Miért anyáznak az autósok sokszor ha szabályszerűen átmegyek a zebrán?










Biztos, hogy szabályosan mégy át, azaz nem féktávon belül lépsz le?
Pesten az is gyakori, hogy lámpás kereszteződésnél már akkor is elindulnak, amikor még piros, s csak 1-2 másodperc múlva vált. Ez azért baj, mert a jobbra kanyarodót rendszerint előbb elengedi a lámpa, mint a gyalogost. Ha utóbbi előbb lép le, az autós ott ragad.










"Pont arról szól a gyalogos elsőbbsége, hogy az autósnak úgy kell megközelítenie a zebrát, hogy bármikor meg tudjon állni és át tudja engedni."
Igen, valóban így szól a szabály, de ez a gyakorlatban annyit jelentene hogy 20-30-al közelíted meg a zebrát.
Mifelénk is nem egy zebra van ahol a járdát bokrok veszik körül, és szinte meg kellene állni és körülnézni mint egy kereszteződésben.















7-es vagyok.
Az 5-ös válaszomban leírtam egy problémát, ami mifelénk elég gyakori. Könnyebb lenne az autósok dolga is ha a zebra sok helyen nem bokor vagy sövény mellől indulna, hanem a zebrához érkező gyalogosokat már picit messzebbről is lehetne látni, és akkor nem fordulhatna elő az sem hogy csak az utolsó pillanatban lehet észlelni a gyalogost.





6-os, nyugodj már meg:) Ha mindenki betű szerint a KRESZT követve közlekedne, sokkal több hülye helyzet keletkezhetne.
Van jogsim, pont ezért gyalogosként is mérlegelek zebránál is.
Pl.:
- féktávon belül valóban nem lépünk autó elé. Mert hiába van a KRESZ szerint elsőbbségünk, a fizikát még ez sem írja felül. Ha egyszer nem tud megállni, akkor el is fog csapni, azt meg senki sem akarja.
- ha nem jön az autó mögött senki, akkor nem lépek le az elé az egy autó elé a mellemet verve, hogy én a gyalogos vagy k*cs*g, nekem itt elsőbbbségem van. Ha közel van, akkor elengedem az autót és utána megyek. Nekem 3 plusz másodpercembe kerül, ráadásul utána üres úton, biztonságosan átkelhetek, az autós pedig haladhat normálisan. Mindenki jól jár.





Az a baj, hogy a legtöbben csak könyörgő tekintettel toporognak a járda szélén tanácstalanul, és nem mernek elindulni. Közülük sokan a lassítást sem tudják értelmezni, száz méterre vagyok, lassítok, intek... bőven átérne, de nem mer elindulni ha a kocsival nem állok meg.
Az elsőbbséggel tudni kell élni, és ésszerűen használni. Egy lassító autó előtt át kell menni, neki sem kell megállni, mögöttem már nyugodtan továbbmehet.
Gyalogosként a "léccilécciengedjmárát" toporgás helyett megpróbálom felvenni a szemmkontaktust, és határozottan elindulok. Ha szabályos sebességgel jött, egy lassítással át fog tudni engedni. Ha nem, így járt, meg fog állni, nem akar gázolásért börtönbe kerülni.
Nem szoktam foglalkozni azzal, hogy át akar-e engedni. Ha elindulok, át fog engedni. Ha rágyorsít, megállok... úgysem üt el, csak megpróbál "kinekafarkahosszabb" játékot játszani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!