Tényleg láthatatlan a kerékpáros?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mennyire vagy ilyenkor kivilágítva. Van rajtad fényvisszaverő mellény, fényvisszaverő pántok a karodon, és csíkok a keródon?
Van lámpa elől és hátul?
Érdemes nagyobb teljesítményű lámpákat alkalmazni és nem villogtatni hanem folyamatos fény használni. A kisebb gagyi lámpákat nem nagyon lehet látni ha valaki 80-nal megy.
Nekem a biciklimen olyan erős lámpák vannak elől és hátul is hogy sötétben csak közelről lehet észrevenni hogy bicikli és nem kismotor. Nem tudom hogy e-miatt van e, de engem kiszoktak kerülni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha van lehetöséged, egyszer menj valakivel autóval alkonyatkor (60-as sebesség elég): meglátod, hogy a biciklis jóformán nem látható, mert a bicikli-lámpa nem igazán világit, a rajta ülö ruhája rendszerint elnyel minden fényt. Nagyon fontos a világitó csikokkal ellátott öltözék (még ha nem is néz ki jól), az ERÖS lámpa elöl-hátul.
Sajnod sokszor a biciklis is hibás, mert amig látja az utat, addig nem "pazarolja" a lámpát - és arra nem gondol, hohy nem csak neki kell látnia, hanem a fö ok, hogy öt lássák.
Ez perzse nem mentesiti au autósokat a felelöség alól, de sokszot tényleg csak akkor veszi észre, ha már ott van a biciklis közvetlenül elötte.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Én szinten rengeteget autózok és állíthatom, hogy biciklisek 90%-a nincs kellőképpen kivilágítva (ahogy a gyalogosok sem). Nem ritkán kell hirtelen elrántanom a kormányt, lakott területen kívül, 75-80 Km/h-s sebességnél, mert akkor veszem észre a kerékpárost, amikor a saját lámpám megvilágítja. Nem vagyok egy száguldó menedzser-típus, nincs is olyan autóm, de többségében a biciklisek hibájának IS betudható, hogy kerékpáros baleset történik. Nagyon sok csinálja azt (legalábbis felénk), hogy fogja magát, beáll a sáv közepére, megelőzni a szembejövők miatt nem lehet, így 20 km/h-val vonul az autós sokaság, megy a dudálás idővel és csodálkozik, ha anyáznak. Szóval mind a két felet lehet hibáztatni! Annak a kedves válaszolónak, aki minden autóst bringára ültetne, annak pedig azt tanácsolnám, hogy üljön be nyáron, a 40 fokos, nem légkondicionált autóba, és legyen türelmes és nyugodt a tűző napsütésben!
Persze nagyon sok autós agresszív és nem számol azzal, hogy a kerékpárosok legalább fele csak hírből ismeri a KRESZ-t. De fontos hozzátenni, hogy azok autósok, akikről a Kedves Kérdező ír, azok nem csak a kerékpárosokkal agresszívak, hanem más autósokkal szemben is. Minket is ugyanúgy letol az útról, ha nem megyünk lakott területen 80-nal, csak annyi a különbség, hogy jobb esetben mi kiszállunk az autóból és hívjuk a rendőrséget. Sajnos, nem mindegyik pórul járt kerékpáros áll fel az árokból.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Elméletileg a bringával az út közepén kéne menni, ugyanúgy mint egy autósnak.
Viszont a valóság az, hogy az embert megverik ha ezt meri tenni a városban, és a bringások félnek, ezért az út szélén mennek, ami így gáz.
Én szívesen bringáznék, szívesen járnék be dolgozni vele, de itt budapesten egyszerűen nem biztonságos.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Világ életemben sokat kerekeztem, akár munkahelyre is. Mióta megszereztem a jogsit, azóta félek a .... biciklin.
Nem is értem az akkori magamat, de én feltétel nélkül megbíztam az autósokban, na, ez mára megváltozott!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!