilyenek rendszerint vagy nyugdíjasok, akiknek minden szabad, vagy részegek, akiknek minden mindegy, vagy gyerekek, akiknek még elnézhető, bár jó lenne minél hamarabb valamilyen oktatásban részesíteni őket. Na meg az országútisok, akik véletlen se hajlandók megszakítani a szélsebes száguldásukat, így aztán kerékpárútra se mennek rá, max tempóval bekanyarodnak mindenféle jelzés nélkül, és majd' az egész sávot elfoglalják.
Az lenne a legkorrektebb, ha ingyenes jogosítvány megszerzéséhez kötnék a kerékpározást is. Nem kellene érte fizetni, csak ki kellene tölteni egy tesztet, netán csoportosan forgalmi tapasztalatot szerezni egy oktató mellett, és máris kevesebb lenne az agybaj.
Az viszont tény, hogy ha valaki nem képes fölfogni, hogy mások is közlekednek (teljesen mindegy, hogy sportból, hobbiból, vagy kényszerből), az inkább buszozzon. A lassú tempó többeknek lényeges probléma, de, érdekes módon, a traktorosokban és kombájnosokban kivetnivalót nem találnak, pedig azok se nagyon mennek 20-nál többel. Bár amíg az autósok se hajlandók elfogadni, hogy a sárga felfestés az a bicikliút és gond nélkül ráparkolnak, vagy kerékpáros átkelőnél se adják meg az elsőbbséget, mert ugye "csak akkor mehetsz át, ha tolod" (ez majdnem szó szerinti idézet volt), addig bizony fölösleges az erőlködés bármely fél részéről is.
Én elég sokat járok Pest mellé, Dunakeszin, Fóton, de járok Vidéken is sok faluban, meg városban.
Ott a biciklisek valahogy normálisabbak.
Igen ám, csak a nehézen közlekedő mondjuk darus kocsi a városban, sárgára van festve, van sárga villogója, 1 km-ről észreveszed.
Míg a biciklist csak akkor, mikor ott vagy a fenekébe.
Top Gearben csináltak ennek egy jó reklámot: https://www.youtube.com/watch?v=QR06eo-VS8o
Dolgozz keményen, vegyél autót! :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!