Valaki segítene nekem egy autós fizikával kapcsolatos kérdésben?
na megjött a másik jobbik is, a kilences kommenter személyében :)
szerinted csak azoknak kell betartania a sebességkorlátokat, akik harmincéves Zastavával mászkálnak és nem is bír többet a gép?
Ez nem fizikai kérdés. A helyzet az, hogy a sebességhatárok mindig a leggyengébb láncszemhez vannak igazítva. Olyanok, amik megfelelnek az évi 5 ezer kilométert vezető, szódás szifon vastagságú szemüvegű, hatvanévesen jogsit szerzett nagymamának is. Amellett gyakorlottságban, az autók minőségében is nagy a szórás.
Gyakran látni, érezni, hogy pl. egy autópálya felhajtón 40 - es tábla van, de vígan el lehet(ne) menni 80 - nal is. Sokaknak - sokszor nekem is - ez nyűg, mert érzem, érezzük, indokolatlanul lassan kell haladnunk, ezért a gyakorlottabbak ezeket gyakran felülbírálják.
A mai gyakorlat lebutítja a vezetői képességeket, sokszor képtelenül alacsony sebességhatárokat állapítanak meg, mondván abból nem lehet baj. Holott a legtöbb baleset a relatív gyorshajtásból ered, ami nem mérhető, nem fényképezhető, csak akkor állapítható meg, ha már baleset történt.
Amellett egyáltalán nem jó sofőr(nem attól jó), hogy valaki 90 - re teszi a kilométeróra mutatóját, s a világért sem engedi felfelé mozdulni onnan.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!