Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Tényleg láthatatlan a kerékpáros?

Tényleg láthatatlan a kerékpáros?

Figyelt kérdés
Biciklivel járok be a munkahelyemre, és az utóbbi időben egyre gyakrabban előfordul, hogy a kereszteződésekben leszorítanak az autósok, vagy előzésnél egyszerűen meg sem mozdítják a kormányt, szinte súrolják a kormányomat. Egyre gyakoribb az is, hogy már a keresztződésben tartok, amikor is elkezd előzni az autós, de jobbra kíván fordulni, ezért egyszerűen "rámfordul". Az esetek 90%-ában tizen x milliós, sötétüveges terepjárós "menedzserek" teszik ezt. Miért van ez? Tényleg abban a tudatban élnek, hogy ennyi pénz birtokában, ilyen autóval mindent megtehetnek, akár a másik ember szájába is sz.rhatnak, vagy akkora batár kapszula veszi őket körül, hogy nem érzékelik a külvilágot? Tudom, hülye kérdés, de nagyon felhúztam ezen magam ma is. Ma kétszer toltak le az útról intelligens terepjárósok! Hiába szabálytalan, ahol lehet, járdán megyek. De ahol úton kell mennem, mindig ez történik. Más biciklis is ennyit szív, vagy csak én járok rossz útvonalon? Nem hiszem el, hogy tényleg ilyen már ez a világ! Bennem van a hiba?
2009. okt. 6. 23:47
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
Nem benned van,engem ma illetve tegnap munkába menet egy kamion csapott el két centi híján,be is bucskáztam az árokba :(.a parasztja ment vagy 90 nel lakott területen belül!és még meg sem állt megnézni mi van!De meg kell mondjam a biciklisek közt rengeteg szabálytalankodó van valamiféle kreszt kéne tanítani már az általános iskolában és akkor tudnák az alapokat mikor kell elengedni a másikat,mikor mehet nyugodtan stb én amikor autóval vagyok és biciklissel találkozok mindig nagyon óvatos vagyok inkább lelassítok ha kell megállok mert kiszámíthatatlan a reakciója mit csinál és igen törékeny az ember a kasznival szemben.míg pl egy másik atóstól joggal feltételezem,hogy elenged amikor kell nem fordul belém.
2009. okt. 7. 01:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
100%

Mennyire vagy ilyenkor kivilágítva. Van rajtad fényvisszaverő mellény, fényvisszaverő pántok a karodon, és csíkok a keródon?

Van lámpa elől és hátul?

Érdemes nagyobb teljesítményű lámpákat alkalmazni és nem villogtatni hanem folyamatos fény használni. A kisebb gagyi lámpákat nem nagyon lehet látni ha valaki 80-nal megy.

Nekem a biciklimen olyan erős lámpák vannak elől és hátul is hogy sötétben csak közelről lehet észrevenni hogy bicikli és nem kismotor. Nem tudom hogy e-miatt van e, de engem kiszoktak kerülni.

2009. okt. 7. 01:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
10 éve vezetek, nem keveset, rendszeresen és mindig elengedem a gyalogost, nagy ívben előzöm a kerékpárost. De én csak egy vagyok, nem dícsérem magam, de bele tudok gondolni hogy milyen lenne elütni mondjuk egy 3 gyerekes családapát. Hát az a 90% lehet hogy tényleg annyi aki nem így teszi. Pesten mentünk gyalog 2-en egy olyan úton ahol kerékpáros és gyalogos is mehet, jött egy biciklis oldalra mentem tudjon nyugodtan menni és megköszönte, lehet hogy hülyeség de ebből arra következtettem hogy sokan mennek és a biciklis meg alig tud elmenni és vannak fordított esetek amikor a biciklis is megy mint a hülye és majd el üti a gyalogost. Én akkor is logikusnak tartanám a biciklist felengedni a járdára, ott kocsi nem üti el, az már nagyon ritkaság lenne, és ne legyen olyan de ha egy biciklis elüt egy gyalogost, ahhoz képest az még l.fasz ha egy autó elüt egy biciklist sérülés szempontjából. De amúgy van is valami olyan szabály, ha az úttest kerékpározásra alkalmatlan akkor kis sebességgel mehet a járdán. Hát így alkalmatlan is hogy vagy elütik vagy nem. Kerékpárútakat kellene építeni, mindenütt, vagy hagy menjenek a járdán. Van falvakban pár hely ahol majdnem az útra nyílik a kapú, na ott lehetetlen, elb.szták. De egy járdányi kerékpárútnak nem is kell annyi alap sem mint az útnak, amellett hogy az útaknak sem csinálnak normális alapot.
2009. okt. 7. 01:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:
100%
A gyalogos sokszor még inkább láthatatlan az autósok számára. Lámpás zebrán is majdnem ütöttek már el többször. Ne húzd fel magad, amennyire lehet, biztosítsd a láthatóságodat. Lámpa, mellény, ezek eleve kötelezőek, de akár sisakra is elhelyezhetsz lámpát.
2009. okt. 7. 07:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 anonim ***** válasza:
100%

