Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Téli gumi menedzsment?

Napkiraly kérdése:

Téli gumi menedzsment?

Figyelt kérdés

A tartalék autómon idén a nyári szezonra is téligumi volt (arra a havi kétszáz kmre) fent, a régi nyárik elkoptak.

Fékrendszer revízió is volt, most minden fék fog,nem húz semerre. Vettem egy új készlet nyári gumit,levettem a téli készletet,és megmértem. Az alábbi értékek vannak:

5 mm ; 4,5 mm ; 3 mm ; 2 mm

A 2 mm-es a kopásjelzőnél van, a többi kopásjelző felett.

Ezt a mintázatot a mai napig gyártják, tudok belőle rendelni újat. Nem szeretném a teljes garnitúrát selejtezni, viszont ami indokolt, azt cserélném. Télen is előkerül az autó (a stabilitása miatt ezt használom közvetlen havazás után).

Na végre a kérdések:

1. melyik gumikat selejteznétek a 4 közül (én a 2 és 3 mm-es mélységűre gondoltam)

2. hogyan szerelnétek fel elsőkerekes autóra? (előre v hátulra rakjam az újat? - nem szeretnék az árokparton hóembert építeni amíg odaér a traktor)



2014. szept. 13. 21:10
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:
43%
A kérdezőnek nincs ABS az autójába, szóval neki hiába találták fel. Kérdező ne higgy senkinek nekem se, azt írtam hogy az újat előre. Télen tegyél egy próbát és tapasztald meg az igazságot. Megállás, fékezés és irányíthatóság szempontjából is. Amit írtam abban nem fogsz csalódni az biztos.
2014. szept. 13. 22:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 anonim ***** válasza:
58%

Kicsaphatja az orrát, ha elöl van a kopott kerék, ez igaz.


Viszont sokkal veszélyesebb, ha a seggét csapja ki.

2014. szept. 13. 22:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 szántóvető ***** válasza:
60%

én az újakat tenném előre.

"megpördülne/kipördülne a hátulja fékezésnél"-ha csúszós úton kanyarban nagyot fékezel akkor ez bekövetkezhet,vagy ha túl nagy a kanyarsebességed akkor még fékezned sem kell hozzá,egyébként nehezen tudom elképzelni.

az első kerekek tapadásán sok múlik hiszen ez a kormányzott kerék és ezek nem blokkolhatnak.

ha nincs blokkolás akkor nálad az irányítás,egyébként marad az imádkozás.

2014. szept. 14. 00:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:
Hát,ha ekkora a dilemma,akkor vegyél 2 darab használtat,vidd el a gumishoz,és rakja fel ő úgy,ahogy jónak látja.
2014. szept. 14. 08:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 A kérdező kommentje:

4-es és 5-ös mellé nem veszek használtat, mert egyrészt nem árulnak ilyen mintázatút,másrészt ugyanolyat kapok újonnan.

Ahogy elnézem nincs kifejezett iskolája a kérdésnek. Gondolom autója is válogatja a súlyelosztás,egyéb paraméterek miatt. Erre az autóra az a jellemző, hogy elöl a motor/váltó jeleni a súlyt,hátul nincs igazán súly.

2014. szept. 14. 08:47
 16/18 A kérdező kommentje:

Előre az újat:

nem találtam irodalmat


Hátulra az újat:

[link]

[link]

[link]

[link]

2014. szept. 14. 09:15
 17/18 A kérdező kommentje:
Szerintem a 4 és 5 mm-es gumik maradnak előre, és veszek két újat hátulra. Köszönöm mindenkinek a válaszokat, javaslattól függetlenül mindenki kapott egy zöldet
2014. szept. 14. 12:45
 18/18 anonim ***** válasza:
61%
Előre kell az újat ! Nem egy telet vészeltem át elöl téli hátul nyári gumival. Elöl hajt elöl fékez a kocsi. Ha a rossz gumit rakod előre ,elakadsz ,emelkedőn elindulni sem tudsz és a fékutad is jelentősen megnő. Ezzel áll szemben a túl gyors kanyarokban fellépő farolási hajlam ami kivédhető ésszerű sebesség megválasztással. Ha leesik a hó ki kell menni egy placcra és kitapasztalni kb milyen tempónál kezd kitörni a hátsó kerék.
2014. szept. 14. 13:27
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!