Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Szükség van-e pilótára egy...

Szükség van-e pilótára egy utasszállító repülőgépen a XXI. században?

Figyelt kérdés

A Germanwings repülő katasztrófája egy újabb példa a sok közül arra, hogy kockázatos technológiákban a leggyengébb láncszem mindig az ember. Én a repüléshez nem sokat értek, de amennyire látom a jelenlegi technológia fejlettségét, simán lehetne az utasszállítókat pilóta nélkül üzemeltetni.

Ha mégis ültetünk pilótát a gépbe, annak nem a gép vezetése, hanem az autonóm módon repülő gép felügyelete kellene hogy legyen a feladata, ami akár a földről is csinálhatna, nem is kellene ténylegesen felszállnia a gépre.


Az az érzésem, hogy ha levennénk a pilótákat a repülőgépekről, akkor a repülés nem csak olcsóbb, de akár biztonságosabb is lehetne.


A kérdésem pedig igazából arra vonatkozik, hogy ez megvalósítható-e. Tart-e már ott egy mai, modern robotpilóta, hogy önállóan fel- és leszálljon, kezelje a felmerülő vészhelyzeteket stb?



2015. márc. 30. 10:37
1 2 3
 1/21 dirtboy ***** válasza:

/Ha mégis ültetünk pilótát a gépbe, annak nem a gép vezetése, hanem az autonóm módon repülő gép felügyelete kellene hogy legyen a feladata, ami akár a földről is csinálhatna, nem is kellene ténylegesen felszállnia a gépre./


itt hal meg a történet

ha van ember aki be tud avatkozni hiba esetén akkor máskor is be tud,ergo ő ugyan úgy veszély forrás mintha a gépen lenne csak ő túléli végül és börtönbüntetéssel megússza ahelyett hogy meghalna az utasokkal együtt.


ha meg nem tud bele avatkozni hiba esetén akkor meg felesleges lenne az az ember,mi haszna? elmond egy imát az utasoknak a hangosbemondón vagy mi?

2015. márc. 30. 10:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 anonim ***** válasza:
57%

A probléma ott van, ha a techinkai rész hibásodik meg, akkor egy pilóta nélküli géppel mi lesz?


" Én a repüléshez nem sokat értek"


Éppen ezért nem kellene olyasmiröl véleményt mondani, amiröl fogalmad sincs. Az automata vezetörendszer nem elég, mert sokkal több meghibásodási lehetösége van, mint annak, hogy egy pilóta nem tudja, hoyg mit kell tennie.

Már többször akadályozott meg kataszrófát egy-egy pilóta azzal, hogy a meghibásodott rendszert lekapcsolta és manuálisan vezette a gépet a megfelelö heylre.

2015. márc. 30. 10:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/21 anonim ***** válasza:

vannak mar ma is olyan repulogepek amik autonom modon szallnak fel, repulik az eloirt utvonalat es szallnak le, ilyenek a nagy hatotavolsagu felderito dronok mint a Global Hawk.


Tehat technologiailag lehetseges lenne ilyen repulot epiteni. Azt tudni kell hogy mar ma is robotpilotak vezetik az utasszallitokat a repulesi ido nagy reszeben is. Viszont osszetett problemakat, veszhelyzeteket ezek a gepek nem tudnak megoldani, erre kellenek a pilotak. Persze van amikor a pilotak sem kepesek ra, sot van amikor a gyakorlatlansag okoz balesetet.


Akkor lehet elhagyni majd a pilotakat, ha olyan mesterseges intelligenciak jelennek meg, amik valoban gondolkodnak es reagalnak varatlan helyzetekre. bar azt gondolom, egy felugyelo pilotak akkor is lesz majd a gepeken, mert neha olyan mechanikai, elektronikai meghibasodas lep fel amit csak fizikai jelenlettel lehet megoldani.


Ettol fuggetlenul a szandekos szabotazst soha semmilyen robotpilota nem fogja tudni kivedeni.

2015. márc. 30. 11:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/21 anonim ***** válasza:
Ne hasonlítsunk már egy katonai, utas nélküli gépet egy utasszállítóhoz. Jelenleg nincs olyan technológia, ami leszállítana egy gépet úgy, hogy az utasok ne törjék a gerincüket. Kísérleteztek több ilyennel, egyik sem volt sikeres.
2015. márc. 30. 11:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/21 anonim ***** válasza:
38%
a robotpilota mar ma is siman lerakja a gepet, van amikor ugy szallnak le ha rosszak a latasi viszonyok es persze a gep es a repuloter is fel van szerelve a szukseges muszaki berendezesekkel.
2015. márc. 30. 11:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/21 anonim ***** válasza:
34%

kérdező,itt a leggyengébb láncszem te vagy,mert olyan témában okoskodsz,meg osztod itt az észt,amihez bevallottan nem értesz......

Ezt nálad már sokkal okosabbak megmondták,hogy amíg világ a világ,egy repülőgépről meg sok más egyébről,sem lehet mellőzni az embereket!ugyanis van egy nagyon fontos dolog,amit a gépek meg az eleltronika soha nem fog tudni,ez pedig nem más mint:rögtönözni!!!

2015. márc. 30. 12:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/21 anonim ***** válasza:
72%

"van egy nagyon fontos dolog,amit a gépek meg az eleltronika soha nem fog tudni,ez pedig nem más mint:rögtönözni!!!"


ez egyaltalan nem biztos. Ha megjelennek a valodi mesterseges intelligenciak, akkor annak a kepessegei a mai tudasunkkal es tapasztalatunkkal kabe megsaccolhatatlanok.

2015. márc. 30. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/21 anonim ***** válasza:
42%
7-es,egy kicsit több sci-fit néztél a kelleténél!!!
2015. márc. 30. 13:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/21 anonim ***** válasza:
#5: az autoland le tudja tenni a gépet korlátozott látási viszonyok között, HA minden másban ideálisak a viszonyok. De pl. nagy szélben képtelen elég gyorsan dolgozni. Még nagyon messze vagyunk azoktól a rendszerektől, amik minden körülmények között tudják kezelni a gépet.
2015. márc. 30. 13:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/21 anonim ***** válasza:
100%

nem hiszem hogy tobb sci-fit neztem volna.


Szerintem egy ilyen AI megjelenese az elkovetkezo 20 evben elegge valoszinu.

2015. márc. 30. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!