Ha van lehetöséged, egyszer menj valakivel autóval alkonyatkor (60-as sebesség elég): meglátod, hogy a biciklis jóformán nem látható, mert a bicikli-lámpa nem igazán világit, a rajta ülö ruhája rendszerint elnyel minden fényt. Nagyon fontos a világitó csikokkal ellátott öltözék (még ha nem is néz ki jól), az ERÖS lámpa elöl-hátul.

Sajnod sokszor a biciklis is hibás, mert amig látja az utat, addig nem "pazarolja" a lámpát - és arra nem gondol, hohy nem csak neki kell látnia, hanem a fö ok, hogy öt lássák.

Ez perzse nem mentesiti au autósokat a felelöség alól, de sokszot tényleg csak akkor veszi észre, ha már ott van a biciklis közvetlenül elötte.

2009. okt. 7. 08:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 A kérdező kommentje:
Persze.. Meg is érteném a dolgot, ha tényleg így közlekednék. Sötétben, lámpa nélkül. De fényes nappal, világítással, kukás mellényben megyek! Ennél többet nem tudok tenni. Nem szerelek szirénát a fejemre. Így is látnia kell az autósnak. Szerintem az ÖSSZES autóst át kellene ültetni biciklire, legalább 1 hónapra. Én is közlekedek autóval is, motorral is, meg persze biciklivel. Szóval mindegyik oldalon ott vagyok egy kicsit, így mindenki helyzetét átérzem, így tudok normálisan közlekedni, akármelyiken is ülök...
2009. okt. 7. 08:31
 7/17 anonim ***** válasza:
Én biciklis és autós is vagyok. Autósként figyelek a bringásokra, bringásként viszont szinte félek az autósoktól, mert sűrűn nem vesznek észre. Eleve úgy biciklizek, hogy belekalkulálom, hogy az autós hibázásának lehetőségét. "Jómagyarul" defenzíven biciklizek.
2009. okt. 7. 08:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim ***** válasza:

Én szinten rengeteget autózok és állíthatom, hogy biciklisek 90%-a nincs kellőképpen kivilágítva (ahogy a gyalogosok sem). Nem ritkán kell hirtelen elrántanom a kormányt, lakott területen kívül, 75-80 Km/h-s sebességnél, mert akkor veszem észre a kerékpárost, amikor a saját lámpám megvilágítja. Nem vagyok egy száguldó menedzser-típus, nincs is olyan autóm, de többségében a biciklisek hibájának IS betudható, hogy kerékpáros baleset történik. Nagyon sok csinálja azt (legalábbis felénk), hogy fogja magát, beáll a sáv közepére, megelőzni a szembejövők miatt nem lehet, így 20 km/h-val vonul az autós sokaság, megy a dudálás idővel és csodálkozik, ha anyáznak. Szóval mind a két felet lehet hibáztatni! Annak a kedves válaszolónak, aki minden autóst bringára ültetne, annak pedig azt tanácsolnám, hogy üljön be nyáron, a 40 fokos, nem légkondicionált autóba, és legyen türelmes és nyugodt a tűző napsütésben!


Persze nagyon sok autós agresszív és nem számol azzal, hogy a kerékpárosok legalább fele csak hírből ismeri a KRESZ-t. De fontos hozzátenni, hogy azok autósok, akikről a Kedves Kérdező ír, azok nem csak a kerékpárosokkal agresszívak, hanem más autósokkal szemben is. Minket is ugyanúgy letol az útról, ha nem megyünk lakott területen 80-nal, csak annyi a különbség, hogy jobb esetben mi kiszállunk az autóból és hívjuk a rendőrséget. Sajnos, nem mindegyik pórul járt kerékpáros áll fel az árokból.

2009. okt. 7. 10:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:

Elméletileg a bringával az út közepén kéne menni, ugyanúgy mint egy autósnak.


Viszont a valóság az, hogy az embert megverik ha ezt meri tenni a városban, és a bringások félnek, ezért az út szélén mennek, ami így gáz.


Én szívesen bringáznék, szívesen járnék be dolgozni vele, de itt budapesten egyszerűen nem biztonságos.

2009. okt. 7. 10:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 anonim ***** válasza:

Világ életemben sokat kerekeztem, akár munkahelyre is. Mióta megszereztem a jogsit, azóta félek a .... biciklin.

Nem is értem az akkori magamat, de én feltétel nélkül megbíztam az autósokban, na, ez mára megváltozott!

2009. okt. 7. 13:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!