Téli gumi menedzsment?
A tartalék autómon idén a nyári szezonra is téligumi volt (arra a havi kétszáz kmre) fent, a régi nyárik elkoptak.
Fékrendszer revízió is volt, most minden fék fog,nem húz semerre. Vettem egy új készlet nyári gumit,levettem a téli készletet,és megmértem. Az alábbi értékek vannak:
5 mm ; 4,5 mm ; 3 mm ; 2 mm
A 2 mm-es a kopásjelzőnél van, a többi kopásjelző felett.
Ezt a mintázatot a mai napig gyártják, tudok belőle rendelni újat. Nem szeretném a teljes garnitúrát selejtezni, viszont ami indokolt, azt cserélném. Télen is előkerül az autó (a stabilitása miatt ezt használom közvetlen havazás után).
Na végre a kérdések:
1. melyik gumikat selejteznétek a 4 közül (én a 2 és 3 mm-es mélységűre gondoltam)
2. hogyan szerelnétek fel elsőkerekes autóra? (előre v hátulra rakjam az újat? - nem szeretnék az árokparton hóembert építeni amíg odaér a traktor)
Téli guminál azt szokták javasolni, hogy 4mm profilmélység alatt már cserélendő. Igaz ezt a gyártók és a gumisok mondják, de valami igazság is lehet benne. Így a 2 és 3mm csere, a 4,5 még határeset, de akkor ugye az 5-öst is cserélni kéne (az 5 és kb 8mm már veszélyes eltérés lehet, arról nem is beszélve, hogy a mintázat lehet azonos, de a gumikeverék nem biztos, hogy ugyanaz, illetve az új és a régi is viselkedhet másképp).
Mindenképpen előre tenném az újakat, hátra a használtabbakat. Ha jég van, akkor úgyis mindegy. Hajtásnál és fékezésnél meg jobb ha az elsők jobban tapadnak.
A jó gumik kellenek hátra, a 3-as válaszolónak nincs igaza.
Van külön téli kopásjelző is.
Külföldön - pl. Ausztriában - nézik azt is, Magyarországon csak a "sima" kopásjelzőt.
Nagy hóban ha biztosra akarsz menni, akkor cseréld le a gumikat amikor elérik a téli kopásjelző szintjét. Ha nem számítasz arra, hogy friss hóban kell menned, akkor egy rövid ideig utána még bírja.
Ez 2-2 szavazat.
Hátul dobfék, elől tárcsafék, ABS nincs, viszont nagyon stabil a havas úton. Ez a dilemmám nekem is, ha a hajtott kerékre raknék 2 újat attól tartok, hogy esetleg megpördülne/kipördülne a hátulja fékezésnél. Viszont ha elsőre/hajtottra raknám a régieket, akkor azok még jobban elkopnának.
Ha a hétköznapi autómról lenne szó, akkor gondolkodás nélkül vennék 4 újat, de második autónál már luxus lenne 5mm-es gumit kidobni
3-2
Főleg friss hóban használom a közlekedési káosz idején.
A hamarabb elkopnak se legyen nagy dilemma.
Az abroncs nagyon nem örök életű.
Minél öregebb, annál rosszabbak a tulajdonságai.
A gyártó - amennyiben nem történik javítás, illetve a kopás nem éri el a kopásjelzőket - a gyártástól számított 6 évig köteles az abroncs biztonságos használhatóságát garantálni. A szakértők nyolc évben jelölik meg azt a maximális határt, ami fölött nem ajánlott az abroncsot használni, mert veszélyessé válhat.
Első kerekes autónál ami a kérdezőnek is van és főleg hóba. Az új gumit tesszük előre. Több okból is, mert ott van a hajtás, ott van a húzó erő. Ha a kopottakat teszi előre, lehet hogy el sem tud indulni.
Másrészt a megállás szempontjából is fontos, fékezéskor az első fékekre/kerekekre hárul a nagyobb feladat nem véletlen hogy előre teszik a tárcsaféket ami nagyobb hatásfokkal dolgozik. Motoroknál is elől van a tárcsafék hátul a dob. Ráadásul az első kerekes még az orrát is kitolja kanyarba ha kopott a gumi.
Szóval ha első kerekessel elakar indulni és meg is akar állni akkor az új előre.
Közel 1 milliót vezettem, futárkodtam is és az autóm is első kerekes.
Ha egy BMW-m lenne akkor hátulra tenném az új gumit a hajtott kerekekre, az megint más. Azért hogy egyáltalán eltudjak indulni és kanyarban ne tolja ki a hátulját.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!