Az jó, ha megpróbálom átlátni a vezetés közbeni helyzetek?
Fél éve van jogsim. Eddig, mindig arra figyeltem, ki indexel, hova indexel, miért indexel.
Most, arra kezdtem el figyelni, amit ismerőseim akik régóta vezetnek tanácsoltak.
Példa: Ha valaki nem indexel, és nem tudni, hova akar kifordulni balra, vagy jobbra, figyeljem, hogy merre áll a kereke az autónak, és merre van fordulva az eleje,
Vagy,m van, hogy indexel a busz a megállóból, de közben még szállnak fel rá, és így tudom, hogy megálljak -e vagy elmehetek-e még mellette.
Vagy áll egy autó az út szélén, és nem tudom, hogy nem-e akar elindulni, de látom, hogy a másik oldalt még támaszkodik az ablakra valaki, és beszélgetnek.
Szóval ismerősöm szerint jól csinálom, és kezdem megérteni, hogy nem azt kell nézni, hogy a másik mit csinál, hanem előre kell gondolkozni, és kitalálni, hogy a másik mit fog, vagy mit akar majd csinálni.
Ez lenne a lényeg?
Jo, de igazabol ezekre magadtol is rajohettel volna.
Illetve adok mar en is egy tanacsot:
Ha azt latod, h egy nagyobb jarmu tehat busz vagy kamion a belso savban halad akkor legyel te is a belsoben, mert altalaban a kulsoben szoktak lenni, szal baleset vagy mas okbol bementek a belsobe, h tudjanak haladni.
Ok magadsabban vannak es hamarabb latjak azt, amit te meg nem.
13:34-nek..
Tényleg így van!Csak az a baj,hogy erre Te jöttél rá egyedül,sajnos..
"buszos"
Én meg úgy gondolom,hogy mindig az utolsó pillanatban dől el,mi fog történni.Jópár éve gyakorlom a deffenzív vezetést.Balesetem még nem volt(kopp-kopp),azonban nagy hiba az esélylatolgatás vezetés közben.Vagyis biztosra menni.
Pl. a buszos Kollégának szólok,hogy ahol én is közlekedek van egy lakott területen kívüli megálló,ahonnan már nem egyszer,nem kétszer elémvágtak a buszsofőrök.Volt,hogy jobbra indexszelve...
Szóval én nem osztom az előrelátás alapján való cselekvést.Az tök jó,hogy megosztom a figyelmem,folyton körülnézek,DE ez pusztán arra jó,hogy felmérjem a veszélyforrásokat és arra figyeljek jobban.Szóval,szerintem ez akkor jó,ha folyton,pillanatról-pillanatra ugyanúgy felmérjük a terepet.Mivel haladunk,az előttünk lévő tér is folyton változik,amire már nem igaz még az sem,amit néhány másodperce megállapítottunk.
Ja ja
Ez lenne a lényeg.
Én elég sokat vezetek évi 100ezer km is. De néha látok én is olyan dolgokat az úton hogy felteszem magamnak a kérdést.. ("Mit csinál ez meg??) Az ilyen vezetőket sokkal messzebből és körültekintőbben kell kezelni. Sőt ha lehet kerülöm őket.
Egy idő után olyan lesz mintha az utcán gyalogolnál. látod ki merre akar kikerülni merre megy stb.
Én magamon azt tapasztaltam friss jogsisként hogy úgy vezetek mintha láthatatlan lennék. Mindíg féltem hogy belém jönnek ha nem jól csinálok valamit. Aztán rájöttem hogy nem így van.. :D Egy jó tanácsot tudok még adni. Ha közúton mész ne csak az előtted haladó autónak nézd a hátulját hanem nézz elé is. akkor ha ott látsz valami problémát már lassíthatsz is nem fog meglepetés érni hogy beleáll az előtted lévő a fékbe nem kérdezed magadtól hogy mivan-e?!!) :D
Az Én elvem vezetés közben az hogy:
-Én tudok vezetni,de rajtam kívül NAGYON kevesen!
Sok a birka évi minimum 1 balesetet kerülök el ami bekövetkezne ha nem lennék deffenzív.
Átengedem a gyalogost , 50el megyek (aki 20centire jön mögöttem ha nem tetszik előzzön meg)stb,stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!