Tényleg láthatatlan a kerékpáros?
Mennyire vagy ilyenkor kivilágítva. Van rajtad fényvisszaverő mellény, fényvisszaverő pántok a karodon, és csíkok a keródon?
Van lámpa elől és hátul?
Érdemes nagyobb teljesítményű lámpákat alkalmazni és nem villogtatni hanem folyamatos fény használni. A kisebb gagyi lámpákat nem nagyon lehet látni ha valaki 80-nal megy.
Nekem a biciklimen olyan erős lámpák vannak elől és hátul is hogy sötétben csak közelről lehet észrevenni hogy bicikli és nem kismotor. Nem tudom hogy e-miatt van e, de engem kiszoktak kerülni.
Ha van lehetöséged, egyszer menj valakivel autóval alkonyatkor (60-as sebesség elég): meglátod, hogy a biciklis jóformán nem látható, mert a bicikli-lámpa nem igazán világit, a rajta ülö ruhája rendszerint elnyel minden fényt. Nagyon fontos a világitó csikokkal ellátott öltözék (még ha nem is néz ki jól), az ERÖS lámpa elöl-hátul.
Sajnod sokszor a biciklis is hibás, mert amig látja az utat, addig nem "pazarolja" a lámpát - és arra nem gondol, hohy nem csak neki kell látnia, hanem a fö ok, hogy öt lássák.
Ez perzse nem mentesiti au autósokat a felelöség alól, de sokszot tényleg csak akkor veszi észre, ha már ott van a biciklis közvetlenül elötte.
Én szinten rengeteget autózok és állíthatom, hogy biciklisek 90%-a nincs kellőképpen kivilágítva (ahogy a gyalogosok sem). Nem ritkán kell hirtelen elrántanom a kormányt, lakott területen kívül, 75-80 Km/h-s sebességnél, mert akkor veszem észre a kerékpárost, amikor a saját lámpám megvilágítja. Nem vagyok egy száguldó menedzser-típus, nincs is olyan autóm, de többségében a biciklisek hibájának IS betudható, hogy kerékpáros baleset történik. Nagyon sok csinálja azt (legalábbis felénk), hogy fogja magát, beáll a sáv közepére, megelőzni a szembejövők miatt nem lehet, így 20 km/h-val vonul az autós sokaság, megy a dudálás idővel és csodálkozik, ha anyáznak. Szóval mind a két felet lehet hibáztatni! Annak a kedves válaszolónak, aki minden autóst bringára ültetne, annak pedig azt tanácsolnám, hogy üljön be nyáron, a 40 fokos, nem légkondicionált autóba, és legyen türelmes és nyugodt a tűző napsütésben!
Persze nagyon sok autós agresszív és nem számol azzal, hogy a kerékpárosok legalább fele csak hírből ismeri a KRESZ-t. De fontos hozzátenni, hogy azok autósok, akikről a Kedves Kérdező ír, azok nem csak a kerékpárosokkal agresszívak, hanem más autósokkal szemben is. Minket is ugyanúgy letol az útról, ha nem megyünk lakott területen 80-nal, csak annyi a különbség, hogy jobb esetben mi kiszállunk az autóból és hívjuk a rendőrséget. Sajnos, nem mindegyik pórul járt kerékpáros áll fel az árokból.
Elméletileg a bringával az út közepén kéne menni, ugyanúgy mint egy autósnak.
Viszont a valóság az, hogy az embert megverik ha ezt meri tenni a városban, és a bringások félnek, ezért az út szélén mennek, ami így gáz.
Én szívesen bringáznék, szívesen járnék be dolgozni vele, de itt budapesten egyszerűen nem biztonságos.
Világ életemben sokat kerekeztem, akár munkahelyre is. Mióta megszereztem a jogsit, azóta félek a .... biciklin.
Nem is értem az akkori magamat, de én feltétel nélkül megbíztam az autósokban, na, ez mára megváltozott!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!