Nagyon nem megy a vezetés. Mit tegyek?
Nos van egy kis problémám. A B kategóriát próbálom megszerezni. Augusztusba kezdtem neki, a kresz vizsgán átmentem 70 ponttal, majd jött a rutin ott is elsőre.
Bár rutin gyakorlat előtt soha nem vezettem autót, ezért nagyon féltem tőle, és eleinte az sem ment annyira. Most forgalomba vagyok. 18 órát vezethetek ott, eddig levezettem 16-ot. Jövőhét pénteken vizsgázok, legközelebb már csak csütörtökön tudok 1,5 órát.
Forgalom nekem nagyon rosszul megy. Gyakorlatok közben nem egyszer avatkozik bele az oktatóm. Ha nincs, simán elütöttem volna vagy 10 gyalogost. Az elsőbbség adásokkal is gondjaim vannak, lassan reagálok, és van amit szinte nem veszek észre. Táblát vagy autót. Igyekszem, hogy jobban menjen, de ilyenkor már azért jól kellene mennie, de nagyon nem megy. Igazából nem is érdekel annyira, soha nem vonzottak az autók fiú létemre. Meg már a vezetést is eléggé megutáltam. Most már kénytelen vagyok végig csinálni. Talán ha még olyan 15-20 órát tudnék vezetni, akkor talán jobban menne, de erre egyáltalán nincs már keretem. Apám autójával meg nem mászkálhatok se a városba se máshol.
Az utolsó komment teljesen jogos, igazából azon keseredtem el nagyon, mikor nem vettem észre a jobbról érkezőt, és simán bekanyarodtam volna. Pedig néztem jobbra is. Persze oktatóm fékezett le.
Ezek után így eleve hogyan vezessek egyedül... :S
Szóval az is lehet, hogy ilyen téren tényleg gondjaim vannak.
A "lebeszélős" vagyok.
Vezetés közben semmi másra ne figyelj. Én se szoktam beszélgetni se, meg semmit (mondjuk engem az kapcsol ki a leginkább, imádok vezetni).
Figyeld magad előtt az utat. Ha tábla van,úgyis észreveszed, duplasávos utakon úgyis lámpák vannak.
A magad előtt lévő utat figyeld elsődlegesen, kicsit jobbra-balra, és időnként a visszapillantóba is nézz bele. Ne görcsölj rajta, és ne tereld el a figyelmedet.
Melyik városban tanulsz, ha szabad tudni?
Vácon vagyok, és igazából a városi közlekedéssel vannak gondok. Pl. a táblákat néha tényleg elfejetem megnézni, mert figyelek a váltásra a sebességre, meg esetleg jön-e valaki. Ezért pl. nem tudom, hogy egyirányú-e vagy sem.
Ám országúti vezetésnél meg félek, mert nekem az a 90 marha sok... :D
Nekem plusz 30 órám volt kb összessen rutinnal, forgalmival együtt. A forgalmi csak 3. alkalommal sikerült, bár augusztustól novemberig autóba sem ültem, mert az oktatóm külföldön volt, utána beültem vettem 2 plusz órát (Előtte augusztusban amikor utoljára vezettem meghúztak rutinon) és simán átmentem a vizsgán.
Nem tudom, nekem valahogy jót tett a szünet.
A váltásra és a sebességre ne figyelj. Bízd az ösztöneidre. Váltani amúgy rohadt egyszerű
1->2: balra húzva tartod, és hátrahúzod
2->3: előrefelé megnyomod, magától kipattan középre, és felcsúszik háromba
3->4: hátrafelé lehúzod
Hogy mikor válts? Nagyon egyszerű. Érezni fogod azt a pontot, amikor az autó elkezd "húzni". Ott még egy kicsit nyomjad abban a sebességben, majd váltás. A sebességre ne figyelj, négyesben kicsi gázzal menj, és 50 körül leszel. Kicsit időnként rásandítasz a mérőre, és annyi.
Az a 90 meg bőven jó. Nem véletlenül azok a sebességhatárok, amik. Vészhelyzetben az a lényeg, hogy taposs a fékbe, válts vissza háromba, és engedd fel a kuplungot. Egy pillanat alatt megfog az autó 90-ről is.
A félelmeidet meg tedd félre. Ott van melletted az oktató, ha gebasz van. Vácot nem ismerem, nem tudom a hely sajátosságait...
Lényeg a lényeg: CSAK az útra és a táblákra figyelj. Minden más ösztönből menni fog, vagy az oktató rádszól, ha gyorsan mész. Hidd el, menni fog ;)
üdv, lebeszélős
A leírtak alapján ne vezess.
Talán idővel elmúlik ez a 'bambaságod', de amíg az anyósülésen észre nem veszed magadon, hogy képes vagy követni az eseményeket, addig a volán mögött ülve valóban közveszélyes volna forgalomban haladnod.
Ha csak a kezeléssel vannak gondok, akkor plusz órát kell venned, de valami más oktatótól, ugyanis nem igényelhetne eddigre a váltás akkora figyelmet, hogy emiatt a forgalomra ne figyelj. Apád elmagyarázhatná a váltó járását, ha ezt megértenéd, arra már nem nézegetnél, max egy pillantásnyit. Amúgy pedig nem durván szépen meg lehet forgatni a motort, nem kell 30-nál 4-est váltani szerintem. Nincs valaki, aki ezekre a dolgokra megtanítana? Mert eszerint azon vérzel el, hogy a kezelés
nem megy készségszinten és ez figyelmet von el a tényleg fontos dolgokról.
Köszönöm a válaszokat!
Pénteken volt a vizsgám.
Nos a vezetéssel nem volt gondom, mivel jó kedvem volt, és tetszett is akkor a vezetést, ezért nagyon jól ment. A vizsgabiztos is mondta, hogy nagyon szépen vezettem.
Egyet rontottam el, az a párhuzamos parkolás volt. Igen tudom, hogy könnyű, de valami miatt, én sem értem miért, egyszerűen nem tudtam beállni normálisan. Igazából nem gond, majd legközelebb...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!