A kamionosok miért veszélyeztetik a többi közlekedőt még hóesésben is?
Magáért dolgozik a kamionos ,a saját zsebéért ,nem értem. Mindenkinek fontos a saját munkája és meg tudja magyarázni, hogy az milyen lényeges, legyen az könyvelő,orvos ,útmunkás, meg mg-i dolgozó. Ha majd igényelnek megkülönböztető jelzést akkor majd lesz elsőbbségük ,de addig ugyan olyan közlekedők mint a többi.
Nem érdekel mennyi a fékútja, ha tőlem 5 méterre nyomul akkor nem tud megállni, az biztos.Másrészt ezeken a tgk-on nincs téligumi,egy garnitúrát tartanak télen -nyáron, az enyémen meg van ,szóval egy téli vészfékpróba tesztjére még kíváncsi lennék.
És nem fogok bemenni a belsőbe, majd ő bemegy ha sietős a dolga. A belsőben a szokásos "drága autóm van nem létezik számomra hó",típusú emberkék mentek. Ők is csinálják a baleseteket bőven, mert elég egy lefagyott rész és elszállnak. Nekem a 80 volt a biztonságos,ami mellesleg egy olyan úton ahol 90 a max (neki meg 70 ,nyáron is)bőven sok ,hóesésben, ha nem tetszik neki akkor előzzön ,és ne tahó módjára villogjon. A külsőben megyek, semmilyen szabály nem írja elő ,hogy nekem a belsőben kellene szlalomoznom. De mint írtam ,semmivel sem lenne előrébb mert ott volt a következő kocsi előttem ,és ugyanannyival ment mint én. És előtte a következő, egyik sem távolodott tőlem. Na most mind le akarja majd villogni a külsőben, az volt a nagy terve?
Ide is az kéne mint külföldön, bekamerázni az utat és ha kicsi a követési táv már menne is a csekk. Hamar leszoknának a tolásról,remélem hamarosan bevezetik itt is,mert a technika adott hozzá.
Nem fogod fel ugye Kérdező, hogy miért írtam: érted is dolgozik a kamionsofőr?
Szerinted hogyan jutnak el a boltokba a dolgok? Odateleportálnak?
Nem vagy valami jó mások segítésében, mi?
Csak az a lényeg, hogy te aztán szabályos legyél, a többi le van ejtve.
Gratulálok!
Odaér a boltba a cucc akkor is, ha nem veszélyeztetik a többi közlekedőt. Nem mentő meg tűzoltó ez ,hogy minden mp számítana, a bolt megvárja. Úgyis ott fogják majd várakoztatni 2-3 órát mire lepakolják. Ha én nem érek be a munkába időben ugyanúgy lecseszhet a főnök és le is vonhat a fizumból! De ez ugye kit érdekel ? Ez nem jogosít fel arra ,hogy a saját kis fillérjeimet féltve ,toljak lefelé mindenkit az úton.
Te nem érted ,hogy semmivel sem lett volna előrébb ha előttem megy, mert nem én mentem a sor elején. A külsőben meg úgy megyek ahogy nekem biztonságos. Ha balra belsőbe váltok sávot és beelőz jobbról akkor én nem tartom be a jobbratartási kötelezettségem ,mivel jobbról nem előzhetnének meg. Szabálytalankodjak én ,mert ő nem akar ? Vagyis dehogynem akar mert a gyorshajtás ,a követési táv be nem tartása csúszós úton, az indokolatlan fénykürtözés, a hivatalos menetíró megbuherálása ,már elég szép adag szabálytalanság.
Az a vicc, hogy amikor az a kérdés ,hogy a belsőben miért nem lehet menni szabályosan az útra vonatkozó max sebességgel ,hiszen elvileg nem lehetne nálunk senki gyorsabb,akkor jönnek az okosok ,hogy mert jobbratartás van.Oké ,ezt is szoktam tenni. Most ha jobb oldalt megyek akkor jönnek a kamionosok ,hogy nem, mert balra tartás van, mert nekik az kényelmes, lusták és félnek előzni, mert azért tuti egyből büntetik ,de a hamis menetíróért és a gyorshajtásért nem, na ezt nem hiszem..
