Miért engedik rá a mentőautókat a burkolt villamospályákra?
Ki kéne tiltani őket azokról a villamospályákról, amiken a KRESZ szerint csak a villamos járhat és a megkülönböztető jelzést alkalmazó járművek, mert rengeteg kárt okoznak a pálya szerkezetében. Nem mellesleg a villamosmegállóban álló utasok arcába csapja a száguldó mentőautó a pályán lévő homokot/port.
Elég ránézni erre a képre: [link]
De ugyanilyen a látvány ott is, ahol a menetrend szerinti buszokat ráengedték a villamospályákra. Alig 1 év alatt látható volt az okozott kár.





"A VW mentőautó hosszát hasonlítsd össze a Ganz ICS hosszával. A villamos egyenletesen osztja el a terhelést míg a mentőautó egy kis szakaszon terhel hirtelen sokat."
Oké, lássuk:
Egy vagon hossza kb. 10 méter. A három vagon hossza kb. 30 méter. A 30 méteren 50 tonna oszlik el. Tehát egy méternyi távolságra jut durván másfél tonna.
Egy mentőautó hossza kb. 5 méter. Így 5 méteren 2 tonna oszlik el. Tehát a mentőautó egy méternyi utat kábé 0,4 tonna terhel.
Van még kérdés?





"A villamos egyenletesen osztja el a terhelést míg a mentőautó egy kis szakaszon terhel hirtelen sokat."
Ez hülyeség, a villamosnak a tengelyterhelése is nagyobb sokkal, és az számít.
"Míg a mentőautó a betont is terheli."
A villamos és minden más kötötpályás jármű is a különböző rezgéseken keresztül. Sőt, talán a villamos zakatolása még nagyobb terhelést is ró a pályára, mint egy viszonylag simán gördülő kisteherautó.





bocsánat, közfalat
A helyesírás még az ilyen homo sapiens sapisnesnek látszó egyagysejtű véglényeknek is kijár mint te.
Végezetül, olvasd csak el a KRESZ-ben:
Közlekedés villamospályával ellátott úttesten
38. § (1) Villamospályára más járművel - a (3) és a (4) bekezdésben említett esetet kivéve - ráhajtani, azon folyamatosan haladni vagy előzni csak abban az esetben szabad, ha a vezetőt a látási viszonyok nem akadályozzák a közeledő villamos kellő távolságból való észlelésében és a jármű a villamosforgalmat nem zavarja.
(2) Ahol a villamosvágányok az úttest közepén egymás mellett vannak,
- ha az úttest párhuzamos közlekedésre alkalmas és a forgalmi sávok útburkolati jellel jelölve vannak, a villamospályára,
- egyéb úttesten az ellentétes irányú villamosforgalom részére szolgáló villamosvágányra, a bekanyarodás és a megfordulás esetét kivéve, ráhajtani nem szabad.
(3) Az egyenesen haladó jármű és a menetirányt változtató villamos egymás közti viszonyában a 29. § (1) bekezdésének rendelkezése az irányadó.
(4) Útkereszteződésben villamos és más jármű egymás közti viszonyában az elsőbbségre és a bekanyarodásra a 28. §-nak és a 31. § (5) bekezdésének rendelkezései az irányadók azzal, hogy az egyenesen haladó járműnek a vele azonos irányból érkező és bekanyarodó villamossal szemben is elsőbbsége van.
(5) A párhuzamos közlekedésre vonatkozó szabályok alkalmazása szempontjából az úttestnek a villamospálya által elfoglalt része nem minősül forgalmi sávnak.
(6)233 Ha útburkolati jel (terelő- vagy záróvonal) a villamospályára vezeti az egyéb járművek forgalmát, a (2) bekezdésben foglalt tilalom nem érvényesül; a villamospályára - a villamosforgalom zavarása nélkül - más jármű is ráhajthat. Ilyen esetben a párhuzamos közlekedésre vonatkozó szabályok alkalmazása szempontjából az úttestnek a villamospálya által elfoglalt részét is figyelembe kell venni.
Számtalan más helyen is van olyan, hogy a villamospálya amúgy forgalmi sáv is. Teherautók, buszok járnak rajta.
Kibírják. Ennyi...
Nos, itt az újabb gumicsont, kíváncsi vagyok mit hozol ki belőle. Lécciléccilécci szórakoztass még egy kicsit!
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!