Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Téli gumi menedzsment?

Napkiraly kérdése:

Téli gumi menedzsment?

Figyelt kérdés

A tartalék autómon idén a nyári szezonra is téligumi volt (arra a havi kétszáz kmre) fent, a régi nyárik elkoptak.

Fékrendszer revízió is volt, most minden fék fog,nem húz semerre. Vettem egy új készlet nyári gumit,levettem a téli készletet,és megmértem. Az alábbi értékek vannak:

5 mm ; 4,5 mm ; 3 mm ; 2 mm

A 2 mm-es a kopásjelzőnél van, a többi kopásjelző felett.

Ezt a mintázatot a mai napig gyártják, tudok belőle rendelni újat. Nem szeretném a teljes garnitúrát selejtezni, viszont ami indokolt, azt cserélném. Télen is előkerül az autó (a stabilitása miatt ezt használom közvetlen havazás után).

Na végre a kérdések:

1. melyik gumikat selejteznétek a 4 közül (én a 2 és 3 mm-es mélységűre gondoltam)

2. hogyan szerelnétek fel elsőkerekes autóra? (előre v hátulra rakjam az újat? - nem szeretnék az árokparton hóembert építeni amíg odaér a traktor)



2014. szept. 13. 21:10
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
58%
Az újakat mindig hátra kell rakni. Azonban figyelj arra, hogy ne csökkenjen le túlzottan a mintázat mélysége az elsőkön se.
2014. szept. 13. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 anonim ***** válasza:
Az 5 és a 4,5 mm-est raknám előre és vennék 2 újat hátra.
2014. szept. 13. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 Koplárovics Béci ***** válasza:
69%

Téli guminál azt szokták javasolni, hogy 4mm profilmélység alatt már cserélendő. Igaz ezt a gyártók és a gumisok mondják, de valami igazság is lehet benne. Így a 2 és 3mm csere, a 4,5 még határeset, de akkor ugye az 5-öst is cserélni kéne (az 5 és kb 8mm már veszélyes eltérés lehet, arról nem is beszélve, hogy a mintázat lehet azonos, de a gumikeverék nem biztos, hogy ugyanaz, illetve az új és a régi is viselkedhet másképp).

Mindenképpen előre tenném az újakat, hátra a használtabbakat. Ha jég van, akkor úgyis mindegy. Hajtásnál és fékezésnél meg jobb ha az elsők jobban tapadnak.

2014. szept. 13. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 anonim ***** válasza:
Előre csak az új, hátra a két használt a te esetedben.
2014. szept. 13. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 anonim ***** válasza:
58%

A jó gumik kellenek hátra, a 3-as válaszolónak nincs igaza.


Van külön téli kopásjelző is.

Külföldön - pl. Ausztriában - nézik azt is, Magyarországon csak a "sima" kopásjelzőt.

Nagy hóban ha biztosra akarsz menni, akkor cseréld le a gumikat amikor elérik a téli kopásjelző szintjét. Ha nem számítasz arra, hogy friss hóban kell menned, akkor egy rövid ideig utána még bírja.

2014. szept. 13. 21:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 A kérdező kommentje:

Ez 2-2 szavazat.

Hátul dobfék, elől tárcsafék, ABS nincs, viszont nagyon stabil a havas úton. Ez a dilemmám nekem is, ha a hajtott kerékre raknék 2 újat attól tartok, hogy esetleg megpördülne/kipördülne a hátulja fékezésnél. Viszont ha elsőre/hajtottra raknám a régieket, akkor azok még jobban elkopnának.

Ha a hétköznapi autómról lenne szó, akkor gondolkodás nélkül vennék 4 újat, de második autónál már luxus lenne 5mm-es gumit kidobni

2014. szept. 13. 21:49
 7/18 A kérdező kommentje:

3-2

Főleg friss hóban használom a közlekedési káosz idején.

2014. szept. 13. 21:56
 8/18 anonim ***** válasza:

A hamarabb elkopnak se legyen nagy dilemma.


Az abroncs nagyon nem örök életű.

Minél öregebb, annál rosszabbak a tulajdonságai.

A gyártó - amennyiben nem történik javítás, illetve a kopás nem éri el a kopásjelzőket - a gyártástól számított 6 évig köteles az abroncs biztonságos használhatóságát garantálni. A szakértők nyolc évben jelölik meg azt a maximális határt, ami fölött nem ajánlott az abroncsot használni, mert veszélyessé válhat.

2014. szept. 13. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 anonim ***** válasza:
75%

Első kerekes autónál ami a kérdezőnek is van és főleg hóba. Az új gumit tesszük előre. Több okból is, mert ott van a hajtás, ott van a húzó erő. Ha a kopottakat teszi előre, lehet hogy el sem tud indulni.

Másrészt a megállás szempontjából is fontos, fékezéskor az első fékekre/kerekekre hárul a nagyobb feladat nem véletlen hogy előre teszik a tárcsaféket ami nagyobb hatásfokkal dolgozik. Motoroknál is elől van a tárcsafék hátul a dob. Ráadásul az első kerekes még az orrát is kitolja kanyarba ha kopott a gumi.

Szóval ha első kerekessel elakar indulni és meg is akar állni akkor az új előre.

Közel 1 milliót vezettem, futárkodtam is és az autóm is első kerekes.


Ha egy BMW-m lenne akkor hátulra tenném az új gumit a hajtott kerekekre, az megint más. Azért hogy egyáltalán eltudjak indulni és kanyarban ne tolja ki a hátulját.

2014. szept. 13. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 anonim ***** válasza:
100%
Ha előre teszi a kopottat, nem tud elindulni. Ha hátra teszi, nem tud kanyarodni. Melyik a fontosabb? Az ABS-t is azért találták fel, mert a kanyarodás, az irányíthatóság a legfontosabb. Tehát a jobb gumit rakjuk hátra, akárhol hajt az autó.
2014. szept. 13. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!