A kamionosok miért veszélyeztetik a többi közlekedőt még hóesésben is?
Hogy én is rosszmájú legyek:
ha már kisírta az ország a 7.5 tonna feletti előzési tilalmat, akkor tessék nyomni neki. Ha már elértétek, hogy a kamionok ne előzhessenek, akkor ne tartsátok fel őket. Ugye..
Ahogy eddig írták, a nagyobb össztömeg vagyis az ebből következő magasabb tengelynyomás, a szélesebb nyomtáv, a több tengely ,a "relatív" nagy tengelytáv és a nagyobb gumiprofilmélység előírása miatt friss hóban tényleg nem gond kamionnal a 90km/h.
Azt, hogy a kamionosoknak ennyire keljen nyomni, azt szintén a társadalom érte el, de ezt már közvetett módon. Így gazdaságos a szállítás.
Olyan szabály tényleg nincs, hogy ilyen esetben neked be kell húzódnod balra és elengedni a kamiont jobbról, de ha megelőz balról az neki csekk.
Te azt írtad, hogy előtted sem mentek gyorsabban. Akkor gondolom senki nem előzött meg, mert ha megelőz a belsőben, akkor a jobbra tartási kötelezettség miatt neki eléd kell sorolni, de ha megelőzött, akkor gyorsabb is. Vagy ha nem sorolt ki, akkor őn esetleg nem akarnád feljelenteni? Vagy ő tudott menni, te meg nem ? Akkor csak igaz amit Beviz Elek írt.
Ha jobban megnézed a 10-es ráfutásos baleseteket, akkor nagyon kis százalékban van benne kamion. A tavalyi 60-as csattból is volt 10%?
Jó lenne kicsit felnőni a közlekedéshez végre. Nem csak a szabályokat kellene puffogtatni, hogy ez is meg az is szabálytalan, hanem kicsit koplexen nézni az egészet és aki tud menni az adott körülmények között vagy siet azt elengedni. Nem halsz bele, te fel tudod venni mögötte a követési távolságot és akár hóban, akár ködben egy kamion mögött biztosabban tudsz haladni, mint mögötte. Ja, hogy akkor fel tudod venni a sebességét és ilyenkor még kényelmesen tudsz a sajátodnál nagyobb tempót autózni BIZTONSÁGOSAN, az nem jó igaz? 1-2 kamion miatt amúgy is jobb menni, mert a dupla kerekekkel elég jól megnyitja havat.
Itt látszik ez a tipikus magyar mentalitás, hogy mindenki szemét,nem tartja be a szabályokat, mindenki g3tzi, csak a saját ökörségemet nem veszem észre. Aztán büntessenek mindenkit...
"Ha gyorshajtani tud, amit a menetíró elvileg rögzít, akkor az előzési tilalmat is felülbírálhatja ,az már nem fér bele neki? Az egy dolog ,ha a belsőben villognak,ott le kell húzódni, de hogy már a külsőben se lehessen normálisan menni az már bosszantó"
Menetíró? Az amit át lehet és szoktak is verni? :)
A belsőben sem KELL lehúzódni, csak illik. Jobbratartási kötelezettség van, de hiába villog mögötted egyszerre 3 nagy fekete autó, ha te szabályos vagy használhatod tovább a sávot. Megkülönböztető jelzés nélkül a villogás csak kérés.
Sőt, az árokba borult és keresztbe fordult személyautók is mindennaposak. Akkor tűzre velük! :D
Meg azt sem árt figyelembe venni, hogy hány db kamion fordul keresztbe. Évente 10?20?30? A 600 000-res tranzitból? Húúhaaa.
"Védi itt mindenki a kamionosokat orrba-szájba és magyarázza, hogy mennyivel stabilabban tudnak menni hóban. Ehhez képest meg mindennaposak az árokba borult, keresztbe fordult kamionok az utakon."
Az utolsó árokba borult, vagy keresztbefordult kamiont (ugye a nyergesvontatóról beszélünk?) kábé 10 éve láttam. Azóta nem is találkoztam nyerges balesettel. Szóval nem tudom, Te merre jársz, hogy minden nap látsz egy-egy árokba borult nyergest, de leírhatnád, én is elmennék arrafelé, megnézném.
Én is tudok 130al menni hóban, a gond ott van ha meg kell állni.A gázt egy féltégla is tudja nyomni. Ha nekem fékeznem kell akkor az a marha nagy tudású kamionos aki a főnöke kedvéért a kútba ugrik ,úgy hogy vele ránt még néhány vétlent is, az nem tud megállni. Ez a lényeg, nem az hogy mennyivel megy. Tartsa be a követési távot. Menjen ,de ne engem nógasson, nekem hóesésben nem biztonságos a nagyobb sebesség ,de neki sem az ,csak nem fogja fel agyilag. Hiába a sok tengely ,meg a súly ,a kamion ami legelőször elakad, amikor most volt a hóesés azért is tiltották le a kamionforgalmat sok helyen, mert össze vissza elakadtak ,keresztbeálltak . Ha a gyorshajtási csekktől nem fél, meg a megbuherált menetírót is bevállalja amivel bebukik egy komolyabb ellenőrzésnél,a közúti veszélyeztetés se érdekli, akkor a belső sávban előzéstől se féljen.
Az meg hogy nincsenek árokba borult kamionok az vicc, csak beírod a keresőbe és dobálja kifelé. Az m0-áson is minden 2. balesetnél ott van egy nagy tgk vagy kamion,ezt láthatja bárki aki arra jár.No meg arányában jóval kevesebb van mint személykocsi ,ezért jóval kevesebb is a baleset, de ha van az bizony sokkal nagyobbat "tarol"
Valóban volt kamionstop. De annak javarészt nem ahhoz van köze hogy a kamionok ne tudnának gond nélkül megállni. Inkább az elindulással vannak a nyergeseknél a legnagyobb gondok, mert ott nem hajt minden kerék, így ha megállnak a csúszós úton akkor nehezebben tudnak elindulni. Viszont a fékezéskor már az összes kerék fog.
Vessünk már ide egy pillantást mielőtt az állítjuk hogy a kamion át fog robogni rajtunk ha befékezünk előtte.
http://www.youtube.com/watch?v=UL7A6Fb8AGw&t=0m39s
Egy komolyabb kamion meg hamarabb megáll mint azt sokan képzelik.
Kérdező, most őszintén!
Fáj bemenni ilyenkor a belsőbe? Komolyan kérdezem!
Legrosszabb esetben is 30 mp alatt elmegy melletted. A belső sávban is biztosan van egy akkora "rés", amiben nem zavarnál ott sem senkit.
Jómagam is maximálisan szabálykövető vagyok. De az a kamionos érted (is) dolgozik, a te kenyeredet/benzinedet/ruháidat/élelmiszeredet szállítja. Két pici kormánymozdulattal szerintem illene hozzájárulni a munkájához...
Szerintem még mindig te vagy a béna.
Ha más tudott elözni, akkor nem lehetett akkora gond. De nem kell messzire menni. Elég hóban kimenni az utcára és végignézni a közlekedökön, mindenki tudni fogja mire gondolok.
Te olyasmi lehetsz mint az anyósom. Elindult, elkezdett esni a hó és visszafordult inkább.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!