Mért nem szeretik a kerékpárosok a kerékpárutat használni főleg ha elsőosztályú az út nekik?
Autósok közt cikáznak?
Nálunk, járdáznak egy páran, pedig itt, az úttest biztonságosabb. Én is, az úttesten tekerek inkább, nem rég, még kerékpár nyomokat is fel festettek itt.
Amúgy, vannak olyan helyek, ahol a kerékpárút, a kerékpárosokra nézve veszélyesebb. Van egy pár ilyen hely a városban. Kár, hogy ezt, nem veszik figyelembe.
A másik - van, amikor, a kerékpárút, máshova vezet, mint ahova, a kerékpáros megy. Most akkor, kerüljenek inkább?
Leírhatnád, hogy helyileg hol van ez.
nos, én külföldön vagyok, de. itt egy csomó helyen a hivatalos bicikliút az bizony a normál autóúton megy...csak jelöli, hogy arra van az irány. aztán, amikor anno jártam evezni, arrafele az egyik itteni bicikliút vezet. csakhogy, az kb. másfél kilométeres kerülőt tesz, márpedig, ha A -ból megyek B-be, nem igazán óhajtok kerülni, csak mert arra vezették el a bicikliutat. az úton menve félórával előbb ott voltam, mint ha követem a bicajutat.
aztán, itt, ahol lakom van egy olyan, hogy ki van téve a bicikliút tábla, de olyan szűk,hogy nem férsz el rajta (egy darab beton egy fal mellett).
aztán rengetegszer az a bicikliút, hogy kitesznek a járdára, erdei ösvényre egy bicikliút táblát, onnantól bicikliút. tényleg tök jó...akkor inkább az úttest. ja, és volt olyan is, hogy a hivatalos bicikliúton annyi gyalogos sétált, hogy konkrétan nem lehetett haladni, egyáltalán.
Gyakori hiba, hogy a kerékpárút valami érthetetlen ok miatt térkőből kirakva, míg a párhuzamos gyalogjárda vagy az úttest sima aszfalt. Ez gyakorlatilag olyan mint az autónak a kockakő. Ez engem mondjuk csak idegesít, ettől még használom, de elsőosztályúnak már nem tudom nevezni. Másik ok, hogy a bicikli (talán érthető okból) érzékenyebb a felületi hibákra, márpedig a bicikliúton akadnak olyanok is. Nem különbek mint egy átlag közúton + még a gyalogjárda komolyságú alapozás miatt itt-ott egy fa gyökere is képes kitüremkedni és életveszélyes tankcsapdát képezni. Harmadik a sokszor ésszerűtlenül cikázó, beláthatalan nyomvonalvezetés, amit láthatóan inkább ráérős gyalogosokra terveztek, nem 20-szel haladó biciklikre. És akkor még arról nem is beszéltünk, hogy a legváratlanabb helyeken és módokon tud véget érni, de elkezdődni is. Nekem utóbbival akadnak gondjaim ismeretlen helyeken. Tekerek az úton, majd egyszer csak meglátom hogy a túloldalon a járda mellett a semmiből elindult egy bicikliút... de erre nekem semmi jelzés nem volt kitéve a közúton! Utána nyilván az első adandó alkalommal átsorolok. Ennyit magáról a kialakításról.
A következő hogy a bicikliutat a nem-kerékpárosok mi mindenre használják. A Főkefe és több polgártársunk pl. kukatárolónak nézi, és a társasháznak mind az öt-tíz kukáját a bicikliút közepére készítik ki hetente egyszer-kétszer, mintha az valami parlagon maradt terület volna, nem pedig egy dedikált közlekedési sáv. Lomtalanításról nem is beszélek. Az autóparkoló vagy taxiállomás is gyakori felhasználási mód. És ami elmaradhatatlan, a sok bamba gyalogos aki a bicikliút közepén tátog, lecsengetni fölösleges mert csak megijed és össze-vissza ugrál előtted, jobb esetben még be is szól neked. Mert a többségnek nem jön át, hogy az a piros színű, sárga szegélyű sáv nem sétálásra való. Hirtelen ennyi. Én egyébként semmi pénzért nem lavíroznék autók között (nincs is kerékpáros ruhám), kifejezetten szeretem a jól kiépített/felfestett bicikliutakat, viszont egy részük életveszélyes, használhatatlan, azokat meg kikerülöm.
Azért nem használom nálunk a kijelölt utat, mert nem szeretném ha a nyakamra jönne egy kamion vagy busz, a sofőr hibájából.
Másrészt gyerekkoromban is ott tekertem ahol elfértem, ezután sem szeretném ha mások mondanák meg hol mehetek hol nem.
Bár most már motorozom mert jó idő van, bicikli nagyon ritkán kap szerepet az életemben.
Szeged.
Sokszor sokhelyensokan mennek az úton, pedig a bicikliút fél méterrel az út mellett van gyalogosmentesen járműmentesen mindenféle hibamentesen teljesen sima út. Ugyanoda megy ahova az autóút is megy. Jobb a minősége is a kerékpárútnak. Mégsem ott mennek.
Fent már jól leírtak egy csomó szempontot. Én a csomóponti átvezetéseket tudom nagyon utálni. Biztonsági szempontból azért, mert a veled párhuzamosan haladó és a kerékpàrutat keresztezve bekanyarodni kívánó gépjárművrek vezetőinek gyakran a holtterében vagyok a bringaút rossz geometriai kialakítása miatt. (Ma már erre kicsit jobban odafigyelnek az új bringautaknál a tervezők.) Ha viszont az úttesten megyek, akkor végig szem előtt vagyok, így ritkábban kanyarodnak rám.
A másik pedig a csomóponti átvezetés: az úttesten hakadva sokszor elég egy lámpán átmenni, míg egy kacifántosabb nyomvonalú bringaúton akár 2-3 lámpa is lehet az adott csomópont különböző ágainak keresztezése miatt. Ez bizony 2-3 perc idöveszteség is lehet.
Én azt vettem észre hogy ahol bicikliút van ott használják is a biciklisek.
Sajnos valahol úgy csinálták meg hogy a járda az bicikliút is és ott nem jó gyalogosnak lenni
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!