Én nem értem egyszerűen, hogy lehet, hogy ennyien ilyen hülye értékrenddel rendelkeznek. Beszéltek itt arról, hogy nekik köszönhetünk mindent, ami teljesen irreleváns közlekedési szempontból, de mit is köszönhetünk? Nézhetjük úgy is, hogy ők köszönhetik nekünk, hogy megvesszük azokat a dolgokat amiket hoznak és ezáltal van munkájuk (profitot termelnek, nagyrészt eleve gazdag nagy cégeknek). Megbecsülik ők a reklámkészítőket, akik növelik a keresletet? Vagy csak a saját fogaskereküket látják a gépezetben? Bánj úgy másokkal ahogy magaddal bánnál? Ezek költői kérdések:)
Ha nincs kereslet, kínálattal sokra nem mész. A kamionosok nagy része kiszolgáltatott a munkáltató és a piac irányába, gyakran stresszesek, túlhajtottak, ez mind sajnálatos. És kellene valami jobb törvényi háttér, annak érdekében, hogy ne legyen lehetőségük a munkáltatóknak szabálytalankodásba belevinni a kamion vezetőket. Akikkel egyébként általában véve semmi bajom.
Sötét, hóesés, nagy sebesség. Ha olyan kibas.ott jól tapad a kamion menjen azt előzzön. Miatta váltsak sávot?
Értsétek már meg, hogy az értelmes ember nem akarja veszélyeztetni magát, mert más k.rvára siet. Lehet nagyon jó vezető a kamionos, de attól még stresszhelyzetbe (és ezáltal akár veszélyhelyzetbe) hozza az inzultált vezetőt. Ezt is csak a súlytöbblet miatt meri meg tenni. Használok autót, robogót, kerékpárt, gyalogos is vagyok és tapasztalom ezt eléggé.
Egyszer majdnem telibe kapott egy kamionos(nyáron fényes nappal) hátulról bringán (vagy elaludt, vagy úgy gondolta, hogy "na ott egy bekötőút takarodsz ki oda") rám nyomta a dudát(fékezni nem fékezett) én hátra se néztem, rántottam ki jobbra a kormányt elég közel suhant el mellettem. Aztán még jó, hogy nem tértem vissza egyből az úttestre, mert mögötte is libasorban jött több türelmetlen autós, akiket takart végig az enyhe kanyar íve és a vontatmány. Ja és lakott terület vége tábla után 200 méterrel, de a következő település 800 méterre van valamint +30-al mentem, nem tötyögtem.
De volt már gyalogosként, hogy majdnem belém szállt, egy biciklis, szlalomozva a zöld zebrán.
Robogósként nekem rég zöld, régi golffal világítás nélkül driftelve kicsapódik elém a Váci útra.
Autóval megállok zebránál, azt belém jön a mögöttem levő...
Ami olyan volt, hogy azt mondhatom "túléltem", az mind azért sikerült, mert mindig arra számítok, hogy nem adják meg az elsőbbséget(pl.: zöldre indulni körbenézés nélkül soha). Folyamatosan figyelni kell minden irányba.
Nekem egyébként nincsenek előítéleteim, egyszerűen vannak mindenféle vezetők mindenféle járműben és sok pozitív élményem is van mindenféle helyzetből. Tíz évvel ezelőtthöz képest sokat fejlődött a KRESZ és közlekedési kultúra, de még bőven van hová, mindkettőnek.
27-es ez egy irreális példa, a frissen sült pékárut előző nap este kezdik el csinálni, és 3-4kor már bőven kész és akkor nincs nagy forgalom... Amúgy meg belehal, ha késik? Kétlem. Viszont abba belehalhat valaki, mert ő nem akart késni. A kiflit elsősorban a parasztembernek köszönd meg, másodsorban meg a péknek.
De igen, az probléma, hogy ennyire függ a többség a rendszertől. Pedig 'szinte minden szükséges' és 'egyéb extra' élelmiszert meglehetne helyben termelni bőven és elkészíteni. És akkor az tuti, hogy van kaja, esetleg néha késik a kávé, meg a vanília szállítmány, lehet, hogy rizs csak holnap lesz, na bumm nincs kinyalva a seggünk... De legalább élünk és a vezetők is nyugodtan vezethetnek.
Persze ez csak utópia ebben a rohanó, profitorientált, hatalommániás, "azonnal mindent akarok" világban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!