Miért engedik rá a mentőautókat a burkolt villamospályákra?
Ki kéne tiltani őket azokról a villamospályákról, amiken a KRESZ szerint csak a villamos járhat és a megkülönböztető jelzést alkalmazó járművek, mert rengeteg kárt okoznak a pálya szerkezetében. Nem mellesleg a villamosmegállóban álló utasok arcába csapja a száguldó mentőautó a pályán lévő homokot/port.
Elég ránézni erre a képre: [link]
De ugyanilyen a látvány ott is, ahol a menetrend szerinti buszokat ráengedték a villamospályákra. Alig 1 év alatt látható volt az okozott kár.





Kedves kérdező!
Javaslom szaladj le az utcára és mérd meg egy Ford Tranzitnak vagy egy Sprinternek a nyomtávját. Meg fogsz lepődni, de a gumik pont fedni fogják az 1435mm-es standard európai vasúti nyomtávot. A mentővel simán lehet magán a sípáron haladni, nem is ráz annyira mint a betonelemek illesztései. Azt azért valljuk be, hogy egy mentő tengelyterhelése jóval kisebb , mint egy villamosé.
Azt meg leírták, ez a kép egy jó 30 éves betonszerkezet. Párszor felfagyott, sőt kapott a közút síkosságmentesítésekor a hintőanyagból is, ami kifejezetten nem betonbarát. Az is látszik, hogy a legkritikusabb hibák pont egy kitérő pályába illesztésénél alakultak ki, vajon miért? :)
P.S: a mentőnek az a dolga, hogy siessen. Ők nem hobbikocsikáznak. Ha megkérdezel 50 megállóban álló embert, hogy mit szól ahhoz, hogy a mentő felveri a port, amikor az ő családtagjáért megy, 50 azt válaszolná, hogy nem érdekli...





Ganz ICS - 50 T
VW mentő - 2 T
Szerinted melyik okoz kárt?
Áll csórikám reggel a villamosmegállóban és bámul maga elé. Elhúz előtte a mentő, a szemébe megy a por. Mire eláll könnye ránéz a villamospályára, és megjegyzi:
"Hm,és még a szemetek tönkre is teszik a pályát. Hát ezért veszem én a drága bérletet?"
Hazaér, oszt jól beírja a gyakorira















Nem létezhet az, hogy egyszerűen csak szarul volt megcsinálva az a pálya? A Thököly-n régebbi a villamospálya (igaz villamos már nem jár rajta) de ott is nyüstölik az autók és a buszok a maradékot, még sincs olyan rossz állapotban!










Szerintem itt az a baj, hogy a kérdezőnek nem tetszik amikor "a villamosmegállóban álló utasok arcába csapja a száguldó mentőautó a pályán lévő homokot/port".
Az egy mentőautó. Siet, mert vagy többen leszünk, vagy kevesebben. A Bp-i közutakon meg se hely, se hajlandóság elengedni sokszor, főleg ha reggeli/délutáni csúcsban bedugul valamelyik forgalmas rész.
De ha így gondolod, akkor gondolj bele, hogyha - ne adja Isten - valamelyik családtagodért kellene mennie sürgősen melyik lenne jobb? Ha nyomja a sofőr padlóig a villamossínen, húzva a 10 méter porfelhőt VAGY bent a kocsisor közepén, lassan, kínlódva a barmokkal akik nem engedik el, de nem érintve a villamospályát...





"13-as, a gumi a fémen nem tapad ám olyan jól, mint a gumi az aszfalton, így hiába ráz kevésbé, alapvetően nem jó ötlet a sínszálon tartani a kerekeket (feltéve persze, hogy nem villamost vezetsz :)"
Tisztában vagyok vele. De inkább 5 méter sínen haladás, mint átgázolni tempóban azon a kátyúhalmazon.
A Mester utcában (a Ferenc körút és a Haller között) rendszeresen járok én is a síneken személyautóval, annyira nem vészes a különbség.
"Ganz ICS - 50 T
VW mentő - 2 T
Szerinted melyik okoz kárt? "
A VW mentőautó hosszát hasonlítsd össze a Ganz ICS hosszával. A villamos egyenletesen osztja el a terhelést míg a mentőautó egy kis szakaszon terhel hirtelen sokat. Ráadásul a villamos kereke a sínhez ér csak hozzá, így csak az kapja a terhelést. Míg a mentőautó a betont is terheli.





Ha ennyire bánt, hogy esetleg baja eshet a sínek közötti burkolóelemeknek, akkor írj a BKV-nak vagy BKK-nak vagy éppen ki a felelős a pályákért, kérdezd meg hova utalhatnál adományt pályakarbantartási célra.
Biztosan készségesen adnak egy számlaszámot.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!